[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

#1695
En vandaag op de valreep samen met Jennie nog even op de camping geweest. Je weet maar nooit wat voor weer het gaat worden de komende tijd en ik wil eigenlijk zo lang het kan een dikke slag maken wat betreft het terras.

In ongeveer anderhalf uur tijd hebben we het restant tegels eruit gehaald en ontdaan van de dikste klodders modder. Onder de tegels (50x50) die er uit kwamen vonden we ook nog een kleine partij tegels (30x30) tegen met daartussen een kleine 2 cm zand. Dat verklaard dus ook waarom de bovenste tegels deels los liggen en er voor zorgt dat het een grote smeerboel wordt.
Morgen komt er wederom een kuub of 5 á 6 aan schoon zand. Die probeer ik deze week op de plaats van bestemming te krijgen zodat eventueel komend weekend de tegels er ook weer ingelegd kunnen worden :eusa_pray: :eusa_pray:

Even kijken of ik deze week ook de geul klaar kan maken voor de HWA afvoer buis....

Foto bij het praatje voor de liefhebbers:






-Word Vervolgd-
Volvoloos....

pwberg

Lekker aan de gang zo, BJ.

Let the updates keep coming....  :eusa_clap: :eusa_clap:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars


The Demon

Heee er hangt een forumjas naast het schuurtje  ;D

Dat gaat wel goed komen zo B-J, dat weer blijft nog wel even zo.

Groet,
The Demon.

flipje77

Ja hoor, scherp hoor Walter.  :eusa_clap: Was al even benieuwd of het iemand zou opvallen. ;D
Angst is de grootste vijand van het leven.

BBS

#1700
Voor de verandering vandaag ook maar weer "even" bezig geweest op de camping.
Omdat ik verder vast liep door gebrek aan zand ben ik eerst maar verder gegaan met de HWA aansluiting op het riool. Putje ook geplaatst en ook maar een aansluiting gemaakt voor de toekomstige "buitenkeuken"...

Zie hier de "bazooka" aansluiting voor de buitenkeuken....


1 ding is zeker, zand zal er wel niet in komen ;D
Klein stukje verder zie je ook het putje zitten. Kijken of ik binnenkort de tegels kan leggen tot aan het putje. Dan loopt het regenwater ook lekker het riool in in plaats bij mij op het zand zodat ik ook niet in de braggel hoef te staan. :eusa_eh:

Verder heb ik het allerlaatste zand van de camping op de plaats liggen. De zandput van de camping is nu ook leeg maar ik twijfel of we wel genoeg hebben nu...



We zullen het zien ;)

Ik werk maar "halve" dagen op de camping, het werk is lichamelijk zwaar en er is nog veel te doen. Een uurtje of 3 á 4 vind ik voldoende ;)
Het gaat allemaal niet zo hard maar het is precies vol te houden. Dan maar een paar keer extra naar de camping op en neer rijden. Zo'n straf is het niet ;D


-Word Vervolgd-
Volvoloos....

The Demon

Je forum jas is van kleur verschoten  ;D ;)

Gewoon lekker rustig aan doen B-J, daar kan je een hele dag al druk genoeg mee zijn  ::)
Beter er wat langer over doen en in één keer goed als dat je het afraffelt en volgend jaar weer aan de slag kan.

Groet,
The Demon.

BBS

Komt wel goed Walter, ik doe wat in mijn macht ligt. ;)
Maar dit is wel mijn laatste grote grondklus geweest die ik doe. Als het ooit weer moet, dan huur ik wel mensen in of wat dan ook, want ik doe het niet weer.
Het is mij lichamelijk te zwaar, spreekwoordelijk gezien kost het mij een jaar van mijn leven. ::)

Maar aangezien de klus toch geklaard moet worden vandaag ook maar weer even bezig geweest.
Zand in de kruiwagen en neerleggen op de eindbestemming levert het navolgende beeld op:



Waarschijnlijk hebben we nog een beetje zand te kort, maar ik heb al gezien dat de camping al een nieuwe berg zand gekregen heeft.
Hopelijk regent het morgen een poosje goed, dan kan het zand mooi inklinken en hoef ik de boel niet heel erg na te stampen...

Vandaag ook een paar tegels gelegd aansluitend op het bestaande deel levert het volgende beeld op:



Wel even een verkeerde beweging gemaakt bij het optillen van die zware tegels, toch redelijk last van de onderrug nu ::) Tegels - Rug => 1 - 0 :eusa_boohoo:
Morgen maar even een rustdag inplannen...

-Word Vervolgd-
Volvoloos....

BBS

Even wat anders tussendoor, Zondag weer op de camping aan het werk, de roffel draait tevreden zijn kilometers op gas dus ja wat moet een mens nog meer :eusa_think:





JAHAAAA, het plafond in de keuken erin maken :eusa_dance: :D

Zo gezegd zo gedaan, het houten frame er deels in:



Tussentijds ook even het elektrische gedoe tussen het plafond er in lopen boksen.Ging allemaal gemakkelijk eigenlijk.
Het begin is altijd even rottig, maar als je die eenmaal hebt ben je eigenlijk ook zo klaar ;) Zie alhier:
Een vierkant gat gemaakt voor de ø180mm buis van de afzuigkap. Ik ga nog een koof maken voor de pijp langs zodat alles mooi afgewerkt is, maar eerst de verlichting onder de bovenste aanrechtkastjes veranderen...





De spotjes hebben we precies zo uitgemeten dat ze in het looppad schijnen en 2 stuks recht boven de keukentafel. Zodat we goed licht hebben als we in de keuken gaan eten ;)
Ben er ook heel blij mee :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Volvoloos....

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Jullie zijn flink bezig zeg :o en dat allemaal omdat ik straks als het weer weer mooi is op de koffie (biertje uiteraard) kom? :D

cornelis-b

Man wat een werk hebben jullie daar, maar mooi wordt het zeker :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars

Netjes, BJ!

Fijn spul, die Agnes platen. Van de week nog een plafond in een badkamer gemaakt met die platen (ze zijn er ook in vochtwerende uitvoering).

UserID6342


BBS

Tsjaa, als je de spullen allang thuis hebt liggen  ->1 jaar- maar nog nooit echt de tijd gehad om het te maken ::) :eusa_wall:

En nu ik even "between jobs" zit en het weer redelijk mee zit, ja dan kun je een slag maken :eusa_dance: Het meest werk wat er nog ligt is eigenlijk een stuk noeste en ouderwetse arbeid. En tsjaa, je hebt de mogelijkheid, de gelegenheid én het materieel.....

Het is wel zo dat dit soort "dikke" klussen mij lichamelijk wel zwaar af gaan. Ik heb alleen wel gezegd heb dat ik dit nu nog doe maar dat er geen gevolg meer op komt... Dan geef ik de klussen wel uit handen. :-\

Maar goed, tot zo ver ben ik erg content met het verloop van alle klussen :eusa_dance:


PS. kan iemand hier goed met een kitspuit overweg om een keuken netjes en strak af te kitten?
Hoeft natuurlijk niet voor niks, een vergoeding is vanzelf sprekend. ;)
Volvoloos....