Zin en onzin van een Billet compressor wheel in stock Turbo

Gestart door de Boeing, 30-08-2020 16:09:00

Vorige topic - Volgende topic

Stefan

Is er ook logdata van een van die 850's die hier mee rijden? Ik zou wel eens willen zien wat bv. de EGT doet met die verschillende turbine wielen zoals ArjenT5R beschrijft. Erg interessant dit soort informatie heren  :eusa_drool:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

V70R^2

Citaat van: vasquez op 01-09-2020 13:21:22

Adriaan, schattig hoor maar dit spelletje met beweringen duurt al jaren :D

Vergeet 400-500pk even en richt je op het kwantificeren van verschil tussen stock en hybrid, niets meer, niets minder.

Wat jij zegt klinkt misschien redelijk, maar daadwerkelijke resultaten benoem je nooit en nog steeds niet, je kwantificeert niets, daar overtuig je mij echt niet mee  :eusa_naughty:

Beter dan wat?! Kom eens met feiten en cijfers, wie stelt bewijst!

Jij hebt het over resultaten, toon ze dan!

Objectief vergelijk tussen stock K24 en hybrid K24 of TD04, dus gegevens van een dyno, logdata met voldoende parameters, verschillende koppelkrommes, beetje fabrikant van hybrids levert flowdata before/after (ik kreeg ze iig wel...), wees creatief, maar kom dan iig met iets  :eusa_wall:

Eerlijk vergelijk met feiten en zonder vage beweringen, dat is wat wij willen zien, heeft iedereen iets aan  ;D

Logs genoeg, en er is daadwerkelijk over de 450pk mee op de bank gezet met zo'n K24 inmiddels. Vergeet niet dat dit iets is wat pas een jaar speelt en 2 jaar terug deden we nog niks met de K24. Inmiddels zitten er zelfs grotere turbine wielen in met absurde compressorwielen.

Nadeel is inderdaad dat de EGT op loopt en je flink boost nodig hebt (2.5 bar is geen uitzodering).

Los daarvan, ik heb alles opgeruimt en 5 motorfietsen gekocht, komt tenminste écht van zijn plek zonder moeite te hoeven doen ;D

vasquez

LOL  ;D ;D

Je bent een slimme vent Adriaan, mensen die kunnen lezen prikken hier doorheen  :eusa_wall:
Ik zou hier kunnen lezen dat JIJ betrokken bent geweest bij een project met K24 en 450pk en hier ook logs van hebt, maar dat bedoel je vast niet ;D

Terugkerend patroon, met steeds grotere verhalen en claims en als er een kritische noot word geplaatst of om bewijs word gevraagd krijg je ontwijkende antwoorden.
Doet niet veel voor je geloofwaardigheid, zonde hoor.

Logs genoeg.....blabla, heb alles opgeruimd, laat mij raden, logs zeker ook weggegooid?!

Cijfermatig onderbouwen WAAROM enige hybride variant beter is dan....., naaaaah, wegduiken, rookgordijnen opwerpen en vooral geen verhelderende antwoorden geven.

Mag hopen dat je een beter verhaal hebt op het moment dat je ze verkoopt  :eusa_naughty:

V70R^2

geen idee waar ze doorheen moeten prikken, ik zeg alleen dat ik een andere hobby gevonden heb; ik heb alle auto's opgeruimd, mijn logs mag je gewoon zien hoor, die heb ik al naar iedereen door gestuurd vanaf dag 1...

vasquez

Nou het feit dat jij degene bent die stellig beweert hoe goed iets is, maar blijkbaar niet feitelijk en cijfermatig kunt onderbouwen waarom dat zo is, dat is opmerkelijk.....

Ik zou professioneel met een dergelijk verhaal geen 10 minuten overleven  :eusa_wall:

Maar goed, zonde van de tijd, zo gaat het nog bijna een persoonlijke aanval lijken  ;D

Jij kan of wil die duidelijkheid blijkbaar niet verschaffen, dat is dan nu duidelijk voor iedereen.

Anyway, ik denk dat de door anderen gestelde vragen blijven staan.

