SRS warning cancelers? - Oud type stoelen in S70 uit 2000

Gestart door The Joker, 15-09-2016 14:14:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

innocenti

Citaat van: mehn op 15-09-2016 15:56:41
Citaat van: 626Ronin op 15-09-2016 15:38:48
volgens mij lezen de meesten hier daar nou net overheen?
zit er via deze manier een stekker op je plofzak? zo'n ding heeft altijd spanning nodig.. geen stekker, geen plof.

Bij de oude modellen (t/m MY1999) zijn de zijairbags in de stoelen stand alone, die hebben een druksensor aan de zijkant van de stoel en hebben geen stroom nodig. Die zitten derhalve ook niet aangesloten aan de auto.

Bij de nieuwe modellen (vanaf MY2000) worden de zijairbags wél via stroom aangestuurd en zitten ze via een kabel aan de auto aangesloten.

Als je dus "oude" stoelen in een "nieuwe" auto zet heb de die stekkers over. Als je daar niets op aansluit krijg je een airbag foutmelding. Daarom moet je dan die weerstanden aan de kabels aansluiten zodat de auto denkt dat de kabels aan de stoelen aangesloten zitten.

Om de info compleet te hebben. Nieuwe stoelen zijn gemonteerd met ME7 en elektronische gasklep. Dus MY99 heeft ook al een stekker voor de aansturing van de stoelairbag. Mijn broer had deze weerstand bij zijn auto nodig om een Recaro stoel in te bouwen.

KIM

Het werkt ongeveer hetzelfde als bij een kogel in het pistool. De druksensor (is dus eigenlijk geen sensor) is zeg maar de slagpen van het systeem.

The Joker

Ik gebied van elektra ben ik nogal een noob vandaar de vraag.
Klopt het dat ik de stekker van de stoelairbag en die van de gordel los moet halen en daarvoor in de plaats de weerstand te plaatsen?

Oja en even voor de zekerheid, die kleine groene stekker is van de airbag toch?
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool - Jester

innocenti

Stekker van de gordel moet je terugzetten via je nieuwe stoel = overzetten.
LET OP: eerst accu los, anders houd je zeker een airbag foutmelding over.

clubman

Onder het plastic kapje aan de zijkant van je stoel zit de druksensor...........bij het wisselen van een oude beschadigde stoel was ik benieuwd hoe dit werkte en je een hamer gepakt  en zachtjes een rol op de sensor gegeven :eusa_whistle: :eusa_think:.......en ik kan je vertellen ik was ff  behoorlijk de weg kwijt he tgaf een klap :eusa_shifty:.......

The Joker

Citaat van: innocenti op 05-10-2016 08:27:24
Stekker van de gordel moet je terugzetten via je nieuwe stoel = overzetten.
LET OP: eerst accu los, anders houd je zeker een airbag foutmelding over.
Nieuwe stoel? Het interieur is vervangen door de vorige eigenaar...
Het lampje van de SRS ontbrak in de tellerbak, die heb ik vervangen en nu zit ik dus met een storing die ik wilde oplossen.
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool - Jester

pcpg.janssen

#21
Citaat van: innocenti op 15-09-2016 17:57:43
Om de info compleet te hebben. Nieuwe stoelen zijn gemonteerd met ME7 en elektronische gasklep. Dus MY99 heeft ook al een stekker voor de aansturing van de stoelairbag. Mijn broer had deze weerstand bij zijn auto nodig om een Recaro stoel in te bouwen.

Dat is niet helemaal waar: mijn 10 klepper van 1999 heeft gewoon een ouderwetse gaskabel, maar wel stoelairbags die via de computer worden gestuurd (en niet meer met de slagpin in de stoel). Ik kan m'n airbag meldingen dan ook resetten met Vida en een Dice. Het verschil zit hem erin of je een canbus hebt, voor zover ik weet. En dat hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat je een blok met ETM hebt.

Citaat van: The Joker op 05-10-2016 10:42:17
Nieuwe stoel? Het interieur is vervangen door de vorige eigenaar...
Het lampje van de SRS ontbrak in de tellerbak, die heb ik vervangen en nu zit ik dus met een storing die ik wilde oplossen.

Laat dan eerst de foutcode eens resetten door de dealer of iemand die in het bezit is van de juiste apparatuur. Mocht je in het midden van het land wonen, dan kan ik je wellicht ook wel helpen hiermee.

The Joker

Ik denk dat mijn begin post niet helemaal compleet was de fout is al uitgelezen en gewist maar komt direct terug als de auto weer op contact gezet word.
De stoelen e.d. zijn uit een ouder type auto er veroorzaken een SRS storing.

Om het probleem van het brandende SRS lampje wil ik SRS warnig cancelers plaatsen.
Ik vermoed dat ik de stekkers los moet halen en dan de canceler plaatsen alleen weet ik dit niet 100% zeker vandaar de extra vraag.

Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool - Jester

mehn

Als je "oude" stoelen hebt in een "nieuwe" auto dan is er geen plek om stekkers aan te sluiten onder de stoelen.
Je zou dus losse kabels moeten hebben (waar de cancelers op moeten).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Joker

Citaat van: mehn op 10-10-2016 11:04:03
Als je "oude" stoelen hebt in een "nieuwe" auto dan is er geen plek om stekkers aan te sluiten onder de stoelen.
Je zou dus losse kabels moeten hebben (waar de cancelers op moeten).

O... Hmm er licht wel een stekker los maar dat is niet de stekker van de airbag of van de gordel.
Ik ga straks een paar foto's maken, wellicht schept dit helderheid.
Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool - Jester

Sbv

of de stekker zijn in het verleden simpelweg afgeknipt

The Joker

Hierbij de foto's

Ik tast een beetje in het duister, alles in aangesloten op een stekker na ???



Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool - Jester

RoelNL

Ik weet niet precies het verschil met airbags tot MY98 en MY99 en verder. Ik dacht dat bij MY98 de zijairbags in de deurstijlen zaten (kan het ook mis hebben) en bij MY 99 in de stoel. Ik voel in iedergeval geen zijairbags in de V70R stoelen MY98 van mijn 850.

Ik denk ook dat de vorige eigenaar het lampje zat was ;-)

De airbag-sensor zit in volgens mij in beide modeljaren(98/99) ergens in het chassis verwerkt. Het grootste verschil is dat er een draad om de airbag te doen ploffen bij MY99 in de stoel zit, deze dient aangesloten/gefopt te worden om geen foutcode te hebben bij MY99. Bij MY 98 stoelen hoef je alleen de stoelverwarming en verstelling aan te sluiten en dan is het goed. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dus dat je prima MY99 in een MY98 auto kan zetten mits de stekkers van de van de verwarming en verstelling hetzelfde zijn, de loze airbag in de stoel wordt dan toch niet gebruikt.

Welke MY stoel heb je in je MY99 auto zitten, ik denk dat je een MY98 stoel in je MY99 auto hebt zitten? Ik weet niet of de zijairbag dan gaat werken? De stuurwiel airbag moet gewoon werken want die staat los van de stoel storing airbag.

Ik weet niet of het klopt wat ik schrijf. Maar in mijn optiek is het best logisch. Althans dat is mijn mening   ;) ;D

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Sbv

98-er stoelairbag gaat wel werken, die werkt met een druk contact aan de zijkant van de stoel.

Bij mijn weten is de groene stekker van de airbag, deze is dus ergens op aangesloten. Waar ?

Welke foutcode(s) krijg je eigenlijk ? Mogelijk dat er elders een storing zit

RoelNL

Zit bij 98 de airbag ook in de stoel? Dan moet ik toch wat beter gaan voelen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023