Nieuwe carterventilatie, toch overdruk?

Gestart door Wouter1973, 08-09-2018 13:12:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Mooi dat het opgelost is.

Het fijne aan een 850 is dat er altijd wel weer wat terug komt. Iets met bezigheidstherapie ofzo :-)

Wouter1973

Citaat van: Sbv op 12-09-2018 11:18:10
Mooi dat het opgelost is.

Het fijne aan een 850 is dat er altijd wel weer wat terug komt. Iets met bezigheidstherapie ofzo :-)
Ik maak me daar geen zorgen om ;-)

Wouter1973

#47
Nog even voor de volledigheid: zojuist latex handschoentje op de vulopening voor de motorolie gedaan. En.....wordt keurig naar binnen gezogen  ;D ;D ;D

Opgelost!

Dus: heb je carterdruk, bekijk dan vooral ook je PTC nippel eens goed en maak deze schoon en vrij van eventuele verstopping, inclusief de bijbehorende vacuĆ¼m leiding.

volvobug

Je hebt nu nog steeds carterdruk, alleen wordt de overmaat aan lucht nu afgezogen denk ik.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Wouter1973

Citaat van: volvobug op 12-09-2018 19:40:47
Je hebt nu nog steeds carterdruk, alleen wordt de overmaat aan lucht nu afgezogen denk ik.
Ongetwijfeld. Maar waar de handschoen voorheen als een volle koeienuier op de vulopening ging staan wordt ie nu iets naar binnen gezogen. Aanmerkelijk verschil :-)

Wouter1973

Opvallend: vandaag blauwe rook in de achteruitkijkspiegel waarneembaar bij stevig accelereren. Ik denk dat er nog wat teveel olie in intercooler en intercoolerbuis / inlaatbuis aanwezig is. Morgen de boel eens schoonmaken en kijken of de blauwe rook verdwijnt. Voorheen geen blauwe rook bij accelereren, alleen vlak na de koude start (maar die pluim is er niet meer na de verstopping in PTC nippel / vacuumbuis te hebben opgelost).