Motor schokt soms en houdt in bij vol gas.

Gestart door Reinier850, 30-11-2021 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

Reinier850

Gaat die op de boodschappenlijst voor als de operatie slaagt.

Wel af en toe vechten met die bouten, die bij de thermostaat was gek genoeg redelijk te doen met wat verloopjes, maar wat een etter was dit zeg.

Bedankt voor de tips, ik ga weer even doormodderen.

Reinier850

Niet helemaal lekker in focus, maar deze zit muurvast gekoekt en ik ben bang dat ik hem ga scheuren als ik nog meer kracht zet.

In het filmpje legt hij het spruitstuk opzij zodra de laatste slang links los is, zou deze slang in dat geval niet gewoon kunnen blijven zitten?

Ries van de Zilverschuit

Je kunt hem niet met een schroevendraaier of een priem eraf wrikken of tikken? Dat knietje is volgens mij van staal. Die mol je niet zo snel. Je kunt de slang ook insnijden met een stainleymes of zo en dan eraf proberen te trekken. Je kunt altijd een nieuwe halen bij de dealer.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Reinier850

Toch gewoon nets iets meer geweld dan dat je denkt dat goed gaat, hij is eraf  ;D

Reinier850

Update:

Alles zit goed onder de smurrie, maar binnenin lijkt het toch nog enigszins mee te vallen.
Wel een eerste slachtoffer, dat dunne pijpje brak als een luciferhoutje bij het losmaken van de slang...

Is het verstandig om ook al die koek aan de buitenkant weg te halen, of is dat meer voor het uiterlijk?

Stefan

Potje zit best wel verstopt  :-X

Welk pijpje bedoel je? die met de slang in de isolatie zit?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Reinier850

Yes, maar realiseer me net dat die ook in het pakket zit.

Reinier850

In ieder geval een eind gekomen vandaag, pakking bij de inlaat en het gasklephuis vervangen (was pulp), morgen weer verder.

Bedankt voor alle hulp, echt top!

Ries van de Zilverschuit

Ik zou dat gat goed schoonmaken en even kijken hoe dat potje precies erop geschoven zat met die ring. Ik heb indertijd die niet goed gemonteerd. Zat alles dicht en reed de auto weer en jawel: langzaam werd de voorkant van het blok na van de olie. Lekte weg op die aansluiting. Kon ik de heleboel weer loshalen. (Ging wel een stuk sneller toen, dat scheelde).

Reinier850

Morgen!

Gaten achter het potje zijn schoon, even dubbelchecken voor ik hem dichtmaak, zo zit ie goed, toch?

Reinier850

In het filmpje heeft deze een klemmetje, niet perse nodig?

Ries van de Zilverschuit

Klemmetje is toch wel save. Voor de rest zit het wel goed, zover ik het van hier kan zien. Ik zou het blok nog wel even schoonmaken, nu je er goed bij kunt. Om olieluchten te voorkomen.

Reinier850

Zie nu net dat de bovenste 3 bouten van het spruitstuk niet gelijk zijn, weet iemand toevallig nog de volgorde uit zijn hoofd?

Reinier850

Toch even checken, want dit voelt raar.
Lijkt alsof hij te laag hangt.
Gaat dit nog goed sluiten als ik dit aandraai?