kan olieverversen nog goedkoper?

Gestart door rudie, 22-07-2005 00:03:25

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

haha
heb alle keerringen al vervangen
en allerlei mogelijk pakking en O-ring werk
denk dat het deze keer de olie koeler slangen zijn  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70 classic

Citaat van: arjenT5R op 01-11-2010 09:37:50
haha
heb alle keerringen al vervangen
en allerlei mogelijk pakking en O-ring werk
denk dat het deze keer de olie koeler slangen zijn  ;D

op een geg moment blijf je bezig.
Vaak kun je beter alles eruit snokken van van vooraf aan beginnen.
Meestal komt dit in de planning niet van start.

De mijne lekt aan de olie pomp.
Moet het subframe en het carter er vanonder omdat het dezelfde pakking is  :eusa_wall:  :eusa_wall:.
Zolang hij neit meer gaat lekken als dit geloof ik het wel.
gewoon telkens op dezelfde plek parkeren.
Trap ik er wel een paa andere klinkers in als de lekkage weg is.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Jasper Boven

Citaat van: LPGLE op 31-10-2010 17:45:27
Citaat van: Jasper Boven op 31-10-2010 17:36:53
Mijn verbruik licht rond de 0,6 liter op 8000 kilometer. Dit met Action olie. Het gaat hier voornamelijk om lange afstanden.
Laag olie verbruik is dus zeker mogelijk met 'goedkope' olie.
zo gaat het eigenlijk  met alles , je moet ook appels met appels vergelijken ...

er van uit gaande dat jou auto (zoals in de avatar te zien is ) de minst vermogende ( no offence)  850 is t.o.v een T-5 op Lpi ;)

Als ik een turbo zou rijden , zou ik daar geen 10w40 op doen zoals nu in de 10V waar ik mee rijd .

Klopt, ik heb de pussy uitvoering (welke nog behoorlijk mee komt, althans. Hier zit ook wel wat snellers in de lange termijn  ;D). Ik ken ook 10V's non turbo die behoorlijk verbruiken, maar inderdaad niet in de buurt komen bij dat wat turbo's kunnen zuipen.

-D©©©L-

Citaat van: Jasper Boven op 01-11-2010 12:04:24
Mijn verbruik licht rond de 0,6 liter op 8000 kilometer. Dit met Action olie. Het gaat hier voornamelijk om lange afstanden.
zo gaat het eigenlijk  met alles , je moet ook appels met appels vergelijken ...

er van uit gaande dat jou auto (zoals in de avatar te zien is ) de minst vermogende ( no offence)  850 is t.o.v een T-5 op Lpi ;)

Als ik een turbo zou rijden , zou ik daar geen 10w40 op doen zoals nu in de 10V waar ik mee rijd .

Klopt, ik heb de pussy uitvoering (welke nog behoorlijk mee komt, althans. Hier zit ook wel wat snellers in de lange termijn  ;D). Ik ken ook 10V's non turbo die behoorlijk verbruiken, maar inderdaad niet in de buurt komen bij dat wat turbo's kunnen zuipen.

Ook met een non turbo zou je zeker 6 liter per 15.000 km moeten verbruiken. met tussendoor bijvullen nog ietsje meer.

V70 classic

Een goede motor verbruikt gewoon niets met of zonder turbo.
Da's mijn viesie als dieselmonteur.

grts Ronald

Vulk

Een motor die niets verbruikt loopt vast.

The Demon

Citaat van: V70 classic op 01-11-2010 08:10:16
Is een beetje een machinisten geek.
Zolang ie lekt zit er nog olie in  :eusa_whistle: .
Dus dat lekken heeft ook zijn voordelen  ;D  ;D .

grts Ronald

En waar olie zit, zit geen roest  ;D

Groet,
The Demon.

Jasper Boven

Citaat van: -D©©©L- op 01-11-2010 17:06:38

Ook met een non turbo zou je zeker 6 liter per 15.000 km moeten verbruiken. met tussendoor bijvullen nog ietsje meer.