V70R^2

ja sorry, je zal het met mijn blauwe ogen moeten doen ;D Zelf had ik nu in de USA moeten zijn bij Wiseco en een date gepland met Viva performance, maar helaas hebben we corona, dit hoofdstuk heb ik achter mij gelaten (de terror TD04's en de extreme K24 billetá zijn naar andere luitjes gegaan)

Het spul zit overigens allemaal alweer bij een ander er in en die rijd fanatiek op het circuit dus de data blijft mooi binnen komen en de resultaten liegen er niet om. Weliswaar is het inmiddels allemaal aan de andere kant van de wereld maar zodra de situatie het weer toe laat dat ik er achteraan kan reizen komt dat grafiekje ook, incl wat mooie lap vid's :D

vasquez

Nou doe je net alsof die gekke dingen hier in NL zijn uitgevonden en de rest van de wereld stilstaat  :eusa_wall:

Vivaperformance, IPD, Majestic, etc.... doen al jaaaaaaren Hybrids en turbo modificaties, je praat over bedrijven met R&D afdelingen en dikke budgetten waar in-all-fairness Rolf TerStege in zijn eentje alleen maar van kan dromen helaas.

Proest....ik heb doorgaans weinig met protserige Amerikanen, maaar laten we nou niet doen alsof ze daar in Amerika zitten te wachten op een K24 opgestuurd uit Nederland  ;D

S60R/V70R scene is daar groot, heeel groot en heel veel fabrikanten en tuningsbedrijven die dat faciliteren.

K24 from where?? Stadskanaal and it's great, savage really, never seen anything like this  :eusa_shifty:
Maar wel stoer verhaal....

V70R^2

Je haalt nogal wat dingen door elkaar Patrick, ik heb niets van doen met welke partij dan ook? Ik verkoop niks en produceer niks?

Dat ik afspraken heb in de USA heeft niets van doen met wat andere partijen hier maken, slechts dat 2020 een K@$@%#T jaar is (voor mij persoonlijk), ik nergens naar toe kan en ik daarom maar een andere hobby heb gezocht.

Je leest wat je wilt lezen...

Citaat van: vasquez op 02-09-2020 00:23:28
Nou doe je net alsof die gekke dingen hier in NL zijn uitgevonden en de rest van de wereld stilstaat  :eusa_wall:

Vivaperformance, IPD, Majestic, etc.... doen al jaaaaaaren Hybrids en turbo modificaties, je praat over bedrijven met R&D afdelingen en dikke budgetten waar in-all-fairness Rolf TerStege in zijn eentje alleen maar van kan dromen helaas.

Proest....ik heb doorgaans weinig met protserige Amerikanen, maaar laten we nou niet doen alsof ze daar in Amerika zitten te wachten op een K24 opgestuurd uit Nederland  ;D

S60R/V70R scene is daar groot, heeel groot en heel veel fabrikanten en tuningsbedrijven die dat faciliteren.

K24 from where?? Stadskanaal and it's great, savage really, never seen anything like this  :eusa_shifty:
Maar wel stoer verhaal....

vasquez

Citaat van: V70R^2 op 02-09-2020 00:34:55
Je haalt nogal wat dingen door elkaar Patrick, ik heb niets van doen met welke partij dan ook? Ik verkoop niks en produceer niks?
.....
Je leest wat je wilt lezen...

Ehhm, really??  ;D

Tja, je suggestieve woordkeuze doet mensen die je niet kennen voorkomen alsof jij hybride turbo's verkoopt.
Nou niet gaan doen alsof jij je daar niet bewust van bent en jij Rolf TerStege niet kent  :eusa_naughty:

Citaat van: V70R^2 op 01-09-2020 02:24:23
Ik heb er echt al 10+ laten behandelen en de resultaten spreken voor zich.

Citaat van: V70R^2 op 01-09-2020 22:11:52
Vergeet niet dat dit iets is wat pas een jaar speelt en 2 jaar terug deden we nog niks met de K24.

Dit zijn jouw woorden he, ik leg je niets in de mond!!  :eusa_wall: :eusa_wall:

Sterker nog, ik heb naast je gestaan toe je die dingen aanprees (terwijl je een onderhoud/revisie werkzaamheden stond te verkopen aan mensen) en je hebt dat hier op het forum ook openlijk gedaan.
Helemaal prima wat mij betreft, maar wees dan gewoon een vent met ballen en kom eerlijk uit voor wat je doet!

Nogmaals, Ik heb er geen enkel belang bij, maakt mij niets uit of je die dingen verkoopt en een hybride turbo wel of niet werkt.
Maar wees gewoon eerlijk, niet doen alsof ik hier sta te liegen en dingen door elkaar haal  :eusa_doh:

Je verhaal rammelt en waarom...mogen mensen zelf invullen   ;)

vasquez

Ik heb de indruk dat niemand via deze weg duidelijkheid gaat krijgen  ;D
Grappig, resultaten tonen lijkt taboe  :eusa_silenced:

Is er iemand (anders) die de m.i. terechte vragen van Stefan en de Boeing kan beantwoorden?

Dus concreet : Hier logdata kan delen met (o.a. EGT's) van een of meer hybride turbo varianten (TD04 of K24) met daarbij benoemd de gebruikte compressor en turbinewielen?

