2x in 2 dagen weggesleept door ANWB

Gestart door luuk123456, 17-07-2018 14:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luuk123456

Volgens ANWB en onze garage is de ECU van onze C70 2.3 T5 kapot.
Ik hou het qua beschrijving opzettelijk zo kort omdat het anders een héél lang ellendig verhaal wordt :eusa_think:

Auto loopt op 4 cilinders en geeft een foutmelding over een defecte gaspedaalsensor.
Het ETS lampje brandt
Omdat het niet meedoen van cilinder 1 niet als foutmelding wordt weergegeven en de injector geen signaal meer krijgt, wordt dus gedacht aan de ECU.

De vraag die ik nu heb; wat mag `n gebruikte ECU nog ongeveer kosten?
Ik heb zelf geen idee en zou het fijn vinden wanneer ik `n indicatie heb wat kosten betreft...

Luchtmassameter, gasklephuis, injectors, bougies zijn allemaal recent vervangen (Dit heeft allemaal plaatsgevonden vóór deze miserie).

Mochten er andere meningen zijn, dan lees ik die graag!

Dank aan allen voor het lezen


KIM

Voor 100 euro moet je wel wat kunnen vinden. Alleen moet dan de immobiliser er uit geprogrammeerd worden.
Afhankelijk van de tuner komt daar een X bedrag bij.

luuk123456

#2
Citaat van: KIM op 17-07-2018 15:00:32
Voor 100 euro moet je wel wat kunnen vinden. Alleen moet dan de immobiliser er uit geprogrammeerd worden.
Afhankelijk van de tuner komt daar een X bedrag bij.

Dank KIM voor je reactie!
De immobiliser er uit programmeren.....De eerste reactie en Luuk is de draad alweer kwijt, LOL.
Ik zal het even zo doorgeven, nogmaals dank dan heb ik `n idee!
Ik zag er een staan voor 95 Euro.


leons850

#3
De gemiddelde tuner kan prima de immobilizer (startblokkering) er uit programmeren voor je zoals Kim al zegt.

Voor lijst met tuners hier klikken
Ik weet dat Schutten op vakantie gaat en tot dat moment vol zit.
Als je even wacht zullen er vast een aantal zich aanbieden.

Andere vraag, is jouw auto al gechipt of ooit geweest?
Was hier laatst een C70 die een brug met chip had welke los lag te rammelen.
Hierdoor ook vreemde storingen. Kan het topic zo even niet meer vinden helaas.

Succes.

Edit: topic gevonden: ECU problemen
Werd toen vrij vroeg al gezegd dat die EPROM (chip toren) los zou zitten.
Misschien kan Piet jou ook helpen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

luuk123456

Hoi Leons850,

Dank voor je reactie

Dan wacht ik even rustig af...

Voor zover ik weet is onze c70 origineel en altijd geweest.

mario850

#5
Ets lampje brand.. is me7...


Bobines goed?
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

KIM

Citaat van: luuk123456 op 17-07-2018 15:03:00
Citaat van: KIM op 17-07-2018 15:00:32
Voor 100 euro moet je wel wat kunnen vinden. Alleen moet dan de immobiliser er uit geprogrammeerd worden.
Afhankelijk van de tuner komt daar een X bedrag bij.

Dank KIM voor je reactie!
De immobiliser er uit programmeren.....De eerste reactie en Luuk is de draad alweer kwijt, LOL.


Immobiliser = Startonderbreker
Een ECU en de regeleenheid van de startonderbreker zijn op elkaar "ingeleerd". Als je zo maar een andere ECU plaatst, zal je auto niet starten.

luuk123456

Citaat van: mario850 op 17-07-2018 15:25:58
Ets lampje brand.. is me7...


Bobines goed?

Hoi Mario850,

Er wordt een me7 ECU aangeboden, dat is dus precies de goeie, fijn!
Monteur zegt me net dat de cilinder wel `n vonk krijgt, maar geen benzine.
Dit zou de eventuele bobine optie uit moeten sluiten...