Ik neem aan de je het dan over een oliewissel hebt. Het gaat hier om verbruik, datgene wat het blok verstookt. Dat snapt iedereen wel  :eusa_eh:.

V70 classic

Citaat van: Vulk op 01-11-2010 17:53:21
Een motor die niets verbruikt loopt vast.

Nu heb ik toch al wat jaartjes tussen de diesels gezeten maar dit is nieuw.
Verklaar je nader ik kan misschien nog iets leren.

grts Ronald

KIM

Dat betekent dat er geen olie bij de bovenste zuigerveren komt.
Want olieverbruik betekent dat de olie die bij deze zuigerveren komt verbrand. Meestal is echter dit olieverbruik heel klein.

V70 classic

Citaat van: KIM op 01-11-2010 19:49:35
Dat betekent dat er geen olie bij de bovenste zuigerveren komt.
Want olieverbruik betekent dat de olie die bij deze zuigerveren komt verbrand. Meestal is echter dit olieverbruik heel klein.

Kim we hebben het hier over motoren die enkele liters tussen de beurten verbruiken dat is gewoon niet nodig.
Een goede motor gaat gewoon van beurt naar beurt.
Hij zal iets zakken aan de stok maar dat hoeft maar een minimaal te zijn.
Ik zal de rest maar voor zijn, de olie in het carter wordt ook nog aangevuld met brandstofresten en andere meuk.

Een verbruik van 1 liter per 1000 Km was een jaar of 20 geleden te pruimen.
Met de huidige techniek vindt ik het nogal wat.
Het is wel zo dat een auto waar op de 10000 een liter of 5 bij moet niet per definitie slecht is.
Maar om nu te stellen; een auto moet olie verbruiken getuigd niet van enige finesse.

En ik heb nog geen enkele motor vast zien lopen om deze reden die op peil bleef.
Toch een 20 jaar in het Grondverzet, transport en landbouw gezeten.

En over al die dure olie.
Niet nodig gewoon een goede olie met keurmerk is genoeg.
Al die exotische olieen zijn leuk voor de racerij maar op de weg zinloos.
95% van de voordelen vallen onder het placebo effect, zolang je er maar ingelooft is het er.
Met sommige blijft inderdaad je blok wat schoner maar echt beter ik geloof er niet in.

Vroeger kwam er een vertegenwoordiger van zo een olie boer die ververste nooit.
alleen filters vervangen en op peil houden.

Sommige hier kunnen het zelfde doen.
Als je er tussen de beurten 5 liter moet bij gooien blijf je nieuwe olie houden  :evil: .

Maar goed ieder zijn hobby.

grts en sk6 met bijvullen Ronald

Ludo

Citaat van: V70 classic op 01-11-2010 20:26:09
Sommige hier kunnen het zelfde doen.
Als je er tussen de beurten 5 liter moet bij gooien blijf je nieuwe olie houden  :evil: .

O ja?.
Ik moet er wel méér dan 5 liter bijgooien, maar vertel jij me dan maar eens, hoe en waar ik die moet opvangen?.
Ik weet niet waar die blijft...

;D

peteRRR

Vind het wel een opluchting dat er hier en daar olie word bij gevuld.

Kreeg al weer argwaan verschijnselen  ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

-D©©©L-

Citaat van: Jasper Boven op 01-11-2010 19:33:25
Citaat van: -D©©©L- op 01-11-2010 17:06:38

Ik neem aan de je het dan over een oliewissel hebt. Het gaat hier om verbruik, datgene wat het blok verstookt. Dat snapt iedereen wel  :eusa_eh:.

De olie die je eruit doet, is toch ook verbruikt ? Waarom zou je het anders wisselen ?

mehn

Citaat van: -D©©©L- op 02-11-2010 08:32:08
De olie die je eruit doet, is toch ook verbruikt ? Waarom zou je het anders wisselen ?

Nee die is "gebruikt". Als die olie "verbruikt" was de olie weg en hoefde je de olie niet af te laten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: