Wordt de 850/X70 classic antiek? (samengevoegd)

Gestart door b0nkolok, 12-06-2005 20:56:26

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Boba Fett op 19-07-2006 10:39:38
Citaat van: V70Enno op 19-07-2006 09:47:34
ik hoop de 10 jaar te halen.

Volgens de statistieken nog veel langer.

Ik snap ook niet waarom mensen na een paar jaar hun auto al weer inruilen. Dat je (te) dure reparaties krijgt waardoor je gaat nadenken over een andere auto, ok. Maar alleen maar omdat je een "jonge" auto voor de deur wilt hebben ...

Nee hoor, gewoon lekker blijven rijden  ;)

Ik snap het wel. Ben zelf een auto na een paar jaar meestal wel zat. Ben op mijn werk blij dat we op lease over gegaan zijn. nu nog maar 160000 km ipv 250000 km zoals voorheen.
Ook prive geldt dat voor mij wel wat. Ben na 2-3 jaar al weer eens aan het kijken naar wat anders. Het is nu alleen wel zo dat ik in ieder geval Volvo wil, weet alleen type nog nie. V70n ? V70 classic. Voorlopig nog lekker met de 850 rondsjeesen

Enno

Citaat van: Ingrid op 20-07-2006 12:58:45
OK, let op:

KNOET GAAT NOOIT MEER WEG

ff zonder gekheid, ik heb al een tijd geleden besloten dat Knoet klassieker moet worden. Ik hoop ook echt dat dat me gaat lukken. Beetje bij beetje vervang ik onderdelen die lelijk zijn geworden: cetus velgen, bumperstrips enz.. Dingen die kapot gaan worden zo snel mogelijk vervangen. En als het moet, krijgt ie zelfs een nieuw hartje (lees motorblok).

Ik wil de V70 ook wel klassiek laten worden...alleen denk ik op een gegeven moment....15*40000 km + 405000 km...kom ik op 1.000.000 km...

de auto bij 15 jaar een rustiger leven gunnen & daarnaast een 2e volvo nemen ;) is een optie...maar metdezelfde snelheid door blijven gaan zoals ik in 4 jaar heb gedaan....dam zie ik hem geen klasssiekerstatus halen

johan283

heb nu 330k op de teller staan. ik rij nu ongeveer 15-20 k per jaar. Met een beetje geluk kan ik dan 2*20k= 40k erbij tikken. Dan staat ie op 370k, dan wordt het tijd om eens na te gaan denken...  ;D ....... Over een opvolger dat zal waarschijnlijk een diesel worden alleen weet ik nog niet wat.

Dus klassieker of youngtimer zal de mijne niet worden  ::) en ik ben gewoon na een jaar of 5 uitgekeken op een auto en wil dan weer wat nieuws  :P

The Saint

Na de P1900, P1800, Katterug, Amazon, 140 serie, 240 serie en nog wat aanverwante series gaat de 850/X70 toch ook wel klassiek worden denk ik. Veel liefhebbers, lange levensduur, onderdelen goed te verkrijgen, redelijk waardevast. En zo worden ze maar ouder en ouder.

Sterker, ik denk dat de S40/V40/S60/S80 eigenlijk de eerste series worden die GEEN klassiekers zullen worden. Spreekt veel minder mensen aan, en zijn stiekem toch een beetje voor de leasemarkt bedoeld.

De 300 series... dat zijn DAF's...  ;)

The Saint, die gisteren nog een Renault Fuego passeerde ...
:o
No shirt no shoes, no pinball

Ludo

Citaat van: The Saint op 11-02-2007 18:55:48
Na de P1900, P1800, Katterug, Amazon, 140 serie, 240 serie en nog wat aanverwante series gaat de 850/X70 toch ook wel klassiek worden denk ik. 

sommige 850/x70 zullen wel klassiekers worden.
velen zijn nu al afgeragd, die halen 20 jaar niet eens, laat staan 25...

:evil:

elianmars

Citaat van: Claudia op 11-02-2007 20:04:21
zodat het ooit écht een goudmijntje wordt! ;D

Ik denk dat je 'm dan toch nog wel een jaartje of 30, 40 moet houden, hoor.....  :eusa_think:

Enno

Citaat van: Claudia op 11-02-2007 20:04:21
Zoals ik in dit topic  http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=14004.0 al aangaf.....ben ik het zéker van plan, er een klassieker van te maken.
Daarmee bedoel ik dan niet, hem 'op de weg houden'.....maar ook echt goed onderhouden, zodat het ooit écht een goudmijntje wordt! ;D

Ik gebruik de auto dagelijks en rijd er veel mee. Maar ben er wel zuinig op. Hij wordt deze maand 10 jaar oud. Over het algemeen probeer ik de auto goed te onderhouden. Ik heb het gevoel dat hij weer een dikke 2 ton vooruit kan zonder noemenswaardige problemen. Dan ben ik weer 5 jaar verder. IK zou het leuk vinden de auto gewoon te blijven gebruiken met regelmatig onderhoud en kijken hoe ver ik kom. Omdat de km stand toch wel gaat meespelen zie je aan sommige delen dat hij toch wel op leeftijd begint te komen. Met name bestuurdersstoel is daar een goed voorbeeld van. Echter dat valt niet onder het kopje afgeracht en is dus te herstellen. Zolang de auto de komende jaren niet meer kost dan 2500 EUR per jaar aan onderhoud is het lonend om door te blijven rijden de de V70. Mijn grote angst is dat nieuwere auto's als onze roffels lang niet meer zo degelijk zijn als de 850  / x70 classic. De degelijkheid is een van de redenen waarom een x70 / 850 de potentie heeft om een klassieker te worden.

