Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thuur

Als alleen de vlamdover vol met meuk zit kan ook de aansluiting van de vlamdoverhouder op de bocht voor de gasklep niet meer fris zijn. Het is een bajonetsluiting van plastic (:eusa_eh:) en het rubber ringetje wordt nu eenmaal hard.


Gr ;)

razorx

Citaat van: thuur op 07-12-2009 23:09:47
Als alleen de vlamdover vol met meuk zit kan ook de aansluiting van de vlamdoverhouder op de bocht voor de gasklep niet meer fris zijn. Het is een bajonetsluiting van plastic (:eusa_eh:) en het rubber ringetje wordt nu eenmaal hard.


Gr ;)
Komt me bekend voor. :)

arjen850

is het carterventilatiehuis van een 10v,20v of turbo of R allemaal hetzelfde? :eusa_think:

WouterS

Hoi,

Afgelopen weekend ook carterventilatie gemaakt vanwege olielekkage. Het bleek dat de carterventilatie niet goed gemonteerd was door de bekende LPg inbouwer in Son. :eusa_think:
Heeft me ongeveer 5 uur gekost.





Als bonus "hangt" de motor veel beter aan het gas, turbodruk komt eerder. :)

Jur

Citaat van: thuur op 07-12-2009 23:09:47
Als alleen de vlamdover vol met meuk zit kan ook de aansluiting van de vlamdoverhouder op de bocht voor de gasklep niet meer fris zijn. Het is een bajonetsluiting van plastic (:eusa_eh:) en het rubber ringetje wordt nu eenmaal hard.


Gr ;)

Zat misschien wat spelling op maar leek me niet stuk.
Plaatje en Volvo partnummer?  :eusa_angel:
Ik heb geen dealer in de buurt en zelf geen Vadis.



thuur

Citaat van: arjen850 op 08-12-2009 06:45:42
is het carterventilatiehuis van een 10v,20v of turbo of R allemaal hetzelfde? :eusa_think:

Nee. Grofweg: turbo vs. non-turbo. De turbo heeft geen vlamdover maar wel een PCV.


Gr 8)

arjen850

Citaat van: thuur op 08-12-2009 21:44:53
Citaat van: arjen850 op 08-12-2009 06:45:42
is het carterventilatiehuis van een 10v,20v of turbo of R allemaal hetzelfde? :eusa_think:

Nee. Grofweg: turbo vs. non-turbo. De turbo heeft geen vlamdover maar wel een PCV.


Gr 8)

Bedankt :D

Jur

Zo klus lijkt geklaard. Moet alleen het spruitstuk nog aan de beugel maken. Even een brug of smeerput voor zoeken.
Kon zo geen overdruk meer ontdekken dus lijkt opgelost voor nu. Deze week maar een wat langere rit maken maar eerst die olie van het uitlaatspruitstuk zien te krijgen want van die lucht wordt ik niet goed. Motor loopt goed. Wisselen in stationair toerental zit er nog wel in. Maar dat deed ie voor het vervangen van de CV ook al. Wel lijkt het of ik de injectoren beter hoor dan voorheen. Verder lijkt er niets te lekken. Ga proberen of ik iemand kan vinden die de compressie voor me kan meten.

De vlamdover leek orgineel. Plastic brak onder de schroevendraaier ook was het erg oranje/bruin van kleur. Zat er dus al even in. :eusa_wall:

DD

nou ik moet er ook aan geloven ik heb in een korte tijd (2 maanden) nu 2x de vlamdover schoon gemaakt nu zat die helemaal verstopt met mayo. Zover ik in de historie van de wagen kan terug kijken is die nog nooit vervangen dus bij 318.000 is het wel eens nodig.

Nu wil ik van de week de onderdelen laten bestellen via de zaak maar dan is het wel handig als ik een duidelijke omschrijving of onderdeel nummers heb. Ik zag in dit toppic wel wat onderdeel nummers voorbij komen maar ook dat ze voor een 850 zijn en ik heb een laat type s70. gegevens van de s70 zijn bouwjaar mei 99 2,5 10v.
Ik wil ook meteen de pakking van het gasklephuis vervangen.

het lijstje tot nu toe wat ik denk nodig te hebben.
- inlaatspruitstuk pakking
- gasklephuis pakking
- carter ontluchting bak
- slang naar vlamdover
- slang retour het blok in
- vlamdover + rubberring (? ik heb hier en daar gelezen dat die niet meer gemonteerd hoeft te worden bij niet turbo modellen).

is dit alles of mis ik iets, zo ja wat dan.


Daan_B

#234
De aansluiting van de onderste uitgang van de olieafscheider (dus terug het blok in) wordt gevormd door een ijzeren buisje met een rubber binnenlaag. Eerder was dit alleen rubber en twee knelringen.
Is de nieuwe uitvoering even goed als de oude? Gaat dat op den duur niet lekken? Heeft iem. daar ervaring mee?

Artnr. 8653339 (slang) Eu. 3.95

Groet.

jrs2k3

Citaat van: Daan_B op 28-01-2010 15:37:42
De aansluiting van de onderste uitgang van de olieafscheider (dus terug het blok in) wordt gevormd door een ijzeren buisje met een rubber binnenlaag. Eerder was dit alleen rubber en twee knelringen.
Is de nieuwe uitvoering even goed als de oude? Gaat dat op den duur niet lekken? Heeft iem. daar ervaring mee?

Artnr. 8653339 (slang) Eu. 3.95

Groet.


Werk perfect, sluit goed af. Bij mij lekt hij niet, die ijzeren ring zorgt ervoor dat hij goed klem komt te zitten!

jrs2k3

Bij mij was het kanaal wat richting het carter gaat ook verstop. Toen ik de carterpan er onderuit heb gehaald kon ik het pas goed het kanaal schoonmaken, dus mocht na het vervangen van je carterventilatie systeem nog problemen met je carter druk hebben, controleer dan ook het afvoer kanaal!

850estatetdi

de vlamdover dat is dat rondje met die gaatjes toch waarom krijg ik hem er niet uit dan of moet je hem er uit slijpen

Ronald21

als je het goed wil doen moet karterpan er onder uit om olie terugvoer goed schoon te maken

mvg

Ronald

toppertheo

bij mij zat de vlammen dover er los in dus kon hem er zo uithalen  :eusa_think:



helemaal links is de houder voor de vlammen dover dan midden onderin is het drapje wat de vlammendover verstopt heeft en rechts is de vlammendover zelf en boven is het slangetje wat je weer aansluit op de hardplastic slang die achter het inlaat spruitstuk verdwijnt.

groeten.