Grijs vierkant hok... en de blauwe zeecontainer!

Gestart door ramonmartin, 17-04-2011 01:26:43

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

ramonmartin

Sinds afgelopen weekend zien we eindelijk wat in het donker... :eusa_dance:

Beetje slechte foto, of te fel licht? :eusa_think:

Links een led stadslicht, en rechts nog de gewone.

Ook weer links al xenon en led, rechts nog gewoon.

En dit alles voor net 7 tientjes bij elkaar, ben nu alleen nog aan het denken of ik ook het grootlicht ga doen, want dat heeft nu bijna geen nut meer...

Ik moet zeggen dat ik helemaal geen problemen heb gehad met inbouwen, had hier al gelezen dat verschillende mensen problemen hadden met de dikte van de lampvoet en het veertje wat er dan overheen moet.
Ik heb de slimline gepakt, en deze heeft veel kleinere ballasten, plus lampvoetjes die net iets dunner zijn.

En het verschil tussen halogeen en xenon is onbeschrijfelijk, alles reflecteert 10 maal beter, de weg is nu echt wit verlicht, plus een voordeel is dat mensen sneller aan de kant gaan voor je (lijkt het). ;D

reneetje

Citaat van: ramonmartin op 27-11-2011 10:40:22
Sinds afgelopen weekend zien we eindelijk wat in het donker... :eusa_dance:

http://i40.tinypic.com/x1hxg3.jpg

Beetje slechte foto, of te fel licht? :eusa_think:

http://i42.tinypic.com/10gab91.jpg

Links een led stadslicht, en rechts nog de gewone.

http://i39.tinypic.com/2s8h9p5.jpg

Ook weer links al xenon en led, rechts nog gewoon.

http://i43.tinypic.com/30w3tdy.jpg

En dit alles voor net 7 tientjes bij elkaar, ben nu alleen nog aan het denken of ik ook het grootlicht ga doen, want dat heeft nu bijna geen nut meer...

Ik moet zeggen dat ik helemaal geen problemen heb gehad met inbouwen, had hier al gelezen dat verschillende mensen problemen hadden met de dikte van de lampvoet en het veertje wat er dan overheen moet.
Ik heb de slimline gepakt, en deze heeft veel kleinere ballasten, plus lampvoetjes die net iets dunner zijn.

En het verschil tussen halogeen en xenon is onbeschrijfelijk, alles reflecteert 10 maal beter, de weg is nu echt wit verlicht, plus een voordeel is dat mensen sneller aan de kant gaan voor je (lijkt het). ;D

Kijk , en hierom heb ik nu een broertje dood aan die xenon verlichting, het is gewoon te veel van het goede zonder dat de mede weggebruiker er giga last van heeft.

Kijk als jij gewoon op een rechte vlakke weg rijdt , dan wil het nog (buiten dat de felle koplampen bijna dwingend uitnodigen om er na te kijken  :-X ).

Maar het wegdek in Nederland (in Belgie valt het wel mee  ;) ) , zitten kuilen , drempels en ander hobbels en bobbels, met als gevolg de wagen komt even uit de veren, de xenon schijnt een kort moment pal in de kijkers van de tegenligger , die op dat moment geen kont meer ziet.

Als je het met de normale verlichting niet goed in het donker kunt zien , dan wordt het tijd voor een brilletje , laat ze daar maar eens naar kijken en controleren , er rijden er rond die zo blind als mol in het voorjaar zijn....

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

ramonmartin

Ik was er al op aan het wachten, op dit soort reacties ;D

Waarom ik voor xenon heb gekozen:

1. Het ziet gewoon veel mooier.
2. Het zicht gaat er echt op vooruit.
3. Mensen gaan sneller aan de kant ;D :eusa_shhh:

Dat jij last hebt van xenon kan 2 oorzaken hebben, of ze staan niet goed afgesteld (bij mij zijn ze deze week op de lampenkast afgesteld), of je bent niet bezig met dat wat je zou moeten doen, en dat is op de weg letten en niet in koplampen van andere auto's kijken ;)

)()()sT

Wat een onzin. In mijn 850 heb ik ook xenon en dat verblindt helemaal niet.
Op een foto ziet het er altijd uit alsof je recht in de zon kijkt.

Net als bij m'n V; op de foto ziet het er vreselijk fel en Johnny blauw uit maar het is 6000k. en is totaal niet storend. En ja, ik heb beide auto's achter me laten rijden.

