Vragen over de automaat

Gestart door Groene850, 03-06-2016 01:38:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Groene850

Sinds 2 maanden ben ik in bezit van een 850 met een automatenbak.
2 dingen vallen mij op:

1: wanneer ik in stilstand van P naar R ga, voel ik een redelijk harde bonk.
Ook met opschakelen voel ik een lichte bonk.
Er zit genoeg olie in de automatenbak.
Motorsteunen zijn goed, bovenste, distributiezijde en degene onder de bak zijn vervangen.
Wat zou het kunnen zijn?

2: wanneer ik versnel blijft de motor in toeren hangen.
Bijvoorbeeld 40 naar 60kmph blijft het toerental gelijk.
Is dat normaal?

rpakuypers

Citaat van: Groene850 op 03-06-2016 01:38:48
Sinds 2 maanden ben ik in bezit van een 850 met een automatenbak.
2 dingen vallen mij op:

1: wanneer ik in stilstand van P naar R ga, voel ik een redelijk harde bonk.
Ook met opschakelen voel ik een lichte bonk.
Er zit genoeg olie in de automatenbak.
Motorsteunen zijn goed, bovenste, distributiezijde en degene onder de bak zijn vervangen.
Wat zou het kunnen zijn?

2: wanneer ik versnel blijft de motor in toeren hangen.
Bijvoorbeeld 40 naar 60kmph blijft het toerental gelijk.
Is dat normaal?

Wanneer is de automaatolie ververst ? Schone olie doet vaak ook al wonderen ......

Groet,
Roger

Woger

Citaat van: Groene850 op 03-06-2016 01:38:48
Sinds 2 maanden ben ik in bezit van een 850 met een automatenbak.
2 dingen vallen mij op:

1: wanneer ik in stilstand van P naar R ga, voel ik een redelijk harde bonk.
Ook met opschakelen voel ik een lichte bonk.
Er zit genoeg olie in de automatenbak.
Motorsteunen zijn goed, bovenste, distributiezijde en degene onder de bak zijn vervangen.
Wat zou het kunnen zijn?

2: wanneer ik versnel blijft de motor in toeren hangen.
Bijvoorbeeld 40 naar 60kmph blijft het toerental gelijk.
Is dat normaal?

Yep, zou ook even de olie vervangen.
dat de toeren blijven hangen klopt, als je iets meer gas geeft dan gaat ie iets hoger in de toeren en blijft dan daar hangen, totdat ie overschakelt.

classicT5

Zijn de 2 grote motorsteunen nog goed? 1 vooraan in het midden thv startmotor en 1 achteraan thv turbo?

NinaPaul

Citaat van: classicT5 op 03-06-2016 08:25:19
Zijn de 2 grote motorsteunen nog goed? 1 vooraan in het midden thv startmotor en 1 achteraan thv turbo?

Ook zonder turbo zit er een motorsteun ;) van achteren onder het spruitstuk verborgen onder een hitteschild.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 03-06-2016 11:15:37
Citaat van: classicT5 op 03-06-2016 08:25:19
Zijn de 2 grote motorsteunen nog goed? 1 vooraan in het midden thv startmotor en 1 achteraan thv turbo?

Ook zonder turbo zit er een motorsteun ;) van achteren onder het spruitstuk verborgen onder een hitteschild.

Je meent het??

Het gaat hier om een turbo uitvoering dus vandaar de verwijzing naar de steun ter hoogte van de turbo.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Woger

Hey Henk, moet jij niet inpakken?  :)

remeeus

Genoeg olie.....?  Hoe is het peilen uitgevoerd?

kevinwalter

Heb het zelfde. Alles al vervangen (Zelfs de bak!!!(uit de oude kwam na 1000 km weer pikzwarte olie. Vandaar.)) behalve de motorsteun onder de turbo. Staat voor dit weekend op de planning :-)

Ik laat wel weten of dit helpt!
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Groene850

Top zo'n forum, tof dat er veel op gereageerd wordt :)

@rpakuypers, ik weet niet wanneer er voor het laatst de olie vervangen is.

@woger en DCCL: De motor reageert wel wanneer ik na een vaste stand gas geef, maar ik zou dan denken dat hij hoort te klimmen in toeren i.p.v een vaste toerental behouden.

@Classict5: deze moet ik nog controleren, samen met de steun onder het schutbord.
Ik dacht zelf dat het ook aan de aandrijfassen kan liggen, de vertanding waar de als in de naaf gaat, zou dit ook kunnen?

@Remeeus: bij draaiende motor in z'n D gezet (uiteraard op handrem) en daarna peilen.
Zo heb ik het op m'n werk geleerd.

@ Kevinwalter: laat het weten, ik ben benieuwd!

@CornelisB: hup, ga inpakken ;)

Woger

Wat voor kleur is de olie? (even een druppeltje op een papiertje laten vallen)

cornelis-b

 ;D ;D Alles is klaar en ingepakt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Woger

Citaat van: cornelis-b op 03-06-2016 13:42:00
;D ;D Alles is klaar en ingepakt.

Mooi! zet ik de koffie vast op  :D

BBS

#13
Oliepeilen was toch 5 seconden in elk verzet zetten van P naar L/1 en weer terug en dan bij draaiende motor in koude toestand?

Dan kijken waar op de peilstok het olieniveau staat? :eusa_think:

Edit: bij draaiende motor dus na 2 minuten. :D
Volvoloos....

classicT5

Met draaiende motor, zodat pomp vd automaat draait. Warme motor/automaat is beter.

ik doe 10sec per stand, maar denk niet dat het veel uitmaakt.

Peilstok zitten twee kanten aan, bij warme motor de "hot" kant nemen ;)