Pijl AT

Gestart door cornelis-b, 06-08-2016 19:09:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

Brandende pijl is geen foutcode, maar een gewijzigd programma. (3,L,winter) Storing/foutcode is knipperende pijl.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 10-08-2016 19:28:37
Brandende pijl is geen foutcode, maar een gewijzigd programma. (3,L,winter) Storing/foutcode is knipperende pijl.

Stel dat het een gewijzigd programma zou zijn dan zou ik dat toch moeten merken aan het rijgedrag?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Citaat van: cornelis-b op 10-08-2016 21:12:02
Citaat van: NinaPaul op 10-08-2016 19:28:37
Brandende pijl is geen foutcode, maar een gewijzigd programma. (3,L,winter) Storing/foutcode is knipperende pijl.

Stel dat het een gewijzigd programma zou zijn dan zou ik dat toch moeten merken aan het rijgedrag?


Niet noodzakelijk, rijden in W op de snelweg geeft geen verandering in het gedrag, ook bv in stand 3 optrekken merk je niet.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID25761

Citaat van: NinaPaul op 10-08-2016 21:31:03
Citaat van: cornelis-b op 10-08-2016 21:12:02
Citaat van: NinaPaul op 10-08-2016 19:28:37
Brandende pijl is geen foutcode, maar een gewijzigd programma. (3,L,winter) Storing/foutcode is knipperende pijl.

Stel dat het een gewijzigd programma zou zijn dan zou ik dat toch moeten merken aan het rijgedrag?


Niet noodzakelijk, rijden in W op de snelweg geeft geen verandering in het gedrag, ook bv in stand 3 optrekken merk je niet.

ben ik het niet geheel mee eens, als ik mijn bak in de winterstand zet, dan kan ik volgas geven maar hij kruipt vooruit.
Hij rijd niet alleen weg in een hogere versnelling bovendien word het vermogen ook gereduceerd.

Edit: modeljaar 2000 Adaptieve bak  ;)

cornelis-b

Als ik in een andere stand rij dan heeft de bak een heel ander gedrag dan in D en ook een hoger toerental dan in D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Nick, best moeilijk dat lezen?

Niet noodzakelijk betekent dat er geen noodzakelijk verband bestaat tussen het een en het ander.
Er staat duidelijk in winterstand "W" op de snelweg rijden, niets over optrekken of andere dingen.
In stand "3" op de bak schakelt hij niet verder dan 3, dus met optrekken merk je het niet tot en met de 3.

Genoeg tijd verspilt, suc6 ermee

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID25761

Citaat van: NinaPaul op 10-08-2016 22:00:28
Nick, best moeilijk dat lezen?


Huh!!  rijden in *W* geeft wel degelijk verschil.
zeker niet bekend met een adaptieve bak  ???

vincen tdi

maar er zit geen adaptieve bak in een 96 er  ::)
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

UserID25761

Citaat van: vincen tdi op 10-08-2016 22:12:20
maar er zit geen adaptieve bak in een 96 er  ::)

Nee dat niet, het gaat om het idee.
maar ik behoud mij van verder commentaar, ik hoef niet naar die pijl des doods te kijken  ;)

cornelis-b

Pijl des doods ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

In mijn rode 850 ook de pijl (niet knipperend) gehad en opgelost met pnp switch.
Had toen ook geen fout code.

Maar het winterstand  knopje geeft ook de pijl idd.

pcpg.janssen

Cor, mocht je willen testen: ik heb nog een PNP switch liggen, waarvan ik weet dat hij goed werkend van mijn oude bak af kwam. Ik kan hem je opsturen, zodat je kan kijken of dat je probleem oplost. PM maar als je hem wilt gebruiken.

cornelis-b

Citaat van: pcpg.janssen op 12-08-2016 09:30:22
Cor, mocht je willen testen: ik heb nog een PNP switch liggen, waarvan ik weet dat hij goed werkend van mijn oude bak af kwam. Ik kan hem je opsturen, zodat je kan kijken of dat je probleem oplost. PM maar als je hem wilt gebruiken.

Ik heb je een PB gestuurd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RoelNL

Even iets van een heel andere aard, los van het probleem.

Heb je een externe bak-koeler of nog gewoon een standaard koeling die via je radiateur loopt. Het is om problemen te voorkomen maar ik weet niet of je radiateur al vervangen hebt?

Ik heb bij mijn V70 de radiateur preventief vervangen om problemen te voorkomen zoals KVS in de bakolie.
Van week ben ik erachter gekomen dat ze bij een een XC90 van 2003 ook nog steeds de bak-koeler op de radiateur vast hebben zitten en je raad het al kvs in zijn ATF-olie ofwel nieuwe bak bij een T6 met 4 traps automaat. Die man is best zuur want hij zit net buiten de garantie.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

cornelis-b

Roel de radiateur is zgan en daar zal het niet aan liggen maar na een helder idee van Anton, je zendapparatuur, dacht ik terug aan een kennis die een camper heeft van 2005 ( Ford ) als die de microfoon van zijn zendapparatuur indrukte sloeg de ECU op hol door de hoogfrequent afstraling van de antenne. Nu staat de antenne bij mij achter op de wagen, bij de kennis voor op de wagen, maar het is goed mogelijk dat hoogfrequent de boosdoener is. Beide keren dat de pijl ging branden was ik in gesprek via de zender. Waarom ineens deze gedachte: als de pijl brand is er totaal geen ander rijgedrag / schakelgedrag en de bak gaat ook gewoon in de lockup, schakelt bij gasgeven normaal terug en geen foutcodes in de ecu. Vandaag even naar Nijkerk geweest en geen zender gebruikt en ook geen pijl gezien, volgende rit maar weer eens flink gebruik maken van de zender en gaat ie dan weer aan dan weet ik eigenlijk genoeg.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien