S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Turbo-Geek

Zitten al sinds jaar en dag in blokken.
Iets wat je met een complete motorblok revisie (boren/honen/vlakken) mee neemt en ze dus verwijdert zodat je het blok helemaal goed kan spoelen en daarna nieuwe erin.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

arjenT5R

Citaat van: Piere op 05-01-2010 21:12:17
Een versnellingsbak demonteren en monteren is te doen op een avond, alleen heb ik er geen flauw benul van hoelang het duurt om zo'n vriesplug te vervangen :)
;D hoeveel heb jij er al gedaan dan?...
mag je het volgende keer bij mij wel ff komen doen  ;)

wat betreft de vriesplug weer wat geleerd en dat om 3 uur snachts  ;D :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

mitchelli

Mijn record is 2.5 uur in uit en inbouwen van een m56 uit een s60  :P Maar je kan wel aardig oefenen als je gemiddelt 1 bak doet per week.En ik heb morgenavond ongeveer 4 uur om te sleutelen,dus dat moet wel lukken als alles weer meezit. En dan maar hopen dat het de vriesplug is,en niet een blokhelft die ernstig lekt ofzo,want dan ben ik de sjaak  :eusa_silenced:

Bij volvo komen de vriespluggen op die plaats er wel vaker uit.Heeft bij volvo niets te maken met water in het systeem en vriezen.Zit ook geen koelvloeistof,maar olie achter.Ze kunnen er gewoon wel eens zonder reden uitfloepen...
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

bastiaan arissen

Het zijn toch eigenlijk geen vriespluggen? zo worden ze wel genoemd maar volgens mij heeft het met het gieten van het blok te maken. Tenminste dat heb ik ooit is een keer gehoord ;D

Turbo-Geek

Ze heten gewoon Vriespluggen en logischerwijs worden ze ook gebruik bij het gieten want dat maakt het een stuk makkelijker maar hun hoofdfunctie blijft gewoon als vriesplug.

http://en.wikipedia.org/wiki/Core_plug
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

bastiaan arissen


Piere

Citaat van: arjenT5R op 06-01-2010 03:00:24
;D hoeveel heb jij er al gedaan dan?...

Ikzelf 4 of 5, maar niet alleen, altijd samen met iemand anders.
Heb ooit m'n stagebegeleider (bij citroen dan weliswaar) alleen eentje zien uithalen uit'n berlingo in een halfuurtje :P
Maar die kerel heeft er dan waarschijnlijk ook al 1000den gedaan...

Citaat van: mitchelli op 06-01-2010 07:55:08
Mijn record is 2.5 uur in uit en inbouwen van een m56 uit een s60  :P Maar je kan wel aardig oefenen als je gemiddelt 1 bak doet per week.

2.5 uur, op je eentje?  :o

:eusa_clap:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

mitchelli

Ja in m`n eentje uiteraard.  :) Als alles goed verloopt kan ik vanavond de bak doen en kijken wat eraan de hand is  ??? Zo niet wordt het pas zaterdag  :-\
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

Hoor net dat ik pas zaterdag kan sleutelen ivm nieuwe regels van de Niham  :'( (vanaf 1 januari zijn wij (van vliet) door hun overgenomen)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

TIMON

Citaat van: mitchelli op 07-01-2010 09:57:11
Hoor net dat ik pas zaterdag kan sleutelen ivm nieuwe regels van de Niham  :'( (vanaf 1 januari zijn wij (van vliet) door hun overgenomen)

nieuwe regels :eusa_wall:

wat een onzin zeg

weet nog wel een leuke volvo dealer ;D
85011940

850 Ra$ing

Godvrrrrr >:(  >:( Niham wat maken jullie nou man! die jongen moet sleutelen en zweten.

BenC70ES

Citaat van: Piere op 06-01-2010 09:57:52
Citaat van: arjenT5R op 06-01-2010 03:00:24
;D hoeveel heb jij er al gedaan dan?...

Ikzelf 4 of 5, maar niet alleen, altijd samen met iemand anders.
Heb ooit m'n stagebegeleider (bij citroen dan weliswaar) alleen eentje zien uithalen uit'n berlingo in een halfuurtje :P
Maar die kerel heeft er dan waarschijnlijk ook al 1000den gedaan...

Bij een berlingo kan je waarschijnlijk nog mee onder de motorkap kruipen dat er zoveel plaats is...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Piere

Citaat van: BenC70ES op 07-01-2010 22:01:25
Citaat van: Piere op 06-01-2010 09:57:52
Citaat van: arjenT5R op 06-01-2010 03:00:24
;D hoeveel heb jij er al gedaan dan?...

Ikzelf 4 of 5, maar niet alleen, altijd samen met iemand anders.
Heb ooit m'n stagebegeleider (bij citroen dan weliswaar) alleen eentje zien uithalen uit'n berlingo in een halfuurtje :P
Maar die kerel heeft er dan waarschijnlijk ook al 1000den gedaan...

Bij een berlingo kan je waarschijnlijk nog mee onder de motorkap kruipen dat er zoveel plaats is...

Nee man, die zit stampvol
Het is geen 740 eh, daar kun je met 2 man en je gereedschapskar naast de motor gaan staan als je'm wil demonteren :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Rogerb

ja het is echt dolle boel met onze nieuwe eigenaar

mitchelli

ja dat is niet zo mooi...maar aan de andere kant...het is morgen alweer zaterdag.  :eusa_dance: Hoop geen rare dingen tegen te komen  :eusa_pray:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....