Sludge (smurrie) aan peilstok

Gestart door Paul Arnold 0101009, 24-12-2002 05:59:23

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Tja... hoelang wil je nog blijven rijden met de roffel?

darius

je loopt te hard van stapelllllllllllllllllllllllll.
No show, only go.

darius

reviseren blok??? daar kun je zo ver in gaan als je wil !
No show, only go.

3581

Is het nog vaan waarde het blak te laten reviseren met aal toeters en bellen d´r aan of moet het maar opgeven 480000 is een repectabele stand. Het dilemma is een nieuwe volvo lease / of deze verder rijden, kosten spelen geen rol
®©

-D©©©L-

Ik zou eens beginnen met het meten van de compressie. Over watvoor motor heb je het eigenlijk ?

darius

Citaat van: 3581 op 28-12-2008 22:47:20
Is het nog vaan waarde het blak te laten reviseren met aal toeters en bellen d´r aan of moet het maar opgeven 480000 is een repectabele stand. Het dilemma is een nieuwe volvo lease / of deze verder rijden, kosten spelen geen rol
ben je auf toetsie ofzo ?
No show, only go.

3581

Citaat van: darius op 28-12-2008 22:50:53
Citaat van: 3581 op 28-12-2008 22:47:20
ben je auf toetsie ofzo ?
ne vlugge vingerfoute en een nalatend toetsen bord
®©

darius

Ja als geld geen rol speelt, zoals je zegt, ligt de wereld voor je open :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
No show, only go.

3581

Citaat van: -D©©©L- op 28-12-2008 22:50:27
Ik zou eens beginnen met het meten van de compressie. Over watvoor motor heb je het eigenlijk ?
Volgens mij is het 850i meer weet ik er niet van laat staan hoe ik de compresie moet meten
®©

3581

Citaat van: darius op 28-12-2008 23:02:07
Ja als geld geen rol speelt, zoals je zegt, ligt de wereld voor je open :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
ben daar niet echt mee geholpen
®©

thuur

Citaat van: 3581 op 28-12-2008 22:17:57
Ja ook ik die smurrie aan peilstok hangen, maar er is natuurlijk meer aan de hand.
Blok heeft inmiddels dik 480.000 km gelopen met eerste koppeling en ook het keeringetje is nog niet vervangen.
Moet ik gezien de leeftijd en de kmeters het blok niet laten reviseren en gelijk dan ook maar voorzien van de nodige andere zaken, of loop ik dan toch echt te hard van stapel. Bouwjaar 1996 en het is een ongeblaze versie.

Waarom is er meer aan de hand ???

Als ik het zo mag beoordelen: gewoon lekker doorroffelen.

Gr 8)

darius

hoezo .als je niet op budget hoeft te letten dan neem je toch gewoon wat je zelf het lekkers vindt rijden ?
No show, only go.

koenne

Ik zou gewoon doorrijden ja. Normaal onderhoud blijven doen, en als je weer meer geld in de auto moet stoppen (reparatie ofzo), ga dan eens compressie meten enzo. Dan kun je ongeveer bepalen hoe de staat van de motor zelf is, en bij grote compressieverschillen krijg je de keuze reviseren of andere auto.

Maar dit is hoe ik het bekijk, ieder zal hier zijn eigen mening over hebben denk ik.

Kanons-T5-kogeltje

Mannen,
Over die sludge, geen paniek, heb een B5234T3-blok (20-kleps T5 178kW), waarbij ik gemiddeld 100km per dag rijdt.
Inderdaad, zoals beschreven, is goedje bruin/buige mayo-achtig. Heb dit al jaren, ik check regelmatig peil (lees: verbruik) en conditie olie, zomer/winter geen verschil.
Rij al dik 2 ton met een volsynteet 10W-50, gewoon te krijgen op het schap van Heuts Automat. (ca. 12 euro/ltr. flacon)
Nooit problemen gehad met blok, geen lekke koppakkingen, olielekkages or what so ever.
Die volsynteten zijn de beste uitvinding nà toiletpapier !! (advies: bezuinig NOOIT op goeie olie)
Als die sludge ooit een probleem was geweest, had ik het blok al 33x gemold gehad.....
Op naar de 3 ton met dat kanon !!!

Succes,
Kanons-T5-kogeltje

3581

®©