S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Erik_M.

Citaat van: mitchelli op 07-01-2010 09:57:11
............ ivm nieuwe regels van de Niham  :'( (vanaf 1 januari zijn wij (van vliet) door hun overgenomen)

'k had het gelezen in de AutoMotive. Jammer hoor van Van Vliet, ik hoop dat het toch nog dat gezellige informele bedrijf kan blijven. 'k kom er er graag, als het nodig is (gelukkig niet vaak) en voor onderdelen, in L'dam dan. Mitchelli, jij zit zeker in Zoetermeer ?

gRoet en succes met je project !

eRik

mitchelli

Ja ik zit in Zoetermeer. Hoop ook dat de rest een beetje blijft zoals het is  :) Maar ja is afwachten....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

nou,vliegwiel ligt eraf...Lekkage gevolg van de krukaskeering die er gewoon uitgedrukt lijkt te zijn ??? Heb ik nog nooit eerder gehad,echt vaag....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Piere

 :eusa_think:

Lijkt mij ook sterk
Nog nooit eerder gehoord..

Gewoon nieuwe inslaan...?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Wout309t

Lijkt wel een verkeerde keerring dan. Zat de oude nog wel goed bij demontage?
Heb je bij de nieuwe misschien olie gebruikt aan de buitenzijde?
Vaag hoor. Misschien bij de nieuwe even goed ontvetten en een drupje loctite eraan doen...
2011 V70 2.0T R-Design MT

mitchelli

Nou alles zit weer naar behoren.En weer het blok gereinigd.. Straks voorzichtig een proefritje maken,en dan checken op lekkages....

Wout...Ik heb de vorige keer de keering idd ook aan de buitenzijde ingevet,misschien dat dat het geweest is  :eusa_wall: . Heb hem nu alleen aan de binnenzijde ingevet en aan de buitenkant idd voorzien van een drupje locktide.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

elianmars


Wout309t

Ben ook wel benieuwd... Ff flink carterdruk opbouwen om de keerring te testen zeker... ;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

Eugene

Hoorde net uit betrouwbare bron dat íe weer rijdt 8)


If it's not blown, it sucks...

mitchelli

 ;D idd,hij rijdt weer zonder spuwend olieverbruik! Ik denk dat ik toch iets te enthousiast met vet op de keering bezig ben geweest....  :eusa_dance:
Ga over een half uurtje naar Eugene voor de flex rubbers voor de draagarmen en voor de 70mm inlaatslang (van filter naar turbo).   :eusa_dance: Moet ik binnenkort alleen nog een catchscan (als je het zo schrijft) kopen,omdat deze inlaatslang geen aansluiting voor de carterventilatie slang heeft.
Oja moet nog wel even de voorspanning van de waste gate afstellen,want die lijkt een tikkie slap te staan.Verder binnenkort een afspraakje met rica maken om te kijken of de software nog up to date is.

Oja,dat vriesplugje waar ik het over had heeft mijn blok niet.Dat zit pas in de nieuwe type 5cilinder blokken....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Wout309t

Citaat van: mitchelli op 09-01-2010 16:40:56
;D idd,hij rijdt weer zonder spuwend olieverbruik! Ik denk dat ik toch iets te enthousiast met vet op de keering bezig ben geweest....  :eusa_dance:
Ga over een half uurtje naar Eugene voor de flex rubbers voor de draagarmen en voor de 70mm inlaatslang (van filter naar turbo).   :eusa_dance: Moet ik binnenkort alleen nog een catchcan (als je het zo schrijft) kopen,omdat deze inlaatslang geen aansluiting voor de carterventilatie slang heeft.
Oja moet nog wel even de voorspanning van de waste gate afstellen,want die lijkt een tikkie slap te staan.Verder binnenkort een afspraakje met rica maken om te kijken of de software nog up to date is.

Oja,dat vriesplugje waar ik het over had heeft mijn blok niet.Dat zit pas in de nieuwe type 5cilinder blokken....

Beter!!!
2011 V70 2.0T R-Design MT

Wibren

Mooi werk Mitchell :eusa_clap: :eusa_clap:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Jeff

Mooi werk man, hopen dat nu wel goed blijft ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

bastiaan arissen

Mooi dat de auto weer olie dicht is. Hopen dat het zo
blijft.
Groeten Bastiaan

mitchelli

Na 50 km opweg naar eugene toch weer omgekeerd naar huis..Was mij te gevaarlijk op de snelweg (ECHT SUPER GLAD). Als er eindelijk weer eens gestrooid ga ik het wel halen. De 100km heeft de auto zich prima gedragen (alleen jammer dat ik niet even hard kon optrekken),en is nog steeds lekvrij  :)

Hoop dat ik voorlopig het blok nu niet meer uit elkaar hoef te halen.Wel lekker om te weten dat nu echt alles is aangepakt en nieuw is van het blok. Binnenkort wordt het dus echt eens tijd voor een lekkere grote gerrit  :) (2871/3071 ofzo) Het blok is in iedergeval klaar voor nog meer geweld  8)



Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....