Auteur Topic: van T-5R naar 10v en nu naar V70R  (gelezen 40045 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7376
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #30 Gepost op: 23-11-2013 22:20:02 »
Ik zou eerst optimaal chippen op benzine, om daarna in 1 keer de afstelling te doen of te controleren bij inbouw.

Als ik dat al doe wordt het een stage 1, eenvoudige chip, voorkeur voor ET, en idd voor de inbouw.


de plaat onder dashbord kastje gaat vaker daar kapot. Ik heb zelf een schoefje net onder afgebroken deel gedaan

Zo zat hij nu ook vast, met 3 parkertjes.
Misschien maak ik wel zelf nieuwe flapjes met ogen oid.
Als het vaker gebeurt is het lastig om een goede te vinden.
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

cornelis-b

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7271
  • Geslacht: Man
  • Ex 855R Blackstone M4.4 Nu Fiat Ducato Hymer
    • Blackie is verleden tijd, nu de tractor
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #31 Gepost op: 23-11-2013 23:38:34 »
Schopplaat is goed te repareren: Neem een dekseltje van een conservenblikje en knip daar een plaatje uit in het model zoals het aan de originele schopplaat zat, hou het iets ruimer. Koop Bison Kombie Snel epoxy lijm en maak daarvan een beetje aan en lijm daar het stukje wat je hebt geknipt aan de binnenkant van de schopplaat, na 2 uur is het echt goed uitgehard en kan je op de juiste plaats het gaatje boren om de plaat op "originele" manier vast te zetten.

De R bumper specialist. Een gebroken spijl, twee gebroken spijlen of een scheur? 850 of X70, het kan goed gerepareerd worden. Ook voor ABS controllers kan je me een PB sturen.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7376
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #32 Gepost op: 24-11-2013 14:37:21 »
Schopplaat is goed te repareren: Neem een dekseltje van een conservenblikje en knip daar een plaatje uit in het model zoals het aan de originele schopplaat zat, hou het iets ruimer. Koop Bison Kombie Snel epoxy lijm en maak daarvan een beetje aan en lijm daar het stukje wat je hebt geknipt aan de binnenkant van de schopplaat, na 2 uur is het echt goed uitgehard en kan je op de juiste plaats het gaatje boren om de plaat op "originele" manier vast te zetten.

http://www.werkenmetmerken.nl/img/3441.png_533_800.png

Top  :eusa_clap:

Gaan we dat doen.
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

Taranis

  • Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 12692
  • Geslacht: Man
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #33 Gepost op: 03-12-2013 21:04:33 »


Heel erg bedankt voor de lekkere wijntjes en het persoonlijke en leuke briefje wat erbij zat! :D Dat jullie nog maar lang van de V70 mogen genieten :)
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

Sbv

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 19015
  • Geslacht: Man
  • '99 S70R, '00 V70R en '97 V70 T5
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #34 Gepost op: 03-12-2013 21:13:51 »
Proost Ronald.
Top gedaan Gerwin ...Hopelijk kunnen jullie nog lang genieten van de V70

blauweroffel

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2923
  • Geslacht: Man
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #35 Gepost op: 03-12-2013 21:19:00 »
Schopplaat is goed te repareren: Neem een dekseltje van een conservenblikje en knip daar een plaatje uit in het model zoals het aan de originele schopplaat zat, hou het iets ruimer. Koop Bison Kombie Snel epoxy lijm en maak daarvan een beetje aan en lijm daar het stukje wat je hebt geknipt aan de binnenkant van de schopplaat, na 2 uur is het echt goed uitgehard en kan je op de juiste plaats het gaatje boren om de plaat op "originele" manier vast te zetten.

http://www.werkenmetmerken.nl/img/3441.png_533_800.png

Top  :eusa_clap:

Gaan we dat doen.

En mocht het niet lukken: ik heb hier nog een schopplaat, met hele gaatjes ;D

BR

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7376
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #36 Gepost op: 03-12-2013 21:31:48 »
http://gurb.deltaland.nl/ronald/850/forum/spekkie.jpg

Heel erg bedankt voor de lekkere wijntjes en het persoonlijke en leuke briefje wat erbij zat! :D Dat jullie nog maar lang van de V70 mogen genieten :)

graag gedaan, gelukkig was jij sneller met gaan kijken bij de v70  ;)

op thermostaat, bakolie en kachelradiateur na was hij eigenlijk gewoon in orde.
kan ik nu wel zeggen na er wat langer in gereden te hebben.

maar het mod virus kriebelt al weer...
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

Sbv

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 19015
  • Geslacht: Man
  • '99 S70R, '00 V70R en '97 V70 T5
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #37 Gepost op: 03-12-2013 21:36:36 »
Welke mods ? chippen ? Remmen ? onderstel ?

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7376
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #38 Gepost op: 03-12-2013 21:50:27 »
Welke mods ? chippen ? Remmen ? onderstel ?


er moet eerst lpg in  ;)

maar in volgorde remmen, onderstel en dan maybe chip.
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11916
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #39 Gepost op: 03-12-2013 22:17:04 »
Ennuh Gerwin: Je hebt nog wat van mij tegoed. ;)

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7376
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #40 Gepost op: 03-12-2013 22:23:58 »
Ennuh Gerwin: Je hebt nog wat van mij tegoed. ;)

ja er komt elke keer iets tussen Yits maar ben het zeker niet vergeten!
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7376
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #41 Gepost op: 22-12-2013 12:53:37 »
Veerpootbrug voor en achter "laten" monteren  ;D



Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7376
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #42 Gepost op: 27-12-2013 10:21:07 »
ff wat spulletjes in bestelling gedaan:

-Vacuumslangensetje (ET)
-Grote beurt kit met alle filters en bougiekabels etc (ET)
-Fischer wissers (ebay)
-H7R 4300 xenon kit (ebay)
-MP3 radio transmitter (ebay)

En in navolging van Yits zijn goede speurwerk en in voorbereiding op bruine LPG injectoren:

-5 stuks groene Bosch injectoren (ebay)

Heb nog Eibach veren en Koni geel voor achteren liggen, eens kijken of die er van het weekend onder kunnen. De dempers doen het eigenlijk best prima maar het is mij te comfi en zoek ook meer stabiliteit vanuit de achterkant.
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7376
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #43 Gepost op: 29-12-2013 13:45:28 »
Vanochtend even de koni's met Eibach veren er onder gezet.
De Eibach veren laat de achterkant altijd mooi zakken:



Rijd weer een stuk strakker aan de achterkant maar maakt ook duidelijk dat de voorkant slapper is.
De voorkant mag ook nog wel iets omlaag.
Ook maar Eibach met Koni geel of toch maar aan de schroefset?

Auto ook voor het eerst op de brug gehad en ziet er aan de onderkant goed uit.
Enige is dat er een druppel olie aan de turbo hing en dat de turbo slangen op gevoel lekker gaar zijn.

In ieder geval weer leuke klussen voor de boeg  ;D
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

The Volvoboy

  • Koen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7899
  • Geslacht: Man
  • '98 - V70 2.3 T5 SE
Re: van T-5R naar 10v en nu naar V70R
« Reactie #44 Gepost op: 29-12-2013 13:47:46 »
Voor de balans in het onderstel zou ik denk ik voor Eibach met Koni geel kiezen.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 640.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 345.000km
'98 - Volvo V70 2.5 10V Aut. Europa - Tropic Green metallic - 15" Antlia - 347.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 352.000km