The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rob850/480


Markbakker

Altijd weer leuk om te lezen, deur is super netjes geworden!

arjen850

#947
Leuk om te lezen, wellicht was het handiger geweest om de 2 kleine bordjes bij het scharnier los te draaien, scheelt tijd en je hoeft niets te stellen bij het terug plaatsen van het portier :D

Edit: Torxjes bedoel ik..

aloisdecroon

Super netjes gedaan, je mag zeker tevreden zijn met t resultaat !


T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

)()()sT

Citaat van: arjen850 op 01-10-2017 17:27:53
Leuk om te lezen, wellicht was het handiger geweest om de 2 kleine bordjes bij het scharnier los te draaien, scheelt tijd en je hoeft niets te stellen bij het terug plaatsen van het portier :D

Ja, dan til je hem er toch zo uit?

Hulde voor je spuitwerk! Dat ziet er echt strak uit, ik vind het altijd knap lastig om zoiets goed te doen. Dit is echt netjes geworden :)

StefanCJ

Wow, ziet er goed uit! Dankbaar werkje  :eusa_clap:

arjen850

Citaat van: )()()sT op 01-10-2017 18:11:09
Citaat van: arjen850 op 01-10-2017 17:27:53
Leuk om te lezen, wellicht was het handiger geweest om de 2 kleine bordjes bij het scharnier los te draaien, scheelt tijd en je hoeft niets te stellen bij het terug plaatsen van het portier :D

Ja, dan til je hem er toch zo uit?

Hulde voor je spuitwerk! Dat ziet er echt strak uit, ik vind het altijd knap lastig om zoiets goed te doen. Dit is echt netjes geworden :)

Klopt

razorx

Ik ben diep onder de indruk. Metallic is echt moeilijk. Knap hoor! En leuk van die andere projecten en dat lassen.

Vulk

Ik sta ook versteld te kijken. Goed bezig hoor!

Historik

Echt netjes en slim gedaan! Vooral goede tip om een dikke blanke laklaag te doen want bij mij is het niet het kleur verschil maar vooral de dofheid waardoor je duidelijk kan zien wat ik heb gespoten.
Aan de hand van deze how-to binnenkort toch nog maar eens een poging wagen.
Daihatsu Cuore 1997 116.947 km
Daihatsu Sirion2 1.0 2008 38.000 km
Volvo V70 10V Classic 1999 373.000 km

SB T-5R


stuuraandeverkeerdekant

#957
Leuk om al die reacties te lezen. Dat herrinnert me er weer aan waarom ik het zo leuk vond om op dit forum te schrijven: je deelt super specifieke ervaringen en kennis met mensen die dat op waarde kunnen schatten  :)

Citaat van: arjen850 op 01-10-2017 17:27:53
Leuk om te lezen, wellicht was het handiger geweest om de 2 kleine bordjes bij het scharnier los te draaien, scheelt tijd en je hoeft niets te stellen bij het terug plaatsen van het portier :D
Goeie tip voor een volgende keer. Alhoewel dit ook in no time gedaan was en het stellen van de deur niet zo heel veel voorstelde (no pun intended). Voor het bijstellen van de deur deed ik m even dicht en keek waar hij nog wat uitstak of juist te ver zat. Mijn vader hield de deur op zijn plek, ik draaide en paar bouten los en hij duwde de deur iets naar voren, boven, achter of onder. Is jouw methode ook makkelijk te doen als je in je eentje bent? Dat zou handig zijn natuurlijk!

Citaat van: razorx op 01-10-2017 18:37:35
Ik ben diep onder de indruk. Metallic is echt moeilijk. Knap hoor! En leuk van die andere projecten en dat lassen.
Altijd leuk om zoiets van jou te horen. Nog eens extra omdat ik zoveel van jou blog heb geleerd. En eerlijk gezegd had ik tijdens het spuiten een opmerking van jou in mijn hoofd dat metallic erg moeilijk was... Dat maakte dat ik extra op de details heb gelet. Misschien is dat wel de key. Bedankt dus!

Het lassen is echt leuk om te doen. Wat het lassen, maar ook dit spuiten, zo bijzonder maakt voor mij, is dat het een soort demistificatie is van zaken die voor mij voorheen als onaantastbaar of onbereikbaar aanvoelde.

Van kinds af aan weet ik dat een kras in autolak verschikkelijk is, maar ik had nooit een idee waarom. Het hing gewoon als een grote onaantastbare waarheid boven elke auto waar ik in de buurt speelde. Maar nu ik zelf de lak zo heb terug gestript (en weer opgebouwd) begrijp ik wat erbij komt kijken om het te repareren. En ook dat niet elk krasje een ramp is.
Idem met lassen. Staalverbindingen voelde altijd aan als dingen die er gewoon zijn of niet zijn, maar waar je zelf niet zoveel mee kan doen. Door wat te spelen met een lasapparaat gaat er plotseling een wereld voor me open aan dingen die ik (in theorie) zou kunnen maken. En van zo'n realisatie krijg ik jeukende handen en een grijns op mijn smoel  :D

Citaat van: Historik op 01-10-2017 19:33:42
Echt netjes en slim gedaan! Vooral goede tip om een dikke blanke laklaag te doen want bij mij is het niet het kleur verschil maar vooral de dofheid waardoor je duidelijk kan zien wat ik heb gespoten.
Aan de hand van deze how-to binnenkort toch nog maar eens een poging wagen.
Let er dan wel op dat te dik ook weer niet goed is, dan krijg je echt druipers. Maar twee stevige lagen (tsja, wat is stevig?) moet kunnen.
En als je nog eens aan de slag gaat, kijk dan ook vooral dat filmpje dat ik in de beschrijving heb staan. En werk heel rustig naar steeds een fijnere korrel (vanaf korrel 400 met water). En als er stofjes in je spuitlagen belanden moet je niet schrikken of ze proberen te verwijderen. Die schuur je er gewoon uit zodra het droog (met een plankje, kruislings en telkens een stapje fijner schuurpapier). Succes ermee en ik hoor graag hoe het je vergaan is!

Citaat van: SB T-5R op 01-10-2017 20:34:38
Lekker bezig weer Thijs!
;D  ;D


En dan hier nog twee fotootjes van de lak in de zon.





In de ochtendzon zie je trouwens wel een verschil in tint, wat naar mijn idee duidt op bijna 18 jaar oude lak vs gloednieuw. De oude is een een beetje vies bruin.



Maar om nou de hele auto te gaan spuiten....
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

arjen850

#958
Ja hoor, je laat het portier over de 2 pennen zakken en klaar. Stellen hoeft niet want daar verander je dan niets aan.

Overigens als je de auto eens goed polijst, Dan kon het kleine beetje kleur verschil wel eens nagenoeg weg zijn.

stuuraandeverkeerdekant

#959
Ah super, dan is dat dus duidelijk de betere optie   :eusa_clap:

Citaat van: arjen850 op 01-10-2017 21:33:07
Overigens als je de auto eens goed polijst, Dan kon het kleine beetje kleur verschil wel eens nagenoeg weg zijn.
Moet ik nog wel eventjes een passie voor poetsen gaan ontwikkelen..... Maar wie weet!

EDIT: Beetje flauwe opmerking van mij, maar had ook al zo'n vermoeden dat dat polijsten wel eens key kon zijn. Wellicht moet ik me daar maar eens een klein beetje in verdiepen en binnenkort eens een keertje doen. Dan is de deur helemaal af   :)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!