Legaal Sprinten!!

Gestart door Roy_Heitzer, 13-02-2003 11:04:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Johann

#30
CiteerJaaaaaaaaaaaa ingeschreven!!  :D ;D ;D

Wie volgt?!  ???

 ;D

Ga je in April weer?

Ik denk nog steeds dat 't een beetje kort dag is... :-/


Johann

#31
Om iets duidelijker te zijn,

De bak ligt op dit moment uit elkaar om een sper differentieel er in te zetten.
Er komt gelijk een nieuwe koppeling op en de keerring nemen we ook gelijk mee.
Het uitlaat spruitstuk zit een scheur in dus de turbo moet er weer af om te kunnen wisselen.
Al met al best wel een klus.
Ik doe dit allemaal zelf in de schuur maar dan moet ik wel de tijd er voor hebben.
Ik denk dat de auto einde komende week wel weer in elkaar zit maar mocht er iets fout zijn dan kan alles dus weer uit elkaar....
Ik vraag mij dan ook af of 't slim is om mij nu al in te schrijven.
We zullen zien maar ik ben bang dat het al bijna vol zit.

Mellow_yellow

#32
Ik hoop dat het wel lukt! Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar de performance van jouw auto. Het recept heeft alle juiste ingredienten.... Lijkt me mooi om eens een 850 hoog te zien scoren. Met sper en voldoende zelfbeheersing e.d. moet je toch wel een aardig eindje kunnen komen in de 2.0 - 2.5L klasse?!

Johann

#33
Ik weet 't niet Marc...
Blok ziet er wel erg "op" uit aan de buitenkant. ;D
Ik heb tot op heden een paar keer op ~1,3 bar gereden en dan gaat ie hard voor een 850 maar niet dat ik nou kan zeggen van verschrikkelijk hard, komt ook omdat ie elke keer door de koppeling ging.
Het probleem is dat alles in de 850 veel sneller aanvoelt dan in de S60 maar ik denk dat de laatste toch wel aanmerkelijk sneller was met de grote turbo er op.
Eerst kijken dan geloven moet we maar zeggen.
Tot 4000 toeren trekt ie als een beul maar daar heb je op de sprint niet zoveel aan.
Ik hoop dat ik alles deze week weer goed werkend in elkaar kan krijgen.


Edwin

#34
Ik hoop ook dat het lukt Johann. Lijkt mij ook mooi om jouw wagen eens in actie te zien op het circuit. Eigenlijk zou je er dan ook politiestriping en lichten erop moeten zetten en dan als de start is en je wegrijdt de sirenes aanzetten L ;DL !!
Ik kom in ieder geval wel kijken, of ik mee doe weet ik nog niet, ik heb de winterbanden er nog onder liggen en, ik heb het al vaker aangekaart, die spinnen zelfs nog in 3 bij mijn.

Wat is trouwens het beste recept voor een 400m sprint; volgas weg en tot rood doortrekken of anders??

gr. Edwin.  8)

Mellow_yellow

#35
CiteerIk weet 't niet Marc...
Blok ziet er wel erg "op" uit aan de buitenkant. ;D
Ik heb tot op heden een paar keer op ~1,3 bar gereden en dan gaat ie hard voor een 850 maar niet dat ik nou kan zeggen van verschrikkelijk hard, komt ook omdat ie elke keer door de koppeling ging.
Het probleem is dat alles in de 850 veel sneller aanvoelt dan in de S60 maar ik denk dat de laatste toch wel aanmerkelijk sneller was met de grote turbo er op.
Eerst kijken dan geloven moet we maar zeggen.
Tot 4000 toeren trekt ie als een beul maar daar heb je op de sprint niet zoveel aan.
Ik hoop dat ik alles deze week weer goed werkend in elkaar kan krijgen.


ook leuk:  volgas weg en dan op de 200 meter een grote knal!  ;D Out with a big BANG. Zeker weten dat je dan op de Dodare website komt!

Edwin

#36
Citeerdan krijg je allemaal van deze reacties.  ;)

L ;D L

gr. Edwin.  8)

Johann

#37

mardijk

#38
Op 9 maart wordt er op de TT-baan in assen het 'nederlands kampioenschap streetlegal racing'. georganiseerd. Lijkt knap veel op die van jullie.. Mijn vraag (als Groningse 850R rijder...), gaat er ook iemand naar deze races toe?.

