Tips en truuks inbouwen Cruise Control 850 GLE `94 2.5i 10V

Gestart door Jak, 09-05-2006 00:43:21

Vorige topic - Volgende topic

kaneelschep

ok!!! ik had het helemaal fout.. ik sta nu bij de dealer voor de relaiss. en die verteld met dat het balgje niet ingedrukt wordt door het gaspedaal.. de balg trekt aan het pedaal! stommmmm.... :P dan is het gewoon goed zo! :D

kaneelschep

net even getest op een klein stukje 80 weg en cc deed het! ietsje langzamer dan ik gewend ben van electronische. maar het vacuum moet je natuurlijk even de tijd geven.
alle knopjes doen het en de rem en koppeling schakelaars ook.
perfect! :D

Novio

Help

Ook ik heb een CC geïnstalleerd.
In heb een 850 GLT automaat uit begin 1995.
Balgje gecontroleerd, schakelaar op de rem vervangen, leiding gecontroleerd, pompje gecontroleerd. Maar hij doet het niet :eusa_wall:.
Nu weet ik het niet meer. Ik krijg de foutmelding 1-2-2.

Weet iemand een oplossing.
Mijn relais is een BE Kan dit voor problemen zorgen?

NinaPaul

1-2-2 Geeft aan dat je niet boven de 35km/h bent geweest.

Dus rijden en nogmaals proberen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Novio

Ik heb reeds boven de 35, 70, 120 en 150 gereden maar ik blijf de zelfde code behouden. Grrrrrr

Wat kan er nog meer aan de hand zijn.

Mark

mehn

Citaat van: Novio op 15-07-2013 14:09:05
Ik heb reeds boven de 35, 70, 120 en 150 gereden maar ik blijf de zelfde code behouden. Grrrrrr

Zonder de motor uit te zetten voordat je de foutcode uitleest?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Novio

Uhhhhhhhhhhhhhhhhhmmm, Nee.
Ik begrijk dat ik dat niet goed doe. Dus eerst rijden, cc testen en vervolgens met lopende motor de code uitlezen?

mehn

Citaat van: Novio op 15-07-2013 15:54:19
Uhhhhhhhhhhhhhhhhhmmm, Nee.
Ik begrijk dat ik dat niet goed doe. Dus eerst rijden, cc testen en vervolgens met lopende motor de code uitlezen?

Ja zo gauw je het contact afzet en daarna weer aanzet om de codes uit te lezen dan heb je geen 30km/h gereden ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Novio

Zo weer wat bijgeleerd. Motor laten lopen en code uitlezen.

Het resultaat is dat ik nu Code 2-1-2 krijg?

Weet iemand een oplossing. ???

Mark

NinaPaul

Een pasklare oplossing heb ik niet, die geven de codes ook niet.

2-1-2 = Fout in circuit naar vacuumpomp of regulateur.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Novio

Bedankt. Ik heb namelijk de stekker van de vacuümpomp aangepast zoals op de foto van Shockwave
Blauw, wit groen. Kan het zijn dat het groen, wit blauw moet zijn ivm leeftijd, productiedatum of zo iets?

Novio

Zo een probleempje opgelost, de stekker van de vacuümpomp zat fout, moest blauw, groen, wit zijn. Net een stukje gereden, code uitgelezen 1-1-1, maar hij doet het nog steeds niet  :eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_wall:
Iemand een idee?

snix

Vacuum slangetje op verkeerde gaatje van het pompje gedaan.
Schakelaar toch niet goed
Noodventielen op de pedalen niet goed in geklikt zodat ze open staan.

Ik noem maar wat. Verder is het zo dat als je alle goede onderdelen hebt die hier eerder beschreven staan het zou moeten werken. Deed het bij mij ook. Soms moet er nog een "J" relais bijgeplaatst worden. Was bij mij niet het geval. Maar controleer eerst bovenstaande maar..

Novio

@Snix, ik ben een beginner qua sleutelen, waar moet de J relais zitten?

snix

Deze post van boven naar beneden doornemen. Maar ik denk dat de J relais minder belangrijk zijn.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13178.msg212562.html#msg212562

Zitten onder het relais wat je geplaatst hebt bij de zekeringen. Die twee moeten er zitten (maar kan ook zijn dat later besproken wat dat ze toch niet nodig waren.

Dit is het belangrijkste:
Slangetje moet op het zwarte pijpje van de pomp !!