De tussenpaus: 855 2.5T Aut 1996

Gestart door Patrick Fluyt, 20-03-2016 21:55:14

Vorige topic - Volgende topic

Patrick Fluyt

En weer door!

-CC overgezet. De hendel aan het stuur heeft een andere stekker voor de CC. De bedrading is wel van dezelfde kleur. Voorlopig kan de 850 het met een V70 hendel doen.
-de 850 is voorzien van een soort van ventilator die lucht in het luchtfiltehuis pompt.
Nu gaf dit al een bruine streep op mijn luchtfilter, dus maar afgekoppeld.
Omdat de ventilator op dezelfde plek zit als waar de LPE komt, de ventilator verwijderd.
Blijkt dat ding vol met water te staan, de verkleuring op mijn filter is bij deze verklaard.
Leidingen afgedopt en het apparaat in de container.
Dankzij de diverse overduidelijke foto's geen problemen met het inbouwen.
Handig is dat de 850 is voorzien van een afgedopt buisje waardoor je zo heel makkelijk leidingen/kabels vanuit de motorruimte naar het compartiment brengt. Locatie hiervan: onder de afwaterbuis bij de zekeringkast. Hij komt uit achter de relaiskast. Ideaal.
Terug naar huis, met een werkende CC.

ReverendNL

He! Daar heb ik van de week nog naar zitten loeren... Bij die twee Basisscholen is het niet?

Patrick Fluyt

Inderdaad, staat ook een CB750 voor mijn deur.

ReverendNL

Lache, ik kom daar elke week op woensdag langs... Die 70 was mij ook al opgevallen maar de 855 ziet er in mijn ogen veel mooier uit. Strakke auto!

Patrick Fluyt

Patrick Fluyt

En vanavond de distributieriem/multiriem incl rollen en spanner vervangen. Incl de spanner voor de muliriem. De waterpomp was gemonteerd met vloeibare pakking, men had niet eens de moeite genomen om de oude pakking weg te halen.
Alles schoongemaakt en de waterpomp zit weer zoals het hoort gemonteerd. Het zal wel gevoelsmatig zijn, maar de motor loopt heel mooi, en wat kun je dan genieten van je eigen werk!

Patrick Fluyt

Vanavond met mijn maatje begonnen aan het laatste stukje van het lpi inbouwavontuur. Alle draden verbonden, kelkjes vastgekit, en gestart...... in 1 keer op benzine om na een paar minuten overteschaken op lpg,  wat kun je dan blij zijn.

En door: rogas bellen, witte injectoren (wie ze nog heeft liggen. ..) en naar Belgiƫ voor de herprogrammering. .
Stapje voor stapje...

Patrick Fluyt

Volgende week de LPG keuring bij Nieuwenhuizen in Rogat. Ik hoop morgen te horen of er witte injectoren gebruikt te krijgen zijn, anders de bekende sloperijen maar afbellen. Ik heb ze op eBay gevonden, dat gaat de laatste strohalm worden. Tenzij er op het forum iemand is die van zijn Vialle V20 (wit) of V28 (donkerbruin) af wil...

Floepte het lambdalampje aan, sissend geluid, onder de motorkap...
Bleek er een scheurtje in een vacuümslang te zijn bij de kerstboom. Gefixed en het lampje was na 50km rijden uit.
Morgen nog de trekhaakkabelboom checken, bij het remmen zonder caravan gaat het lampje 'defecte verlichting' branden. Met caravan niet.

)()()sT

Mooi werk hoor! Super dat de ombouw geslaagd is :)

Patrick Fluyt

Ben er ook zeer blij mee.. Ook met de zojuist ontvangen witte injectoren :eusa_dance:
Morgen de paarse injectoren vervangen voor die witte, en dan de computer aanpassen....
Net ontdekt dat er iets lekt vanachter de dstijl thv de speaker.
Ben benieuwd..

Patrick Fluyt

Van morgen gebeld met Boertien in Wezep, zij hebben het Vialle programma voor mijn B5254T. Woensdag ochtend gaat de LPE aangepast worden, om 1300 mag ik in Rogat zijn.
Nu kan ik wel naar Belgie gaan, echter dat kost een dag, en nu kan ik op 1 dag alles doen.
Zaterdag naar de Kwik Fit in Barneveld, rondje vers rubber en een airco check.

Als het meezit hoeft deze alleen maar afgevuld te worden, zo niet, dan mag de classic nogmaals enkele van haar delen missen.

Gaat we naar Frankrijk op LPG, met Airco in een 850 :eusa_dance:

Sbv

StefanCJ

elianmars

peteRRR

KF is pas KF als je komt om een prop te laten zetten in je band en als je de skirts van je auto hoort komen
als tie omhoog gaat op de 4 potige lift en als je dan even een contrakt wilt tekenen omdat ze niet
akkoord gaan omdat ze vinden dat je de remblokken moet vernieuwen.
Met olie verversen ook even door vragen als het olie filter er op is gezet of ze de motor wel in de rondte
hebben laten gaan zodat er niet een halve liter olie te weinig in zit,..ook maar niet te spreken hoe ze het/een oliefilter
er af jassen als tie erg vast zou zitten.

Al doende leert men

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla