Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2016

Gestart door Miel850, 09-01-2016 10:59:35

Vorige topic - Volgende topic

rludeke

Die had ik inderdaad ook al gezien maar het beige interieur is voor mij een "no go"

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

freefall

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 10-10-2016 17:21:34
Er was een garage in Apeldoorn die echt als super slecht te boek stond. Weet even de naam niet meer.
Tonny Keizer, dat was de plek waar ik veel narigheid over gehoord heb. Maar jouw auto staat ergens anders dus das een zorg minder.

Citaat van: rludeke op 10-10-2016 18:03:13
Die had ik inderdaad ook al gezien maar het beige interieur is voor mij een "no go"
Dat kan natuurlijk een overweging zijn. Hoop dat t lukt met de andere saffron. Kleurtje buitenkant vind ik iig helemaal top!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

vlubbers

Hoi,

Ik combineer het even met een korte intro van mijzelf.  Ik ben nog niet in bezit van een 850 maar wel erg serieus aan het kijken naar.. Ik heb tot begin dit jaar een volvo gehad (v40) motorisch natuurlijk niet te vergelijken met de 2.5 (ik zeg het zelf maar), maar het comfort miste ik wel het afgelopen jaar. Ik had een bus gekocht met grijs kentenen en dat beviel achteraf helemaal niet. Dus nu terug naar Volvo en dan ook een mooie leuke goed onderhouden Youngtimer.

Ik heb de volgende gevonden in Dokkum. Wie kent deze 850? en wat is jullie oordeel over de prijs.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1096283893-volvo-850-2-5i-holiday-estate-2e-eigenaar-dealer-onderhouden.html

Ik ben eigenlijk zo ver dat ik hem wil gaan halen (bus is inmiddels verkocht) maar ervaring leet mij dat het informeren bij de kenners nooit kwaad kan. Tja en als ik hem wel aanschaf heb ik ook niet meer het idee dat ik hier stiekum zit hahahaa

Sbv

Ik ken de auto niet maar naar mijn idee een stevige prijs voor een simpele uitvoering. Voor dat geld dient de auto naar mijn mening perfect te zijn en alles te werken incl airco.

elianmars

Citaat van: Sbv op 13-10-2016 07:54:56
Ik ken de auto niet maar naar mijn idee een stevige prijs voor een simpele uitvoering. Voor dat geld dient de auto naar mijn mening perfect te zijn en alles te werken incl airco.

Eens. Ik zie dat het achterin slingeren is om de ramen naar beneden te doen en rolhoes ontbreekt.
Bovendek is los geweest en is niet goed terug gemonteerd.

Aan de andere kant, je vindt voor dit geld ook wel een T-5(R) en zelfs V70's. Maar hoe zijn deze onderhouden? Als deze echt zo goed is onderhouden zoals beweerd wordt, kun je waarschijnlijk wel even vooruit zonder hoge kosten.

vlubbers

airco werkt is mij gegarandeerd. hij staat ook voor de staat van de auto

vlubbers

Citaat van: elianmars op 13-10-2016 08:18:10

Eens. Ik zie dat het achterin slingeren is om de ramen naar beneden te doen en rolhoes ontbreekt.

Aan de andere kant, je vindt voor dit geld ook wel een T-5(R) en zelfs V70's. Maar hoe zijn deze onderhouden? Als deze echt zo goed is onderhouden zoals beweerd wordt, kun je waarschijnlijk wel even vooruit zonder hoge kosten.

Ik heb inderdaad ook naar V70 zitten kijken. Is de classic wezenlijk anders dan een 850? en een nieuw model v70 (vanaf 2000) is wel zuiniger met de 2.4 maar qua onderhoud weer duurder is mij verteld. Ben het wel met jullie eens dat het een simpele versie is, maar de onderhoudsgeschiedenis is niet gelogen en dat is ook wat waard denk ik ach ik kijk rustig nog even verder. wat bedoel je trouwens met bovendek?

elianmars

Bovendek is de bovenkant van het dashboard.

vlubbers

Citaat van: elianmars op 13-10-2016 08:47:07
Bovendek is de bovenkant van het dashboard.

zo leer je elke dat weer iets! Bedankt!

850blues

Citaat van: vlubbers op 13-10-2016 08:38:53

Ik neem aan dat het dan inclusief Bovag garantie is (mag ook wel bij die prijs naar mijn mening).
Tip: laat in dat geval vlak voor het einde van die 6 mnd termijn je airco ff checken bij een erkende aircoboer. Ik heb mij destijds bij een dealer laten afwimpelen met de opmerking  "Oh, vergeten te vullen bij aflevering, doen we nu nog wel even voor u meneer". Enige tijd daarna deed de airco het weer niet lekker en bleek ie wederom bijgevuld te moeten worden. Garantie was toen voorbij en ff daarna liep ook de pomp vast.
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

vlubbers

Citaat van: 850blues op 13-10-2016 12:40:40
Citaat van: vlubbers op 13-10-2016 08:38:53

Ik neem aan dat het dan inclusief Bovag garantie is (mag ook wel bij die prijs naar mijn mening).
Tip: laat in dat geval vlak voor het einde van die 6 mnd termijn je airco ff checken bij een erkende aircoboer. Ik heb mij destijds bij een dealer laten afwimpelen met de opmerking  "Oh, vergeten te vullen bij aflevering, doen we nu nog wel even voor u meneer". Enige tijd daarna deed de airco het weer niet lekker en bleek ie wederom bijgevuld te moeten worden. Garantie was toen voorbij en ff daarna liep ook de pomp vast.

Als ik de eerste reacties zo lees is hij misschien toch wat aan de prijs. Ik heb de auto nog niet gezien of gereden, (nu autoloos en hij staat 80 km hier vandaan, misschien dit weekend als hij er dan nog is even kijken) ondertussen kijk ik ook verder andere 850 / v70 als hij maar 15 jaar of ouder is (youngtimer) en ik ben wel voorstander van een goed bijgehouden onderhoudshistorie

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 13-10-2016 08:18:10

Evengoed komen de kosten van rond de 3 ton als lagers en rubbers voor veerpoot, achterasrubbers, dempers wellicht.
Kijk in de historie goed of er al van die dingen vervangen zijn, anders...
De prijs is gewoon te stevig ook al is het een mooi exemplaar hoor.
Ook omdat het toch al 270K gedraaid heeft en dat voor een eenvoudige 10v.

peteRRR

Zou er tussen de 2800 tot 3000 op zetten.

Auto komt van Svala te Almere vandaan en daar staat ook nog een GLT voor een hele stevige prijs
als er evt daar nog een input vandaan is gekomen voor deze auto en de prijs zo stevig is.

Maar ziet er wel heel fris uit.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla