Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Barracuda_82

Even voor de zekerheid; als ik deze kabel bestel (met de FT232RL chip), dan heb ik de goede?

https://www.obdshop.nl/obd-usb-interface-kkl-vagcom-409-1-vw-audi.html
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

jellejas

Dat is de goeie, die heb ik ook alleen dan via ebay gekocht.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Barracuda_82

Mooi. Ik heb hem besteld :)

Als dit niet werkt kan ik altijd nog langs de dealer.

Nu eerst verder met kijken of ik die piepende remmen minder erg kan krijgen. Het is al minder geworden sinds de laatste ingreep, maar het moet beter kunnen. Gelukkig is er voldoende over geschreven op het internet, dus kan ik wat dingen gaan proberen.

de Boeing

Heer- en leerrijk blog dit!! Ben benieuwd hoe dat plak alcantara zich gaat houden na een tijdje bakken onder de voorruit.

Qua uitlezen (wellicht te laat): maar je zou ook eens kunnen kijken voor een (nep) delphi, die kan veel meer dan vol-fcr en brickdiag en vind ik een stuk handiger (+lust ook andere auto's:)

arjenT5R

Citaat van: Barracuda_82 op 16-07-2018 09:27:55
Citaat van: arjenT5R op 16-07-2018 09:22:40
Als je toch wil diy tuneren misschien toch de juiste stekker bestellen bij nederlandse webshop? Heb je m ook in no-time binnen.

Ja, dat kan natuurlijk ook. Met het risico dat de melding van de passagiers-airbag niet gereset kan worden. Maar die kabel moet ik vroeg of laat toch hebben.

Passagiers airbag resetten kan met vol fcr no worries mate
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

En anders druk je dat oude ding toch in de pers ;D ? ;D

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 16-07-2018 10:22:42
En anders druk je dat oude ding toch in de pers ;D ? ;D

Waarom zou ik mijn 240 platduwen?  ;D

V70R^2

Kunnen ze er bierblikjes van maken ;D

Barracuda_82

Inmiddels heb ik wat research gedaan naar de piepende brembo's. De grote boodschap die ik steeds krijg is: "suck it up, dat hoort bij brembo's" (Porsche heeft er zelfs een educational video over gemaakt voor hun klanten) terwijl anderen het daar niet gewoon bij laten zitten en wat verschillende dingen doen om het te verbeteren. Ik ga proberen een lijstje te maken met de dingen die ik her en der lees die het piepen zouden kunnen veroorzaken en/of verminderen.

Het piepen ontstaat in ieder geval door het vibreren van de delen van het remsysteem. De schijn, blokken, borgpennen, etc. Het is dus zaak om alle (potentiele) oorzaken van trillingen te elimineren.

• Remblokken afschuinen > de zijkanten van de blokken dienen afgeschuind te zijn. Is in mijn geval al vanuit de fabriek.
  • De zijkanten van de blokken insmeren met kopervet (of een ander glijmiddel) > gedaan, hielp best veel > opnieuw proberen met specifiek brembo "b-quiet" vet
  • De blokken (en shims) vastkleven aan de zuigers > uitzoeken welk middel (loctite?) daar voor te gebruiken. Het mag plakken, maar moet geen lijm zijn natuurlijk.
  • De borgpennen invetten > nog niet gedaan
  • De borgclip invetten > nog niet gedaan
  • Controleren of de klauwen wel de goede kant op gemonteerd zijn > kleinste zuiger (40 vs 44mm) moet vooraan in de draairichting
  • Controleren of de remschijven aan de goede kant zitten > De schoepen moeten met de rijrichting mee draaien
  • Remschijven goed schoon maken (zeep, water, borstel) > lijkt me sterk dat er na 500km nog veel troep op de schijven zit, maar is makkelijk effe te doen als het wiel er toch af is.

Als iemand nog tips heeft over bovenstaande punten, of punten om aan de lijst toe te voegen, dan hoor ik het graag  :)

arjenT5R

Anti piep shims misschien nog? Of is dat een volvo ding?

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 16-07-2018 11:23:49
Anti piep shims misschien nog? Of is dat een volvo ding?

Dat is volgens mij een beetje een algemeen ding. Maar meer afhankelijk van de blokken dan van de fabrikant van de auto/klauwen. In het geval van mijn (Brembo) blokken zitten er shims bij, en die gebruik ik ook.

de Boeing

ik heb hier nog een setje nieuwe bosch blokken liggen (voor mijn 302 ombouw) en daar zit een dikke rubber coating laag op waar deze tegen de remzuiger komt (wellicht ook voor tegen het piepen)

Mijn huidige Sachs hebben dat niet (en piepen ook niet, maar dat is wel een standaard setup).

Ewout Schalkwijk

Dat remschijven een 'rij richting' hadden was mij niet bekend. Ik leer veel uit dit blog hoewel er veel niet op mijn situatie toepasbaar is, is het wel heel interessant om te lezen. :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

V70geRwin

Heb je al een stevige in rem cycli doorlopen?

Voor het resetten zijn er hier veel mensen die je vast ff willen helpen, mocht je in de buurt van Castricum wonen ben je welkom!

Barracuda_82

Castricum is voor mij meer dan 2 uur rijden :P Ik woon in de buurt van Oss.

En ja, ik heb ook al een paar flinke inremprocedures gedaan.

Zachtjes de boel warm remmen met wat rond rijden in de wijk, daarna de grote weg op en hard rijden en heel hard afremmen tot bijna stilstand en dat een paar keer herhalen (ik heb 80, 100 en 150 km/u gedaan) en daarna nog een 10-15 minuten rijden met zo min mogelijk remmen om de boel weer af te laten koelen.

De mensen in het dorp zullen wel gedacht hebben dat ik niet goed werd, met dat hard optrekken en afremmen de hele tijd :P

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-07-2018 13:14:08
Dat remschijven een 'rij richting' hadden was mij niet bekend. Ik leer veel uit dit blog hoewel er veel niet op mijn situatie toepasbaar is, is het wel heel interessant om te lezen. :eusa_clap:

Dat is vooral de reden dat ik zo uitgebreid documenteer. Dan kan iemand er nog iets van leren.

Ik vind het fijn dat mijn topic zo gewaardeerd wordt :)