Menig nieuwe Q7/X6 verblindt erger.

reneetje

Citaat van: ramonmartin op 27-11-2011 11:00:21
Ik was er al op aan het wachten, op dit soort reacties ;D

Waarom ik voor xenon heb gekozen:

1. Het ziet gewoon veel mooier.  
2. Het zicht gaat er echt op vooruit.
3. Mensen gaan sneller aan de kant ;D :eusa_shhh:

Dat jij last hebt van xenon kan 2 oorzaken hebben, of ze staan niet goed afgesteld (bij mij zijn ze deze week op de lampenkast afgesteld), of je bent niet bezig met dat wat je zou moeten doen, en dat is op de weg letten en niet in koplampen van andere auto's kijken ;)

Wat jij doet moet jij lekker weten , voor mij part knoop je er de Amsterdam Arena lampen in , ik geef mijn mening alleen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

ramonmartin

Citaat van: )()()sT op 27-11-2011 11:00:56

Net als bij m'n V; op de foto ziet het er vreselijk fel en Johnny blauw uit maar het is 6000k. en is totaal niet storend. En ja, ik heb beide auto's achter me laten rijden.

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/b1b3df1a.jpg

Hmmm, jij hebt toch pilot erin als ik me niet vergis?

Die van mij zijn ook 6000k, maar lijken lang niet zo blauw. (heb hier ook bewust voor gekozen)

mehn

Wat mij betreft mochten ze het per direct verbieden. APK afkeur (zoals in Belgiƫ) en iedereen van de weg plukken.
Eens kijken hoe snel we van ons begrotingstekort af zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

reneetje

Citaat van: )()()sT op 27-11-2011 11:00:56

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/b1b3df1a.jpg

Het heeft altijd het  "las effect", je weet dat je er niet in moet kijken , maar toch wil je het onmgemerkt....

Als je goed leest schrijf ik ook dat het op de vlakke weg wel wil , maar als de wagen uit de veren komt bij hobbels en bobbels verblind het de tegenligger .
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

)()()sT

Nee heb nu XenonWorld erin. Je moet maar eens in de-echt komen kijken... 8)

Qua inveren en met belading rijden klopt het wel. Al word je soms ook "ziek" van die bakken met af-fabriek xenon die aan komen denderen waarbij je ook steeds die lampen zit deinen.

ramonmartin

Citaat van: mehn op 27-11-2011 11:09:05
Wat mij betreft mochten ze het per direct verbieden. APK afkeur (zoals in Belgiƫ) en iedereen van de weg plukken.
Eens kijken hoe snel we van ons begrotingstekort af zijn.

Als ze nou eens zouden beginnen met iedereen te beboeten die de verlichting zowiezo niet in orde heeft, zoals kapotte lampen of lampen die de vliegtuigen bijschijnen omdat ze in standje maan staan, dan zou dat tekort ook zo weg zijn.

Ik weet zeker dat goed afgestelde xenon niet verblindt, maar hoeveel auto's ik wel niet tegenkom met halogeen lampen die compleet verblinden is ook niet te bevatten.

ramonmartin

Citaat van: )()()sT op 27-11-2011 11:12:14

Qua inveren en met belading rijden klopt het wel. Al word je soms ook "ziek" van die bakken met af-fabriek xenon die aan komen denderen waarbij je ook steeds die lampen zit deinen.

Die heb ik dus ook, of het ligt aan de verschillen in de camera's...

En komen kijken is wat mij betreft goed, maar wanneer heb je tijd?
Ik heb namelijk nog een redelijk druk programma de komende weken, alleen vandaag wat minder. :eusa_whistle:

Elsje

Citaat van: )()()sT op 27-11-2011 11:12:14

Dat af fabriekspul is vaak minstens zo verblindend als het aftermarket spul. Ik heb mijn lampen gewoon iets lager staan dan maximaal (en nog steeds veel beter zicht dan normale lampjes) dus verblind nooit iemand en de nivomats houden de wagen recht bij belading. Overigens rij ik met 5000K al 3 jaar en nooit klachten.

peteRRR

Prima update om xenon in de auto te nemen,staat erg fris en het is een hele verbetering voor het verkeer,zien en gezien worden.

Het is wel zo dat xenon voor de mede weggebruikers een grotere belasting voor de ogen geeft,dat is zo,maar als jezelf geen reet ziet

is het onveilig achter het stuur,en met vermoeide ogen is ook de normale verlichting een belasting voor de ogen.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

reneetje

Citaat van: peteRRR op 27-11-2011 11:16:23
Prima update om xenon in de auto te nemen,staat erg fris en het is een hele verbetering voor het verkeer,zien en gezien worden.

Het is wel zo dat xenon voor de mede weggebruikers een grotere belasting voor de ogen geeft,dat is zo,maar als jezelf geen reet zietis het onveilig achter het stuur,en met vermoeide ogen is ook de normale verlichting een belasting voor de ogen.

Groet.

Laat ze maar eens een verplichte oog keuring invoeren , iets van om de 2 jaar een soort APK tje voor kijkers....

Denk dat je schrikt wat daar uit vloeit, als ik soms mensen in het donker onzeker zie rijden omdat ze de weg niet goed kunnen zien , terwijl met goede ogen (met of zonder hulpmiddellen) de weg prima te overzien is... :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)