Dank voor het meedenken in elk geval.

luuk123456

Citaat van: KIM op 17-07-2018 15:48:37
Citaat van: luuk123456 op 17-07-2018 15:03:00
Citaat van: KIM op 17-07-2018 15:00:32
Voor 100 euro moet je wel wat kunnen vinden. Alleen moet dan de immobiliser er uit geprogrammeerd worden.
Afhankelijk van de tuner komt daar een X bedrag bij.


Dank KIM voor je reactie!
De immobiliser er uit programmeren.....De eerste reactie en Luuk is de draad alweer kwijt, LOL.


Immobiliser = Startonderbreker
Een ECU en de regeleenheid van de startonderbreker zijn op elkaar "ingeleerd". Als je zo maar een andere ECU plaatst, zal je auto niet starten.

Ik had het inmiddels begrepen van de garagist:)
Het schijnt dat er hier iemand in de buurt zit die dat zonder problemen kan doen...

Sbv

Bobine wisselen met een andere en dan kijken of de storing mee gaat. Indien ja dan bobine defect

KIM

Maar bij een defecte bobine en lopen op 4 cilinders zet ie echt wel een foutcode met het cilindernummer erbij.
Bobine is dus m.i. niet waarschijnlijk.

Piet

Aangezien hij wel een vonk krijgt maar geen benzine zou je niet de bobine maar de injector moeten uitwisselen om te zien of de injector niet stuk is.
Kan natuurlijk ook nog aan de bedrading van de injector liggen.
Als dit allemaal goed is zou ik pas naar de ECU kijken.

luuk123456

Citaat van: Piet op 17-07-2018 16:10:03
Aangezien hij wel een vonk krijgt maar geen benzine zou je niet de bobine maar de injector moeten uitwisselen om te zien of de injector niet stuk is.
Kan natuurlijk ook nog aan de bedrading van de injector liggen.
Als dit allemaal goed is zou ik pas naar de ECU kijken.

Hoi Piet,

Dit is inderdaad gebeurd.
Mede omdat er gas in gelegen heeft en de kabels daardoor al niet meer 'je van het zijn', is er gekeken naar `n defect in/aan de kabels.
Dit is tot op heden niet vastgesteld. Daarom wordt er nu inderdaad van de ECU uitgegaan...

arjenT5R

Ja ik zou ook niet zonder meer zomaar de ecu aanwijzen.

Heb al meerdere auto's gezien waar diagnose ecu stuk was maar soms is t niet moeilijker dan een vacuüm lekkage of een nokkenas positie sensor.

Wat KIM ook zeg, hij detecteert het als ie misfired dus hij zou moeten aangeven cil 4 misfire bijvoorbeeld.

Weet je zeker dat ie op 4 poten loopt? Of loopt ie gewoon rommelig stationair?

Dit kan je makkelijk testen door met draaiende motor 1 voor 1 de injector stekkers of bobine stekkers los te halen.
Je MOET dan verschil horen in loopcultuur.
Als ie bij 1 van de cilinders geen verschil geeft in manier van lopen dan weet je dat dat degene is die rot doet.

Een vacuum lekkage, dat kan van lekke intercoolercooler slang tot vacum slang zijn, gaat ie ook ontzettend rot op lopen.

Een lekke klep, niet werkende injector of kapotte bobine geeft een 4 cilinder.
Op 4 poten lopen is zeer makkelijk te vinden zoals bovenstaand beschreven.

Injector of bobine uitwisselen met een andere, als probleem dan bij de andere cilinder zich voordoet dan weet je of t in de injector dan wel bobine zit.
Blijf het probleem op die ene cilinder dan bedrading na meten richting ecu voet en daarna es compressie testen.
Geen compressie= lekke klep :(

Hoop dat je met bovenstaand wat verder komt, ecu kan maar is niet iets wat common stuk gaat.

Ik gok op een lekke intercooler slang of is in die trant, en dat hoop ik ook voor je is de simpelste fix :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

ME7, dan denk ik als eerste aan gasklephuis. Zoals boven aangegeven, loopt die echt op 4pitten? Of heb je een schommelend toerental en komt die niet op toeren?

ECU zou kunnen, maar komt niet veel voor