Volvo 850 2.3 T5 ex van SvK

Gestart door Luz, 12-10-2016 22:53:31

Vorige topic - Volgende topic

Died850

Ik heb heel af en toe ook dat ineens de helft van mijn verlichting wegvalt bij de tellers. Meestal Geef ik dan een subtiele klap op het dashboard en het werkt weer ;D. Is geen grap.

Luz

Bedankt voor de tip met het doormeten. En die corrigerende tik heb ik al geprobeerd. Haha!
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

BBS

Gewoon even alle lampjes vervangen. Het zijn geen exotische exemplaren en gewoon in de handel ruim verkrijgbaar, of je moet het komende jaar elke maand het bovendek los willen halen om telkens 1 lampje te vervangen.....
Volvoloos....

UserID6342

BJ heeft gelijk, gewoon al die lampjes in 1x vervangen. Let wel even op met de verlichting (4 stuks) van de klok zelf, deze zijn 3 watt ipv 5 watt.

Luz

Ga ik vanmiddag maar even doen dan. Enkel de lampjes? Fittingen laten zitten?

edit; lampjes gehaald. inclusief wat reserve. 6 stuks van 3 watt. 4 kleine die de het scherm van de boordcomputer verlichten. Nu maar hopen dat alles het straks weer doet  :)

Luz

Het advies van de lampjes ter harte genomen en ook zeker aan te bevelen. Had ik ze niet allemaal vervangen dan had ik verschil gehad in felheid. De oude lampjes hadden allemaal een licht zwarte waas. De nieuwe zijn dus ook een stuk feller (ja, wel 3w).

Alles werkt dus weer naar behoren. Wat geeft dat een prettig gezicht op het dashboard! Storingsvrij én nieuwe lampjes.

Died850

Mooi dat het weer werkt naar behoren, misschien moet ik de lampjes ook maar eens vervangen ;)

Luz

Mocht je hulp nodig hebben. Na het nu 3x gedaan te hebben kan ik het met m'n ogen dicht   ;D

BBS

Citaat van: Luz op 11-11-2016 22:00:48
Het advies van de lampjes ter harte genomen en ook zeker aan te bevelen. Had ik ze niet allemaal vervangen dan had ik verschil gehad in felheid. De oude lampjes hadden allemaal een licht zwarte waas. De nieuwe zijn dus ook een stuk feller (ja, wel 3w).

Alles werkt dus weer naar behoren. Wat geeft dat een prettig gezicht op het dashboard! Storingsvrij én nieuwe lampjes.

Toen ik laatst de blauwe tellerklokken ingebouwd had, heb ik alle lampjes vervangen. Dus ook die van de waarschuwingslampjes. Is net zo veel moeite.
Maar mooi dat je weer mooi helder licht hebt :D
Volvoloos....

Luz

Die waarschuwingslampjes interesseren me weinig. Waar ik mezelf wel aan irriteer zijn de kapotte lichtjes aan de rechterkant van m'n temperatuurinstelling en rechts onderin van de originele radio. Ook de knop van de stoelverwarming rechts heeft geen licht. Maar om dat allemaal weer los te gaan halen... Begint op bezigheidstherapie te lijken.

cornelis-b

Citaat van: Luz op 12-11-2016 19:01:51
Die waarschuwingslampjes interesseren me weinig. Waar ik mezelf wel aan irriteer zijn de kapotte lichtjes aan de rechterkant van m'n temperatuurinstelling en rechts onderin van de originele radio. Ook de knop van de stoelverwarming rechts heeft geen licht. Maar om dat allemaal weer los te gaan halen... Begint op bezigheidstherapie te lijken.

Kunnen wel eens erg handig zijn die lampjes ;)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Luz

Als dat  ABS lampje weer gaat branden pak ik een jerrycan benzine en een doosje lucifers... En ga ik weer een roestige mercedes rijden  :eusa_silenced:

Vulk

Citaat van: Luz op 12-11-2016 23:38:04
Als dat  ABS lampje weer gaat branden pak ik een jerrycan benzine en een doosje lucifers... En ga ik weer een roestige mercedes rijden  :eusa_silenced:

En wat als het koelwater of oliedruklampje zou moeten gaan branden? :)

BBS

Persoonlijk vind ik zelf, dat wat erin- en eraan zit moet ook gewoon werken. ;)
Volvoloos....

Luz

Geen zorgen. Alle lampjes die horen te branden bij het omschakelen van de sleutel (ter controle dus) die branden. Mocht er weer een lampje aan gaan zal ik die storing ook weer rustig verhelpen ;). Het is nu meer zo dat ik flink opgelucht ben dat die kerstboom aan oranje en groene lichtjes op m'n dashboard eindelijk verdwenen is en ik in een storingsvrije auto rijd waarbij alles werkt zoals het hoort te werken.

Gecontroleerd met; http://www.mehn.nl/volvo/volvo850club/manuals/volvo_850_1995.pdf pagina 4

Vanmiddag eens kijken of ik de winter wielen van zolder af kan halen. Ik heb bij aankoop van de auto een setje stalen velgen met Michelin dunlop winter banden daarop gekregen. Voor de zomer komen er weer 2 nieuwe voorbanden op de 18" velgen, daar zit nu namelijk bijna geen profiel meer op.