Verbruik

Gestart door Roller, 18-12-2005 11:49:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

thuur

En het risico dat je loopt dat anderen je niet zien omdat je je lichten uit hebt.

En de dure reparatie van de inspuitpomp omdat ie vol met lucht zit omdat de tank altijd leeggereden wordt.

En ...

En ..


Maar goed, je zult best een liter op 100 km sparen :-X


Gr ;D

Gunnar

In Belgie rijden we niet met zn allen met de lichten aan overdag.

En ik rijd mijn tank niet "leeg" leeg he, heb geen zin om te staan ontluchten aan de kant van de weg.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

-D©©©L-

Citaat van: Gunnar op 02-08-2007 15:39:56
In Belgie rijden we niet met zn allen met de lichten aan overdag.

En ik rijd mijn tank niet "leeg" leeg he, heb geen zin om te staan ontluchten aan de kant van de weg.

Ik sta altijd verbaast dat het altijd belgen zijn die hier met 3 druppels regen gelijk de mislamp aan doen  :eusa_wall: Licht aan overdag (zeker op secundaire wegen) is heel zinvol. Men wordt veel eerder opgemerkt en kan veel makkelijker de afstand inschatten. En als dat allemaal teveel energie kost, zijn er altijd nog zgn. dagrijlichten.

Gunnar

Van die mistlampen word ik ook knettergek, je wordt irritant verblind in de spatwolken erachter.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Volvokoen

@ D@@@L: Ik ben een belg die al 5 jaar in Groningen woont en al heeel veel in NL heeft gereden. Ik moet zeggen dat mij uw observatie over belgen en mistlampen noch in Belgie noch in NL is opgevallen.  Uw observatie lijkt mij weer zo'n mooi voorbeeld van selectieve aandacht...
Ik denk nl. dat nederlanders in Belgie veel agressiever en sneller rijden dan in NL...  :D
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

Misha

Citaat van: Volvokoen op 03-08-2007 11:17:24
@ D@@@L: Ik ben een belg die al 5 jaar in Groningen woont en al heeel veel in NL heeft gereden. Ik moet zeggen dat mij uw observatie over belgen en mistlampen noch in Belgie noch in NL is opgevallen.  Uw observatie lijkt mij weer zo'n mooi voorbeeld van selectieve aandacht...
Ik denk nl. dat nederlanders in Belgie veel agressiever en sneller rijden dan in NL...  :D

Ja, als hij nu  had gemeld dat alle vrouwen altijd hun mistlampen aan laten staan, en hun grootlicht dan had hij tenminste een punt gehad.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

#96
Citaat van: Volvokoen op 03-08-2007 11:17:24
@ D@@@L: Ik ben een belg die al 5 jaar in Groningen woont en al heeel veel in NL heeft gereden. Ik moet zeggen dat mij uw observatie over belgen en mistlampen noch in Belgie noch in NL is opgevallen.  Uw observatie lijkt mij weer zo'n mooi voorbeeld van selectieve aandacht...
Ik denk nl. dat nederlanders in Belgie veel agressiever en sneller rijden dan in NL...  :D

Geldt er in België afwijkende regelgeving betreffende het voeren van mistlampen ?
En nathuurlijk is er selectieve aandacht, een mistlamp die brand (=verblind) zie je immers een stuk eerder dan de kentekenplaat...  ::)

mehn

Citaat van: -D©©©L- op 03-08-2007 11:34:00
Geldt er in belgie afwijkende regelgeving betreffende het voeren van mistlampen ?

Dat heeft Ludo ooit al eens uitgelegd als ik me niet vergis.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pimsam

Ik ben Nedelander en woon en werk in Belgie (dus ondertussen meer Belg dan Nederlander ::) ) en het valt mij ook op dat Belgen als het donker wordt heeel lang doorrijden zonder licht maar als er ook maar een beetje mist zichtbaar is de mistlamp (achter) meteen aangaat.


Ludo

Citaat van: mehn op 03-08-2007 11:35:11
Citaat van: -D©©©L- op 03-08-2007 11:34:00
Geldt er in belgie afwijkende regelgeving betreffende het voeren van mistlampen ?

Dat heeft Ludo ooit al eens uitgelegd als ik me niet vergis.

Citeer2° Achteraan, de rode lichten. Bovendien, wanneer het voertuig voorzien is van achtermistlichten, moeten deze lichten gebruikt worden bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid verminderen tot minder dan 100 m alsook bij felle regen. Deze lichten mogen in geen andere omstandigheden gebruikt worden.
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art30

Gunnar

Wij belgen zijn van nature allemaal homofoob.
Bij slecht weer hebben we zo enorm veel schrik om van achteren genomen te worden door de snuit van de achterligger dat we direct ons rood gevaarslicht ontsteken.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Gunnar

Ben vandaag al maar gaan tanken, ik wou terug met airco rondscheuren.

397km gereden 24.41 liter getankt.

Gemiddeld volgens bc 5.5/100 gemiddeld gemeten door tanken 6.17/100.

BC wijkt dus heel hard af. Maar toch geen slecht resultaat met 400km zonder autosnelweg en 2 bezoeken aan de stad in de spits.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

pimsam

Is inderdaad niet slecht. Ik vertrek volgende week naar  Zuid Frankrijk en ben benieuwd wat de V70 dan gaat verbruiken.

Betreffende die boordcomputer: waar haalt deze eigenlijk z'n data vandaan. Er zit geen doorstroommeter op de leiding. Is het op basis van o.a. gaspedaalstand, toerental ed dat er een berekening gemaakt wordt?

Gunnar

Kan berekend worden met de waardes die de ecu meet en genereert.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

thuur

Citaat van: pimsam op 03-08-2007 21:24:27
Is inderdaad niet slecht. Ik vertrek volgende week naar  Zuid Frankrijk en ben benieuwd wat de V70 dan gaat verbruiken.

Betreffende die boordcomputer: waar haalt deze eigenlijk z'n data vandaan. Er zit geen doorstroommeter op de leiding. Is het op basis van o.a. gaspedaalstand, toerental ed dat er een berekening gemaakt wordt?

Inspuittijd van de injectors verrekend met de snelheid.


Gr ;)