Er schijnen er veel rond te rijden, data zou dus wel beschikbaar moeten zijn. Wellicht een van de mysterieuze personen die alle logdata van Adriaan heeft ontvangen?!

Hier overigens wel wat "data", iig iets waarmee je al is het maar een inie-minie-beetje een beeld krijgt van de mogelijke verschillen.

Forumlid Piet die zijn ervaringen (wat cijfers en foto's) deelt met een 19T Hybrid met aangepast compressor en turbinewiel

https://volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.msg1711863.html#msg1711863

https://volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.1890.html

https://volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.msg1715484.html#msg1715484

Maar ja, oud nieuws en wij zijn ondertussen al lichtjaren verder heb ik van ervaringsdeskundigen begrepen  :eusa_think:

Ben het overigens met NinaPaul eens, iedere auto is anders natuurlijk, dus alleszeggend is het niet.
Maar ik denk dat na alle grote beweringen mensen hier op zijn minstens IETS willen zien om een beeld te krijgen en zelf te oordelen.

de Boeing

Heren, punt is gemaakt.

Als straks mijn turbo niet meer rookt halen we de vredespijp boven, en leggen we inderdaad even de meetresultaten langs elkaar.

Begin wel meer en meer het gevoel te krijgen dat het in mijn situatie (automaat, rustige rijstijl met af-en-toe tussensprintje :evil: ;D) weinig zin heeft om de wielen te upgraden.

Ik las ook nog dit op Swedespeed, over de vraag of een supercharger nog zin had:

In all seriousness the K24 on an R spools by "1.9k" according to Volvo and in reality its probably .4k above that... The best you could do is get that to ~1.5k because that's where a 14t in an LPT can make max tq with messing with the tune...

Also these cars are already geared super short so the supercharger would be useful for about a second before the turbine spins up... 5.5s 0-60 with 1 shift means below 2.3k for about a second... And driving you only ever go below 2.3k starting from a stop and if 0-60 is what you're after better tires, an IC spray, and antilag are frankly less work... Also, now you have all this dead weight. If you want it to spool faster don't let the RPMs decrease below the power band--like Volvo did when the decided what gear ratios these things have like 20 years ago.

NinaPaul

Als je sprints wil doen (handbak) en je komt onder de 3000 toeren, dan doe je iets fout. Wil je het met een automaat doen, dan heb je de verkeerde setup gekocht.
De automaten zijn zo stevig niet, heel veel extra draaimoment kunnen ze niet aan. Een supercharger setup is veel duurder dan een turbo vervangen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Miyel

Je hebt nu een B5244T5 met K24 er in liggen, dat moet goed zijn voor makkelijk 300pk. Best veel voor een daily met automaat.

Als de turbo een revisie behoeft, en bovenstaande reacties lezende, zou ik op Arjen zijn advies afgaan en de 9-blads turbine laten monteren.
Mocht je geld over hebben kun je een billet wiel nemen van dezelfde maat, maar dan puur voor de 'shine' en iets gewicht afname.
Ben je in totaal denk ik goedkoper uit als een nieuwe k24 en als ik het zo lees zal het ook fraktioneel wat beter spoolen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

vasquez

Zou het niet moeilijker maken dan nodig.

Leuk wat men allemaal beweert, maar uiteindelijk valt of staat alles met de resultaten die de tuner er mee kan behalen  :eusa_naughty:

Slager die zijn eigen vleesch keurt, sorry maar 1 bron is geen bron.

Pak de telefoon of stuur eens een paar emails naar Rica, FastTech en Schutten en vraag eens naar de ervaringen met hybride TD04 en K24.

Kost je niks, zijn drie onafhankelijke bedrijven die je graag antwoord geven.

Laten we nou niet doen alsof die hybrides nieuw zijn en maar 1 partij is die er alles van weet, LOL

Contact opnemen, gericht vragen stellen en daarna kijken of je liever afgaat op een bron die niks kan kwantificeren of dat je een rode draad kunt vinden in de ervaringen van drie bedrijven met jarenlange ervaring, honderden auto's en nog cijfers kunnen weerleggen ook.

Wees verstandig en doe je huiswerk grondig, 1 bron is geen bron  :)

Miyel

Ja Patrick, nu weten we het wel.
Maar als je de k24 wilt behouden zoals Boeing, en liefst laat reviseren, dan kun je toch beter voor hetzelfde geld iets upgraden ipv standaard wielen aan te schaffen?
Boeing en ik hebben het niet over pks, load cijfers, data etc.. maar over rijplezier en wat verstandig én leuk is.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)