Inhouden tussen 3300 en 4000 RPM

Gestart door arjenT5R, 22-04-2009 00:55:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Oke weer wat om eens naar te kijken...

en btw de pomp was 2e hands  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Vanochtend trok ik met me duffe kop de kap open en ben de slangetjes van de brandstof druk regelaar aan het volgen.... Ziet ik ineens een scheurtje in de slang na de stappenmotor  :eusa_wall:

Spul dicht gelijmt en getaped (magazijn dicht op zaterdag)
Het probleem is nu voor 90% verholpen er zit nu alleen nog een raar schokje rond de 3000 rpm.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 02-05-2009 13:15:23
Vanochtend trok ik met me duffe kop de kap open en ben de slangetjes van de brandstof druk regelaar aan het volgen.... Ziet ik ineens een scheurtje in de slang na de stappenmotor  :eusa_wall:

;D
mooi dat je het gevonden hebt.
het klemmetje té vast gedraaid?.

arjenT5R

Nee vergeten bij stage 0  ;D
Gewoon een verdroogde harde rotslang
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

sas

Citaat van: arjenT5R op 02-05-2009 21:26:12
Nee vergeten bij stage 0  ;D
Gewoon een verdroogde harde rotslang

Hmm heeft wel wat weg van mijn probleempje
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33214.0.html

Vooraan naar de stappenmotor heb ik ook een wat ral slangetje gezien, deze is bij het vervangen van de vaccumslangetjes niet méé vervangen. Waarom weet ik niet.
De bovenste wel, de onderste vanaf het inlaatspruitstuk naar de stationair regelaar niet.
Bedoel je deze? Bij mij wat oud om te zien maar niet gescheurd ofzo...

arjenT5R

tsja als er nix gescheurd is lijkt me ook dat het probleem niet....
Maar aan de andere kant een klein schuurtje kan wel jou problemen geven
en je ziet het makkelijk over het hoofd...
Mijn druk was ook niet zo gek veel lager als eerst ofzo....

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

sas

Ga hem ieder geval wel vervangen... Misschien wel zo poreus dat er heel kleine gaatjes in zitten  :eusa_pray:
Wat bedoel je met ''mijn druk was niet zo gek veel lager als eerst''?

arjenT5R

Nou ik merkte pas dat ik iets meer druk had na het dicht tapen en lijmen..
dus niet echt opvallende minder turbo druk omdat het maar klein gaatje was  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

sas

Zet hem behalve bij mijn eigen topic ook maar even hier bij:

Vanmorgen maar weer is alle vacuum en ic slangen gecontroleerd.
Nu heb ik een vacuumslangetje gevonden die geknikt zit (zo'n knietje).
Het is het volgende slangetje: Aan de dikke slang onderaan bij de turbo (vanaf het luchtfilterhuis naar de turbo) zit vlak bij de turbo een dikkere slang, ca 2,5 cm, welke uitmond in 2 slangetjes. Een iets dikkere en een klein vacuumslangetje. Deze zitten beide dus onderaan bij de turbo, als het ware op de slang.
Wie weet waar dit vacuum slangetje voor dient en hoe belangrijk deze is.
Ik ga hem zo ie zo vervangen natuurlijk.
Die iets dikkere die er vlak bij zit, heeft meen ik met olie retour te maken, aangezien mijn zwager daar ooit een olielekkage had.

Ludo

die slang is onderdeel van de carterventilatie.

Citaat van: thuur op 26-01-2009 20:21:10
Citaat van: arjenT5R op 26-01-2009 20:18:00
wat doe dat ding precies dan?
alleen olie dampen meten ofzo?

Wanneer de turbocompressor wordt ingeschakeld, stromen de cartergassen via de PTC-nippel in de carterslang naar de buitenluchtinlaat.
Wanneer de motor stationair draait en licht wordt belast, is er geen onderdruk aanwezig in de buitenluchtinlaat aan de voorkant van de turbocompressor en is er bijzonder weinig cartergas. Om deze reden is er een vacuümslang vanaf de PTC-nippel naar een gekalibreerde inlaat benedenstrooms van de gasklep aangebracht om de cartergassen bij een lichte belasting rechtstreeks naar het inlaatspruitstuk te voeren.
De PTC-nippel is gekalibreerd om een gecontroleerde stroom cartergassen te leveren. Het hoofdrelais van het brandstof- en ontstekingssysteem voorziet de PTC-nippel van stroom en voorkomt dat de waterdamp uit het carter bij lage temperaturen in de buitenluchtinlaat bevriest.
De PTC-nippel stabiliseert zich net na het starten van de motor op circa 80°C.


Gr 8)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30563.0.html

sas

Ik zal het bij mijn eigen topic houden, zie deze http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33214.0.html
Anders wordt het inderdaad wat ingewikkeld Ludo  :P

arjenT5R

#26
Ik heb een filmpje gemaakt van het inhouden,
het geheel loopt gewoon niet soepel en naar mijn zin.

So far,

Lmm is het niet
injector ringen vervangen
lambda vervangen
en vandaag ook de TPS gewisselt maar mocht ook niet baten.
Verder heb ik nog gekeken of de brandsof druk regelaar lekte... dit is niet het geval..

Filmpje is nog even aan het uploaden komt er zo aan.

http://www.youtube.com/watch?v=IEE_cZqKiqI
Vanaf 15 sec ongeveer rond de 4000 stopt ie even en dan loopt ie weer door met de zelfde stand van de gasklep..

In economy
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

dat is zeer vreemd.
rij je altijd in D?, en doet ie dat ook als je bv de bak in 3 zet?.

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 08-05-2009 17:42:38
dat is zeer vreemd.
rij je altijd in D?, en doet ie dat ook als je bv de bak in 3 zet?.

Ik rij eigenlijk altijd in D ja.... zal het eens proberen in de 3 vanavond ...

Kan me herinneren dat ik het altijd een beetje heb gehad hoor...(dus ook met de vorige automaat)
maar het wordt langzaam aan gruwelijk iritant

Koude en warme motor maakt in deze geen verschil.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

in het 2de gedeelte van je filmpje vanaf 27 sec geef je gas en trekt op, turbometer slaat voorbij het witte uit, dan houd de motor in als je bij de 4000 toeren bent en lijkt ook je wastegate open te gaan en te sissen? Klopt dat? daarna trekt de motor weer door, deed je dat zelf of is dat nu wat je bedoelt? schakelde de bak daar ook over?