PS. wordt georganiseerd door autoMAXX, die ook een nieuw tuningtijdschrift uit hebben gebracht. (staat leuk stukje in over hoe je het beste vanuit stilstand kan gaan sprinten..)

groet!

Mario van dijk

Dreamer2

#39
Beide races zijn op dezelfde dag?
//www.alh.nl
CiteerDe snelste route van Circuit park zandvoort, Zandvoort naar Tt circuit assen, Assen over 214.2 km in ongeveer 2 uur en 11 minuten:
Kan dus in een uurtje.....
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Reitse

#40
CiteerOp 9 maart wordt er op de TT-baan in assen het 'nederlands kampioenschap streetlegal racing'. georganiseerd. Lijkt knap veel op die van jullie.. Mijn vraag (als Groningse 850R rijder...), gaat er ook iemand naar deze races toe?.

PS. wordt georganiseerd door autoMAXX, die ook een nieuw tuningtijdschrift uit hebben gebracht. (staat leuk stukje in over hoe je het beste vanuit stilstand kan gaan sprinten..)

groet!

Mario van dijk
Hmm... lekker dichtbij! Iig dichterbij dan Zandvoort... misschien dat ik wel even ga kijken in Assen.

mardijk

#41
Het is inderdaad niet echt snugger van de organisatoren om het op dezelfde datum te doen. Ik heb hier dat MAX-tijdschrift voor me: meer info over Assen is te vinden bij www.vdbcarevents.nl. En volgensde info wordt er toch aardig gesprint die dag (maar ja, zijn er ook volvorijders bij..)

PS. weet iemand of er op die dag in zandvoort dan wel assen tuningbedrijven voor volvo aanwezig zijn? (RICA, EUROP-tuning(...) etc?)

moi,

mario

Mellow_yellow

#42
Tja... bij mij viel gisteren ook de Auto-Maxx op de mat en tot mijn verbazing las ik inderdaad over 9 maart! Ik meteen een mailtje naar de organisatie en dit is hun antwoord: "Beste Marc, Helaas is Dodare met een doublure gekomen; wij hadden 9 maart al in november gepland en naar buiten gebracht. Dus wordt het jammer genoeg kiezen, Groet, Ronald"

Het kan aan mij liggen, maar Dodare is wel de 'grondlegger'. Ik heb me al ingeschreven voor Zandvoort, dus "Zandvoort it's gonna be!" Hopelijk doen er nog meer Volvo's mee! Vorig jaar waren we maar met z'n drieen.....  :-/

ed

#43
Ik zou wel mee willen doen met de auto, maar dat is niet representatief voor Volvo (2.5 10V). Dat nu niet echt een auto om mee te sprinten. Om nou achteraan te eindigen... Vandaar dat ik schreef dat ik met de motor wil gaan inschrijven. Is iets leuker en vooral competitiever. Beter drie goede afgevaardigden van Volvo, dan 3 goede en 1 slechte!

Als ik er een turbo op had zou ik geen moment getwijfeld hebben. Er is namelijk niets leuker om te sprinten met een auto. Veel mensen vinden er niets aan, maar die hebben waarschijlijk nog nooit meegedaan met een sprintwedstrijd. Op het moment dat je aan het stagen bent voel je werkelijk de adrenaline door je lichaam stromen. Het licht wat van rood via oranje op groen gaat, en dan ... weg. Er staan ook een boel mensen te kijken, dus het moet wel goed gaan. Mensen met turbo: Inschrijven!!

Het is overigens nog niet zeker of ik mee kan doen ivm vakantie.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Roy_Heitzer

#44
Hatsikideeeeeeeee,ik heb me ook weer ingeschreven voor Zandvoort,maar ehh...we zijn weer met z`n drieen?!Je kan mij niet wijsmaken dat niet meer 850 piloten dit leuk vinden.KOM OP MENSEN!!!!Dit is echt leuk om te doen.Ik hoop alleen dat we weer net zo`n goed weer als vorig jaar hebben(lees:GEEN REGEN A.U.B.)
Groeten Roy