Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.

Gestart door arjenT5R, 11-08-2017 21:06:51

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Je zal bij serieuze tuning al lang niet meer met een standaard pomp willen werken. ;)

Antracs

Citaat van: razorx op 26-03-2018 21:17:18
Je zal bij serieuze tuning al lang niet meer met een standaard pomp willen werken. ;)

Ja ok, maar niet iedereen is er al aan toe om met 20T turbo's te gaan blazen :) Ging mij er ook om om het systeem beter te snappen. Die "serieuze" upgrades zijn voor later :)

Ik wil die modificatie van de ECU met de zenerdiode en 330 Ohm weerstand van Piet proberen (want mn flash succes rate is echt slecht).
Welke 12V Zenerdiode en 330 Ohm weerstand moet je precies hebben en waar kan je die kopen?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Piet

Citaat van: Antracs op 26-03-2018 21:10:24
Citaat van: arjenT5R op 24-03-2018 08:21:44
Om bij een classic de brandstofdruk te verhogen naar 3,8 bar kun je dus de druk regelaar van een denso of een ME7 auto gebruiken.

Dat is dus bosch nr 0280160618

Bij een 850 kun je simpelweg een andere drukregelaar op ebay bestellen en deze op in de rail drukken.

Gaat de brandstofpomp zo'n verandering wel trekken? Is de brandstofpomp bij ME7 auto's hetzelfde als bij x70 M4.4?

Citaat van: Maarten-t5 op 24-03-2018 12:30:03
Wel opletten dat de benzinepomp genoeg opbrengst heeft. Anders heeft een verhoogde raildruk ook geen zin.

Citeer
Schiet me even niet te binnen welke wetmatigheid dat ook al weer is, maar mn boerenverstand zegt me dat als de pomp evenveel energie trekt en de druk gaat omhoog met faktor 3,8/3 dat dan de flow afneemt met 3/3,8.

T's een systeem met benzine retour naar de tank....
So..flow kan nog steeds voldoende zijn als de capaciteit van de pomp maar voldoende is.
Echter de standaardpomp gaat op een gegeven moment wel tekort schieten.

Antracs

Citaat van: Piet op 21-03-2018 22:42:06
it will only blow up your ECU, that's all...

@Piet/razorx
Wat vind je van deze 330 Ohm/1W metaalfilmweerstand en deze 12V/1W zenerdiode voor het maken van de modificatie van Piet in post # 780?

https://www.conrad.nl/p/mfr1145-metaalfilmweerstand-330-axiaal-bedraad-0414-1-w-1-stuks-419508
https://www.conrad.nl/p/nexperia-1n4742a113-zenerdiode-behuizingssoort-halfgeleider-axiaal-zenerspanning-12-v-1110878
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

arjenT5R

De pompen van de latere modeljaren zijn trouwens allemaal t zelfde zo ver ik weet alleen awd's hebben andere pompen.

Dus ja die 0,8 bar meer moet ook voor de originele pomp geen probleem zijn.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

de Boeing

- Warning - n00b question:

Maar wat is nu de juiste plek om de lambda sensor in je downpipe te zetten?

Want ik zit hier net de ALM manual te lezen (jaja, ik ga eindelijk, bijna, dat ding er eens in knutselen :) ) en daar staat dat de lambda sensor best tussen de 10 รก 75 graden geplaatst zit tov horizontaal. Dit om hem maximaal te beschermen tegen condensatie...

Zit deze van mij duidelijk niet goed (al is dit ook wel niet de LSU4.9) maar nog de oorspronkelijke. Hij lijkt er ook niet diep genoeg in te zitten (foutcode 232?!). Enfin ik dacht hem hier voorlopig wel in te zetten totdat ik aan dat ander project toe kom: 3" downpipe voorzien van cat en monteren.

Verder valt me op dat er in de N ook een LSU4.9 zit en dat deze wel direct in de bocht na de turbo zit (is dat daar niet te warm?)

eventjes

Sensor hangt idd te laag en daarbij is de bung veels te hoog !  Sensor zal zo niet goed kunnen functioneren.  De sensor net in of na de bocht zetten na de turbo kan gewoon met de LSU 4.9.  Als je wilt gaan veranderen dan meteen de sensor een goede positie geven en als kleine tip; koop een M18 moer en las die als bung in/op je DP dan heeft de sensor altijd de goede hoogte en kan hij ook meten.

classicT5

De nieuwe wideband sensoren kunnen hogere temperaturen aan dan de oude modellen. Kun je dus gerust dichter bij de turbo zetten.

Ik heb die van mij direct in de bocht na de turbo gezet, kun je makkelijk bij en qua temperatuur geen probleem.

classicT5

Dacht dat de bosch 4.9 tot 900 graden kan hebben, maar mbv Google vind je zo de specs

razorx

Laatst zag ik een recente Ecotrons maar die had gewoon een LSU4.9

Voor de rest is alles al gezegd. ;)

arjenT5R

De lsu adv is te koop bij ecotrons ik heb m, maar is nog een stuk duurder!

de Boeing

Ok, schroef ik de LSU4.9 in de bung net na de turbo (lekker makkelijk  ;D )

Maar nu ik bezig ben met het inbouwen van mijn ALM:

op pin 27 (geschakelde +12V in ecu voet) meet ik geen spanning als de auto op contact staat, zou wel moeten toch?? Want ik dacht de +12V nodig voor de ALM daar vandaan te halen ...

en verder, hoe hebben de meeste de aftakking (voor spanning en ground voor de ALM/WB) uit de ecu voet gehaald?

Want ik word een beetje ongemakkelijk bij het idee van in mijn kabelboom te knippen... isolatie weghalen en daar kabel op bij solderen, of kabel in zijn geheel doorknippen en dan met duraseal terug aan elkaar solderen (+bijkomende draad), of is er nog een betere optie??

Want er is weinig plek daar onderin en als je alles terug monteert komt er wellicht best wel wat spanning op de kabels/soldeerverbiningen te staan...

arjenT5R

De A kant is de voorkant van de auto he...

Verder tsja je moet doen waar je je comfortabel bij voelt, maar volgens mij had je al de nodige uitleg gehad.

de Boeing

Citaat van: arjenT5R op 08-04-2018 00:06:44
De A kant is de voorkant van de auto he...

Dat was ondertussen al duidelijk ja, al heb ik even goed moeten kijken de eerste keer :)