Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

matRRR

toyo proxes T-1R (niet de S)...
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Ricardo

Toch Toyo? Pirelli Pzero Nero 130 € gemonteerd en gebalanceerd gaat het worden denk ik.

V70geRwin

Bridgestones liggen eronder en rijden tot nu toe voortreffelijk. Wat een verschil met de winterbanden. Kan niet veel vergelijken omdat dit mijn eerste band op de T-5R is..
Uiteindelijk 590 voor de vier incl. monteren/balanceren.

De R staat er weer prima bij met de Titans  ;D

pwassink

#723
Gewoon lekker viermaal verse Goodyear Eagle F1 GSD-3 in 215/45/17 eronder ..

Rijdt heerlijk, zowel droog als nat, stil, erg goede tractie en stop eigenschappen en als je slim koopt niet eens zo duur,
ben verbaasd over de hoeveelheid water die die banden met dit profiel weg kunnen werken trouwens ..
Ik was niet teveel geld kwijt en heb de winterbanden direct erna ceremonieel verbrand ..


Was wel lachen, de bandenverkoper bleek ook een volvo-fanaat..  :eusa_dance:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

HJ850

Ik heb er weer en nu rondom Toyo Proxis T1 onder. 205/55 R15.

Mooi plat loopvlak, ook hele goede regen afvoer en veel grip. Vorige set ging op voorwielen 28.000 km mee, toen schuin afgesleten aan buitenkant door rijstijl.

Eugene

Citaat van: pwassink op 28-03-2007 19:18:41
Rijdt heerlijk, zowel droog als nat, stil, erg goede tractie en stop eigenschappen en als je slim koopt niet eens zo duur,

Klopt, kijk maar eens bij de advertenties :P

If it's not blown, it sucks...

BenC70ES

Citaat van: Ricardo op 28-03-2007 17:02:02
...in de maat 205/45/17...

Misschien wel aan de smalle kant voor je 7.5" brede Propus velgen... misschien beter 215/45 (er lag nu nog 225/45 op zeker?).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ricardo

Inderdaad225. Gaat me ook om de draaicirkel, ik wil die c70 steerstops er terug af. En 215 kun je niet mee naar de keuring denk ik.
ps Eugene dat is ook het probleem met die banden van jou die zijn 215.

BenC70ES

Citaat van: Ricardo op 28-03-2007 23:18:22
Inderdaad225. Gaat me ook om de draaicirkel, ik wil die c70 steerstops er terug af. En 215 kun je niet mee naar de keuring denk ik.
ps Eugene dat is ook het probleem met die banden van jou die zijn 215.

215 zit binnen het afwijkingspercentage voor de keuring... is geen probleem.

www.goca.be

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Turbobiker

Ik heb nu ruim 2500 km gereden met Falken FK452 gereden, 215 breed. Vooral vanwege de goede geluiden hier en omdat ze weinig kosten tov de Bridgestones en Goodyears. En omdat de super presterende Kumho's KU31 na 56.000km ( ::) ) versleten waren (tot km 48.000 had ik nog 6mm profiel, daarna heb ik ze echt niet meer ontzien en na de Elandrun waren ze echt op, had ze voor het mooie en de veiligheid iets eerder mogen vervangen, maar zelfs met een mm of 3 profiel deden ze het nog behoorlijk in het nat!)(ligt namelijk grotendeels aan de rubbersamenstelling en minder aan het profiel...)

Goed, de Falkens dus:

Ze maken meer afrol geluid. Bijna storend zou ik zeggen, maar gelukkig rammelt mijn achterklep een stuk harder...
Ze zijn stugger dan de Kumho's. Schokjes komen iets harder door, net of je een maat grotere velg rijdt.
Maar door het stugge sturen ze beter in, de besturing is directer. Echter, bij lange doordraaiers lijkt de band een beetje te gaan waggelen. Net of de boel wil gaan glijden. Voelt absoluut niet lekker en vertrouwenwekkend aan. De Kumho's bleven in snelle bochten veel strakker. Heb wel gespeeld met luchtdruk, maar gevoel gaat niet weg.

