Tips en truuks inbouwen Cruise Control 850 GLE `94 2.5i 10V

Gestart door Jak, 09-05-2006 00:43:21

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Connectors zijn schoongemaakt en opnieuw aangesloten.
Probleem blijft zich vooralsnog voordoen  :-[

Zal straks eens kijken of ik nu wel een foutcode heb.

ZC3rr0r

Voor de volledigheid: Ik heb vandaag een ander relais 101/102 geplaatst en nu werkt helemaal niks meer (?) dus blijkbaar kunnen ze ook stuk ;)

thuur

Citaat van: ZC3rr0r op 21-02-2013 22:14:05
Thuur, beide auto's zijn AT en de schakelaars zijn net nieuw van de dealer, letterlijk vorige week opgehaald.

Dat zegt toch helemaal niets over het feit of het rempedaal altijd even hoog terugkomt..

Gr ???

ZC3rr0r

Mijn vorige opmerking had idd wat duidelijker gekund.

Wat ik bedoelde was:

@Thuur: Ik heb alleen een rempedaalschakelaar want beide wagens zijn AT
@Ries: Schakelaar zijn niet vrij nieuwmaar gloedjenieuw.

Verder, @Thuur: Als ik het rempedaal met de neus van mijn voet omhoog duw dan klikt het stelarmpje van de schakelaar wel een stukje verder naar binnen. Werking van CC is daarmee echter niet terug :-\

@Allen: Heb geen foutcodes op de CC, dus het lijkt (mijns inziens) mis te gaan in de aansturing. Zeg ik dat juist?

ZC3rr0r

Goed, in de groene was het dus toch het relais.
Ik heb van de week het ding omgeruild en alles werkt sindsdien perfect :)

Ga binnenkort eens kijken of ik iets geks kan vinden aan het andere relais.
Vind dit fascinerend omdat die dingen naar eenieders mening nooit stuk zouden moeten gaan...

jeroen74

Aha, een teardown :) ik kan foto's van het binnenste van zo'n cruise control relais wel waarderen :)

ZC3rr0r

Citaat van: jeroen74 op 26-03-2013 19:19:09
Aha, een teardown :) ik kan foto's van het binnenste van zo'n cruise control relais wel waarderen :)

Dat was het plan inderdaad.

Ik heb het diagram bij de hand, dus we gaan eens zoeken.
Kan toch niet zo zijn dat die dingen een black box zijn en blijven ;)

blauweroffel

CC ingebouwd en het werkt.................niet :eusa_wall: :eusa_wall:

Vandaag bij een nieuwe mede forummmer(Swen)een originele cc ingebouwd: (MT)

pomp onder accubak geplaatst en aangesloten met grijze stekker
relais 101 102 geplaatst
leiding door doorvoer gehaald (en aangesloten op pomp)
pedaalschakelaars geplaatst en beide witte stekkertjes erin
balg achter gaspedaal geplaatst, gecontroleerd op lekkage
knietjes op schakelaars en met elkaar verbonden via dubbel t stuk en op balg
handel/ri aanwijzer met dubbele stekker geplaatst

En.....het werkt niet ggrr

ander relais geplaatst
andere pomp onderaccubak
zekering nr 28 gechekt

en... het werkt nog steeds niet  :eusa_wall:

Waar kan ik nu nog naar kijken?

BR

Vulk

blauweroffel

Citaat van: Vulk op 25-05-2013 21:43:59
De schakelaars eens doormeten.

Moeten de witte stekkers op een vaste wijze geplaatst worden of kun je de stekkers ook omdraaien en dan in de schakelaars steken, ze passen nl op beide wijze, maar aan een kant zijn ze wel iets afgerond

BR

kaneelschep

Volgens mij moeten de witte stekkertjes met de afgeplatte kant naar de plastic rand toe. dus de niet afgeplatte naar de open kant.

