Upgrade 16T naar 18T met alleen een Cartridge?

Gestart door Miyel, 17-07-2016 14:32:38

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Citaat van: -D©©©L- op 27-10-2016 21:53:38
Citeer
Citaat van: -D©©©L- op 27-10-2016 20:20:41Er past "gewoon feitelijk" ook een net relais voor de magneetkoppeling in de ECU behuizing, maar je kan m er ook net naast hangen.
Ik vind het wel mooi allemaal, volgens mij nemen jullie jezelf en mij allemaal net even te serieus. Kennelijk is het gedachtegoed zo onstabiel, dat een kleine opmerking e.e.a. al op de grondvesten doet schudden. Het lijkt wel religie.

Even los van alles, vind ik het behoorlijk zwak om eerst bewust aan poten te gaan zagen om dan vervolgens semi-verrast te acteren als daar reactie op komt. Kun je daarna wel hautain gaan doen met je "ziel-auw" maar jouw opmerking was gewoon niet chic.

ROTFLOL  ;D ;D ... Ik ben niet chic, ik ben een boerenlul uit het oosten die zegt wat ie denkt. En daar moet je hier kennelijk goed mee oppassen, want dat is niet "chic".  Bied je eens je excuses aan en zeg je dat je er er netjes bij dat je er geen woord van meent, is het weer niet goed.  :eusa_doh:
Yup... veel te serieus.  Tis maar een hobby, kom nou toch. Laat ik het dan eens "chic" doen; Meer info via PB.  ;D  

O mijn hemel, hoe erg kun je uiteindelijk jezelf voor (boeren)lul zetten dan?

I think I'am done playing with you now. :)

BBS

Citaat van: razorx op 27-10-2016 01:28:26
Ik ga nog even door welke tune zou jij kiezen:
http://www.paerl.it/volvo/2016101403.jpg

http://www.paerl.it/volvo/2016101404.jpg

Links het toerental, rechts de gaspedaalpositie. Verticaal de load. Zeg maar het vermogen.
Bovenste is van Schutten de onderste van mij.  Een load van tegen de 8 wat de max voor een standaard R is, is geen aanbeveling voor je drijfstangen als je dit even boven de 2000 rpm nastreeft. Ik kan verder gaan qua toelichting indien gewenst. :) . Nogmaals: Ik houd niet van lulkoek, dat is het enige. ;)

Bovenstaande tabellen zijn overigens betekenisloos zonder de TCV pilot patrol tabellen. ;)

Het kan aan mij liggen, en dat zal ook wel, maar ik zit nu voor de tweede keer de grafieken te lezen. Althans, een poging daartoe. Maar hoe moet ik nu precies deze grafieken aflezen?
Alhoewel ik de tweede grafiek er heel mooi kwa opbouw eruit vind zien...
Volvoloos....

elianmars

Is Schutten eigenlijk ooit al eens persoonlijk benaderd (telefoon of langs gegaan?).

RoelNL

Citaat van: BBS op 28-10-2016 06:09:53
Citaat van: razorx op 27-10-2016 01:28:26
Ik ga nog even door welke tune zou jij kiezen:
http://www.paerl.it/volvo/2016101403.jpg

http://www.paerl.it/volvo/2016101404.jpg

Links het toerental, rechts de gaspedaalpositie. Verticaal de load. Zeg maar het vermogen.
Bovenste is van Schutten de onderste van mij.  Een load van tegen de 8 wat de max voor een standaard R is, is geen aanbeveling voor je drijfstangen als je dit even boven de 2000 rpm nastreeft. Ik kan verder gaan qua toelichting indien gewenst. :) . Nogmaals: Ik houd niet van lulkoek, dat is het enige. ;)

Bovenstaande tabellen zijn overigens betekenisloos zonder de TCV pilot patrol tabellen. ;)

Het kan aan mij liggen, en dat zal ook wel, maar ik zit nu voor de tweede keer de grafieken te lezen. Althans, een poging daartoe. Maar hoe moet ik nu precies deze grafieken aflezen?
Alhoewel ik de tweede grafiek er heel mooi kwa opbouw eruit vind zien...

