De T-5 opgehaald, maar....te lage turbodruk?

Gestart door Wouter1973, 12-12-2017 19:22:26

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Dank! Ik had 150 euro in mijn hoofd voor een lambdasonde. Dit scheelt aanzienlijk zeg!

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jellejas

BRAAAAAAAP STUTUTU

arjenT5R

Wouter1973

Mooie goedkope optie voor een lambdasonde. Thanx!  :) Dan staat bij mij nog open de benzinedruk meten. Gare brandstofpomp, lekkende injector(en) of defecte benzinedrukregelaar is nog een optie.

arjenT5R

Citaat van: Wouter1973 op 26-01-2018 11:31:36
Mooie goedkope optie voor een lambdasonde. Thanx!  :) Dan staat bij mij nog open de benzinedruk meten. Gare brandstofpomp, lekkende injector(en) of defecte benzinedrukregelaar is nog een optie.

Brandstof druk regelaar had je toch t slangetje al af gehaald?

Wouter1973

Citaat van: arjenT5R op 26-01-2018 13:59:36
Citaat van: Wouter1973 op 26-01-2018 11:31:36
Brandstof druk regelaar had je toch t slangetje al af gehaald?
Ja, klopt.

Wouter1973

Yes! De 'nieuwe' lmm doet zijn werk kennelijk beter dan de oude. Ik heb 100 km gereden op lpg, waarbij ik op alle momenten de beschikking had over de volle turbodruk. Eindelijk!
De oplossing voor mijn aanvankelijke probleem laat zich nu wat lastig duiden, want het kan alsnog een combinatie zijn geweest van vacuumlek, lekke BOV, injectorstekkertjes van cilinder 4 rn 5 op BRC lpg systeem zaten verkeerd om, en dus een defecte / niet goed metende lmm.
Ik ben een detaillist, want het enige waar ik nu nog lichte twijfel over heb is de wijze waarop de turbodruk wordt opgebouwd. Dat gaat voor mijn gevoel iets te traag, alsof hij wat traag opspoelt. Kan aan mijn katalysator liggen, want daar rammelt wel een en ander.
Hoe dan ook, voor dit moment blij! :)

arjen850

Citaat van: Wouter1973 op 29-01-2018 11:07:36
Yes! De 'nieuwe' lmm doet zijn werk kennelijk beter dan de oude. Ik heb 100 km gereden op lpg, waarbij ik op alle momenten de beschikking had over de volle turbodruk. Eindelijk!
De oplossing voor mijn aanvankelijke probleem laat zich nu wat lastig duiden, want het kan alsnog een combinatie zijn geweest van vacuumlek, lekke BOV, en dus een defecte / niet goed metende lmm.
Ik ben een detaillist, want het enige waar ik nu nog lichte twijfel over heb is de wijze waarop de turbodruk wordt opgebouwd. Dat gaat voor mijn gevoel iets te traag, alsof hij wat traag opspoelt. Kan aan mijn katalysator liggen, want daar rammelt wel een en ander.
Hoe dan ook, voor dit moment blij! :)

Super man :D

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Hans Duiven

Wouter1973

Toch nog een storing, op de terugweg. Na een 150 km storingsvrij, dus jullie begrijpen wel dat ik echt dacht dat het opgelost was. Eerste keer uitgelezen en alleen een 1-4-3 (voorste knocksensor). Gereset, weer een stuk gereden, wederom storing en toen had ik weer de 1-4-3 én de 2-3-1 te pakken.
Voor dat het zover was bespeurde ik dat, ondanks een redelijke turbodruk (zeg maar op 1/3 van witte vlak) de naald eigenlijk op 1/2 van het witte vlak zou moeten staan. En dat de acceleratie wel oké was, maar niet zo snel als ik 'm ook wel heb meegemaakt op 'storingsvrije momenten'. Noem het inhouden, een soort van smoren. Zeker na overschakelen van 2e naar 3e versnelling bij gelijkblijvende gaspedaalstand (3/4 ofzo).
Daarbij moet vermeld worden dat de auto sinds vandaag bij koude  motor vrij lang nodig heeft om aan te slaan bij het starten. Het is niet tikken en lopen, zeg maar. Je bent een seconde of 2 aan het starten en dan slaat ie pas aan. Starten is altijd op benzine trouwens. En ik zet de contactschakelaar altijd minimaal een seconde op stand I voordat ik start (zoals Volvo dat ooit voorschreef).

vincen tdi

Staat je distributie wel helemaal op tijd ?
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Wouter1973

Citaat van: vincen tdi op 29-01-2018 21:53:55
Staat je distributie wel helemaal op tijd ?
Da's een goeie. Ik heb geen idee hoe ik dat controleer.