Waar ik niet uit kom is de plek van de pomp onder de accubak. Ik kan hem er wel gewoon erges onder jassen. Maar hoe de beugel zinnig gebruikt kan worden zie ik niet op de foto..
Die is jammer genoeg niet echt heel duidelijk. Het hele gedeelte waar het echt vast zit staat helemaal niet op de foto ;)

En Hoe het gaspedaal het balgje in zou moeten drukken.. als ik het gaspedaal indruk draait het hele zaakje gewoon mee naar beneden.
Ook niet echt een heel scherpe foto.. Best jammer van verder een hele goeie tutorial!  :eusa_clap:

blauweroffel

Citaat van: kaneelschep op 07-06-2013 12:20:05
Volgens mij moeten de witte stekkertjes met de afgeplatte kant naar de plastic rand toe. dus de niet afgeplatte naar de open kant.

Waar ik niet uit kom is de plek van de pomp onder de accubak. Ik kan hem er wel gewoon erges onder jassen. Maar hoe de beugel zinnig gebruikt kan worden zie ik niet op de foto..
Die is jammer genoeg niet echt heel duidelijk. Het hele gedeelte waar het echt vast zit staat helemaal niet op de foto ;)

En Hoe het gaspedaal het balgje in zou moeten drukken.. als ik het gaspedaal indruk draait het hele zaakje gewoon mee naar beneden.
Ook niet echt een heel scherpe foto.. Best jammer van verder een hele goeie tutorial!  :eusa_clap:

Balgje is inderdaad even pielen......vastzetten aan  de uitgang van de blaasmond van de verwarming en het asje pas op hetlaatst door de beugel duwen, zijn krengen om weer los te krijgen.
Heb je de stel schroef wel ACHTER eht geaspedaal zitten?
DE pomp heeft een beugel.
in die beugel zit een een lip, een soort van U: die shuif je (van boven af gezien) aan de onderkant (links)door een spleet. DE U valt dan om een schroefgat en je schroeft m dan vast aan de accuplaat.

Ik weet niet waar je woont, maar als je langs komt help ik je wel even.

kaneelschep

Cool dank je!
De plaat was ik net achter door flink op die pomp te googlen ;)
Heb meteen een paar duidelijke fotos gemaakt :)

Maar het balgje ben ik nog niet uit. Balgje zelf zit goed vast. Kan ook eigenlijk maar op 1 manier.
Heveltje heb ik er net maar weer uit gehaald. als je de lipjes samenknijpt komt ie er best ok weer uit.
Die kan eigenlijk ook maar op 2 manieren. Met de stelschroef achter het pedaal (aan de kant van het schutbord) of naar je toe. Naar je toe past de hevel naar de balg er niet meer op door de lengte. Dus het lijkt logisch.
De stelschroef zat dus ook achter het pedaal ja.
Ik heb het idee dat het heveltje niet moet kunnen draaien op het asje. Dit doet ie wel. Daarom draait alles mee naar beneden ipv naar boven als je het gaspedaal induwt.

blauweroffel

Op de balg zit een soort van rechthoekige plaat.
Die ligt ahw op de blaasmond van de verwarming (achterkant) . Als ik het goed heb, schuif je die plaat in een soort van uitsparing. (doe je dat niet dan zit ie los en werkt t niet
Daarna goed vastzetten aan de zijkant.

BR

kaneelschep

Ja dat is duidelijk.  Ik zei al; die balg zit wel goed vast. Die kan maar op 1 manier.
Ik heb het over het heveltje wat kan draaien in het gaspedaal. Daardoor draait het geheel gewoon mee ipv dat het door het gaspedaal in te drukken de balg indrukt.
Het heveltje bleek ook helemaal niet vastgeklikt te zitten. Als je hem met de stelschroef naar voren draait dan kan je hem er gewoon uit schuiven.  Dus ik denk dat of aan het pedaal, of aan het heveltje wat mis is.

Ondertussen heb ik trouwens de vacuumleiding via het zekeringhuis naar binnen geleid. :) Netjes door de rubbers langs de kabels. Een andere plek kon ik niet vinden. Onder de remcilinder is met mijn handen iig niet te bereiken. En ik zag er ook geen doorvoer. Ik heb ook niet van dat ribbelspul als op de foto op pagina 1. Maar zo zit het ook prima. alleen is de vacuumleiding nu natuurlijk weer net 4cm te kort :P Dus ik zal hem even moeten verlengen.