FelixB

Citaat van: Claudia op 15-07-2006 22:41:41

Hoezo?
Als ik de prijzen van een wat jonge V70 zo bekijk.....kan je toch een boel reparaties aan een 850 van betalen! En ik heb nu van meerdere mensen gehoord die van een 850 naar een V70 zijn gegaan, dat ze spijt hebben als haren op hun hoofd, omdat ze het comfort (en de zicht) van de 850 missen.

Klopt, ik had een bevriend echtpaar 'verslaafd' gemaakt aan 850/v70, maar kozen helaas voor een Nieuw model...
Gezien de vele reparaties denk ik mijn 850 wel jaaaaaren te kunnen 'betalen' ...
855R & C70 T5 cabrio automaat

animalT5R

Citaat van: Enno op 11-02-2007 20:11:55
Zolang de auto de komende jaren niet meer kost dan 2500 EUR per jaar aan onderhoud is het lonend om door te blijven rijden de de V70.

2500 euro p/jaar  :o
Holy F en dan heb je nog geeneens een Turbo...
hoeveel km per jaar rijd je dan ?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

FelixB

Citaat van: animal op 11-02-2007 20:45:49
Citaat van: Enno op 11-02-2007 20:11:55
Zolang de auto de komende jaren niet meer kost dan 2500 EUR per jaar aan onderhoud is het lonend om door te blijven rijden de de V70.

2500 euro p/jaar  :o
Holy F en dan heb je nog geeneens een Turbo...
hoeveel km per jaar rijd je dan ?

Vergelijk eens de afschrijving met een moderne auto, bijvoorbeeld een Golf (1 van mijn favorieten)
855R & C70 T5 cabrio automaat

Taranis

Citaat van: FelixB op 11-02-2007 20:43:25
Citaat van: Claudia
Hoezo?
Als ik de prijzen van een wat jonge V70 zo bekijk.....kan je toch een boel reparaties aan een 850 van betalen! En ik heb nu van meerdere mensen gehoord die van een 850 naar een V70 zijn gegaan, dat ze spijt hebben als haren op hun hoofd, omdat ze het comfort (en de zicht) van de 850 missen.

Klopt, ik had een bevriend echtpaar 'verslaafd' gemaakt aan 850/v70, maar kozen helaas voor een Nieuw model...
Gezien de vele reparaties denk ik mijn 850 wel jaaaaaren te kunnen 'betalen' ...

Uh, Claudia, bedoel je nu de V70 classic of de V70n? Een V70 classic zou ik echt geen enkel probleem mee hebben hoor ;D (vooral niet als T-5 :P) (of toch die rooie? ::) )

De V70n wel... als ik kijk naar de problemen met en het gebrek aan comfort van de XC70 die we thuis hebben, weet ik niet of ik dan nog zo nodig een relatief nieuwe auto moet rijden  ::)

RATFINK

Citaat van: Claudia op 11-02-2007 21:09:49
Ik hoor geregeld van mensen die nú V70 (nieuwe versie) rijden, dat ze tóch het meest blij waren met hun voormalige 850's...of V70's classic.

Ik rij natuurlijk pas twee weken 850 maar nu snap ik waarom die mensen zo naar mij kijken, ze zijn eigenlijk een beetje jaloers.

Toch vind ik het eerste model 850 al aardig klassiek aan het worden, je ziet toch het meest het nieuwere type.

t5karel

Citaat van: Claudia op 11-02-2007 21:33:52
Ik rij zelf in een GLT uit '92.....maar ik vind hem serieus nog níet gedateerd, hoor!
Zet 'm maar eens naast elke willekeurige andere auto uit '92.....
Is gewoon een tijdloos model,vooral voorzien van nieuw kenteken.Raden niet kenners zich helemaal de pleuris :eusa_dance:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

RATFINK

Citaat van: Claudia op 11-02-2007 21:33:52
Ik rij zelf in een GLT uit '92.....maar ik vind hem serieus nog níet gedateerd, hoor!
Zet 'm maar eens naast elke willekeurige andere auto uit '92.....

Gedateerd en klassiek zijn twee verschillende dingen, ik heb ook het eerste type en die beginnen toch aardig schaars te worden
op Neerlands wegen.

RATFINK

Ik denk dat een leek niet eens aan het kenteken kan zien hoe oud je auto is  ;D