Ik kan er uiteindelijk wel harder mee door de bocht dan de Kumho's. Verschil is dat de Kumho's heel licht begonnen te glijden en de Falkens waarschuwen op de grens door de gaan piepen voor ze echt gaan glijden.
Met nat weer heb ik ze nog niet geprobeerd.
Wel vind ik het opvallend dat ze pas boven de 15 graden echt grip gaan leveren. Boven de 20 graden lijken ze echt te gaan kleven. Onder de 15 neemt de grip duidelijk af om bij een graad of 7 echt slecht te worden. De Kumho's deden het onder de 8 graden minder, maar nog steeds niet slecht. Nu begrijp ik waarom sommigen meenden winterbanden te moeten gaan rijden: gewoon slechte zomerbanden ;)  Boven de 8 graden functioneerden de Kumho's gewoon constant.

Slijtage na 2500km is duidelijk zichtbaar aan de Falkens, terwijl mijn rijstijl niet veranderd is. Ik neem nog steeds dezelfde bochten hard.

Ik zou een volgende keer zonder twijfelen weer de Kumho's nemen. Presteerden lekkerder. Niet echt veel beter, maar vertrouwenwekkender vooral en in de regen waren ze super. (maar dat weet ik nog niet over de Falkens)

Maar ik wil ook nog de Goodyears en de Bridgestones onder de Volvo hebben, die ken ik alleen maar van andere auto's en kan ik dus niet rechtstreeks vergelijken.

(Eugene, doe je voordeel ::) ;) )
De Tussenpaus

Eugene

Citaat van: Turbobiker op 07-05-2007 20:10:29
(Eugene, doe je voordeel ::) ;) )

haha, thnx voor de review :)

Ik ben er nog steeds niet uit, maar ben nog steeds erg bang dat ze me zullen gaan tegenvallen :( Dan heb ik wel lekker 200 bespaart tov een set bridgestone S-03, maar kan ik na 2000km alsnog die Bridgestone's erop leggen en ben ik stukken duurder uit :-\

Ik kan jou ook een tip geven. Laat die GY's maar voor wat ze zijn ;)

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 07-05-2007 20:17:35
Ik kan jou ook een tip geven. Laat die GY's maar voor wat ze zijn ;)

Ik heb er laatst wel een stuk mee gereden in een andere 850 en moet zeggen dat ze wel heel veel vertrouwen geven (alleen wat die 850 niet verlaagd...) Dus ik durf ze best wel eens aan te schaffen. Let wel op dat er verschillende kwaliteiten GY Eagles zijn, maakt echt een wereld van verschil... Ook in prijs)
De Tussenpaus

BenC70ES

Ik ben er in elk geval zeer tevreden over...

Denk dat het ook wel subjectief is omdat je een bepaalde band gewoon bent, en als je dan veranderd gedraagt de auto zich zowieso anders... en dat vind je of beter of slechter, maar is vooral een gevoel...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

Citaat van: BenC70ES op 07-05-2007 20:34:48
Ik ben er in elk geval zeer tevreden over...

Denk dat het ook wel subjectief is omdat je een bepaalde band gewoon bent, en als je dan veranderd gedraagt de auto zich zowieso anders... en dat vind je of beter of slechter, maar is vooral een gevoel...

Ik denk dat rijstijl ook veel maakt of je een band goed vind of niet.

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Citaat van: BenC70ES op 07-05-2007 20:34:48
Denk dat het ook wel subjectief is omdat je een bepaalde band gewoon bent, en als je dan veranderd gedraagt de auto zich zowieso anders... en dat vind je of beter of slechter, maar is vooral een gevoel...

Daarom probeer ik ook het verschil aan te geven met de Kumho's, en daarnaast een oordeel te vellen.
De Tussenpaus