Toerentallen staan onderin waarbij je van rechts naar links moet lezen. Gasklep positie begint onderin en gaat dan omhoog met percentage gas (20%, 27.5%, 35% etc) en moet je van links naar rechts lezen.  De blauw, groen, geel en rood staan voor de load (turbodruk) als ik het goed zeg.

Het grootste verschil zijn de Spikes bij de slechte tune want die zijn gevaarlijk voor je motorblok.
Persoonlijk vind ik het een beroerde tune maar dat moge duidelijk zijn. Dat heeft vooral te maken met het handmatig opvoeren van de turbo druk en niet formule van load tabel aan passen.
Mijn inziens ziet de staandaard ECU mapping er net zo uit als de tune van Yits met dat verschil dat druk gewoon wat minder is maar wel gewoon mooi en gelijkmatig. En dus veilig voor je motor.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Vulk

Kunnen we ook gewoon afspreken dat we de aanvallen richting Schutten, maar ook richting PMY gewoon stoppen?
Inhoudelijk ga ik me niet in de discussie moeien, want ik heb er ook gewoon te weinig verstand van.

Voor zover ik kan oordelen leveren beide mooi werk en is het niet nodig om elkaar constant aan te vallen. Een mooie inhoudelijke discussie kan ik wel waarderen, maar de nodige scheldwoorden en slagen onder de gordel hoeven wat mij betreft zeker niet.
Ik ga er verder ook gewoon van uit dat Schutten niet reageert om zodoende de boel niet verder op de spits te drijven.

Piet

:eusa_think: Dat zou ook nog een verklaring kunnen zijn.

Ik ben het wel met je eens, wat betreft de toon waarop de discussie gevoerd wordt.

Maar een neutraal zakelijk technische discussie over het onderwerp, gelardeerd met enig respect en fatsoen waarbij er toch eerst nog even nagedacht wordt hoe iets te brengen voor het lomp op het forum geknald wordt zou toch eigenlijk hier ook mogelijk moeten zijn.
En dat hoeft dan ook weer niet te ontaarden in een zoet soort gezemel, daar mag dan best ook wel eens wat scherper gereageerd worden. Zolang dat dan wel niet alleen gefundeerd is maar de fundatie daarbij ook uitgelegd wordt en gewoon op een normaal respectvolle wijze. En niet in de vorm van een verzameling ongefundeerde loze kreten, zo cynisch mogelijk gebracht.

Op volvospeed lukt dit alles tenslotte ook gewoon, daar gaan daarom de ontwikkelingen ook een stuk sneller.
Daar wordt het namelijk meer een joint effort in een plaats een stagenerend elkaar zinloos onderuit te halen.

Zo'n discussie hoeft dan niemand uit de weg te gaan, ook Schutten niet!

V70geRwin

Citaat van: Vulk op 28-10-2016 17:19:15
Kunnen we ook gewoon afspreken dat we de aanvallen richting Schutten, maar ook richting PMY gewoon stoppen?
Inhoudelijk ga ik me niet in de discussie moeien, want ik heb er ook gewoon te weinig verstand van.

Voor zover ik kan oordelen leveren beide mooi werk en is het niet nodig om elkaar constant aan te vallen. Een mooie inhoudelijke discussie kan ik wel waarderen, maar de nodige scheldwoorden en slagen onder de gordel hoeven wat mij betreft zeker niet.
Ik ga er verder ook gewoon van uit dat Schutten niet reageert om zodoende de boel niet verder op de spits te drijven.

Dat een technische vraag over tune of modifiicatie wordt beschouwd en de  beantwoord alsof het een aanval is vind ik dan wel bijzonder.  Dat anderen het opnemen voor de tuner die zelf niet reageerde is ook bijzonder en vooral de manier waarop dit dan op de persoon  wordt gespeeld.

Het is wel grappig dat er dan verweten wordt dat men niet open is terwijl de tuner die niet reageerde eigenaren die met zijn tune rijden verbied om dit op het forum te bespreken als het even niet loopt zoals verwacht.

Het op de spits drijven gebeurt wel door anderen. Het zou echt getuigen van respect als de tuner wel zelf reageerd zodat het weer inhoudelijk kan worden.

UserID6342

Helemaal mee eens en weinig aan toe te voegen.

Vulk

Citaat van: Dirk342 op 29-10-2016 14:39:29
Helemaal mee eens en weinig aan toe te voegen.

Best even quoten Dirk, nu weet ik niet met wie je het eens bent.
Al kan ik het wel raden, daar niet van.

Piet

Citaat van: V70geRwin op 29-10-2016 13:13:21
...... terwijl de tuner die niet reageerde eigenaren die met zijn tune rijden verbied om dit op het forum te bespreken als het even niet loopt zoals verwacht.

Deze moest ik ff 2x lezen om het 1x tot me door te laten dringen........kan toch niet waar zijn zeker, of ...?

Evilknievel

Citaat van: Piet op 29-10-2016 16:43:55
...... terwijl de tuner die niet reageerde eigenaren die met zijn tune rijden verbied om dit op het forum te bespreken als het even niet loopt zoals verwacht.

Deze moest ik ff 2x lezen om het 1x tot me door te laten dringen........kan toch niet waar zijn zeker, of ...?

Dit klopt zeker wel.
Ik heb van diverse mensen gehoord dat door een Schutten ECU de auto het begeven had. Of niet de bepaalde vermogens haalde.
Die mensen is zacht gezegd verteld dat ze alleen bij hem mogen klagen...

classicT5

Citaat van: Evilknievel op 29-10-2016 17:07:41
Citaat van: Piet op 29-10-2016 16:43:55

Dit klopt zeker wel.
Ik heb van diverse mensen gehoord dat door een Schutten ECU de auto het begeven had. Of niet de bepaalde vermogens haalde.
Die mensen is zacht gezegd verteld dat ze alleen bij hem mogen klagen...

Das bijzonder, begrijp het vanuit een leverancier wel, mensen die op het net klagen over je is geen goede reclame. Maar klanten die dat dan ook nog opvolgen, daar wordt je dan wel blij van als bedrijf. Positieve eraan lijkt me dat het schijnbaar wel opgelost raakt, hetzij technisch of commercieel.

JuT5R

Ik ga het toch even voor Schutten opnemen, ook al weet ik verder niet wat er allemaal speelt en hoe.

Wij hebben er al heel wat auto's heen gebracht en alles is gewoon altijd goed en gewoon ook voor een hele schappelijke prijs. Ook hebben we natuurlijk wel eens de vermogens niet gehaald, maar dat mogen we hier gewoon neerzetten hoor? Er wordt ons niets verboden of gezegd.

Toen ik problemen met een Rica chip of MTE chip had werd dat ook nooit op het forum besproken door de tuners zelf. Dan is dit toch eigenlijk niets anders?

"Ik heb dit en dat gehoord" daar kunnen we natuurlijk niks mee. Kom dan ook met namen en bewijsmateriaal. Anders kan straks iedereen hier elkaar zonder pardon zwart maken.

Het draait hier een beetje door in dit topic vind ik.

Vulk

Ik vind het ook eerlijk gezegd stevige beschuldigingen. Het is ook telkens maar van 'horen' zeggen.
Stel dat hij nog vraagt om te zwijgen, wie zou dat dan ook daadwerkelijk doen?

Voor mij zou het persoonlijk een reden te meer zijn om met mijn verhaal naar buiten te komen.

Piet

Dat zijn zeker stevige beschuldigingen......