609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KMvrtr

En dat zijn inderdaad schitterende velgen.

:eusa_whistle:
8)

elianmars


KMvrtr


BartusKN

Citaat van: KMvrtr op 18-06-2008 10:26:24
Citaat van: elianmars op 17-06-2008 22:39:04
Citaat van: KMvrtr op 17-06-2008 15:56:58
En dat zijn inderdaad schitterende velgen.

:eusa_whistle:
8)

Vind je?  :eusa_think:



;D :eusa_whistle:

Deze velgen getuigen van goede smaak.
:eusa_angel:


daarom wil ik ze ook :o  ruilen?? voor pas gepoedercoatte columba's ??

KMvrtr

#769
Citaat van: BartusKN op 18-06-2008 10:41:19
Citaat van: KMvrtr op 18-06-2008 10:26:24
Citaat van: elianmars op 17-06-2008 22:39:04
Citaat van: KMvrtr op 17-06-2008 15:56:58
En dat zijn inderdaad schitterende velgen.

:eusa_whistle:
8)

Vind je?  :eusa_think:



;D :eusa_whistle:

Deze velgen getuigen van goede smaak.
:eusa_angel:


daarom wil ik ze ook :o  ruilen?? voor pas gepoedercoatte columba's ??

Nope...

Even voor alle duidelijkheid, om misverstanden en teleurstelling te voorkomen, de mijne zijn voorzien van goede slotbouten. :evil:

-D©©©L-

Gisteren bij de 850club poetsdag de voorraad schoonmaak-/poets- en smeer middelen maar eens aangevuld met wat Eenzet spul.
Omdat een ander er misschien ook wat aan heeft hier een kleine opsomming van de schade:


  • W-99 industrie reiniger. wat een mooi spul  :eusa_clap:. Een soort "uber-dasty" dat in zeer grote verdunning z'n werk al goed doet. HACCP goedgekeurd dus mag ook in de keuken gebruikt worden. ;D
  • Ultra gel - Spuitvet in een spuitbusje. Leek me wel handig voor deur scharnieren etc.
  • Tef-oil - Gewoon een olie met teflon toevoeging, werkt altijd lekker voor bowden kabels etc.
  • Multi paste 800 - "ceramisch" vet in een spuitbusje. goed om moeren aan de turbo en spruitstuk gangbaar te houden
  • Mos2 olie met grafiet - een soort WD40 achtig product met grafiet toevoeging. Bewezen goed op slotcylinders etc. zuinig gebruiken (op straffe van grafiet vlekken in de broekzakken)
  • "Exclusief" shampoo - gewoon autoshampoo, maar extreem geconcentreerd. Ik gebruik 1 dopje op een emmer van 10 liter water. Laat in die concentratie de waxlaag intact.
  • "Polijst pasta grof" - Een nieuw product dat veel fijner van struktuur is (what's in a name) dan de bestaande X-24 (de gele). Ik ken het niet, dus we gaan het wel beleven. Wel aardig aan de prijs.
  • X-72 Tefpolish - Een schijnbaar bijzonder lang houdende caranuba/polimeer wax. Ik ga het wel meemaken, eerst zien, dan geloven.
  • Hart-glanz - de bekende dun vloeibare wax in het blauwe busje die zeer snel uitpoetsbaar is. Ik gebruik het meestal om de plek waar vogelpoep gezeten heeft even bij te werken na het schoonmaken met lauwwarm water.
  • 10 poets pads (machine), in mijn vriendenkring altijd leuk om eens 1 weg te geven aan een liefhebber. Sowieso erg fijne dingen door goed materiaal en afgeronde randen.
  • Balsam extra - de gruwel van elke spuiter. een hoog siliconen houdend product. Ik gebruik het om de velgen lekker mee in te spuiten zodat het remstof onmogelijk kan hechten. Wel graag even de wielen van de wagen nemen voor toepassing van deze zooi.
  • Acrysol - Verwijdert probleemloos was, vet, olie, lijm- en kitrestanten, bitumen, bodyschutz, nicotine, teer en spuitnevel. Een heftig goedje dat los mag op de 422R voor dat ie gespoten word. (ook siliconen verwijderaar, om de neveneffecten van bovenstaande "balsam" op te ruimen)

-D©©©L-

#771
Citaat van: -D©©©L- op 18-04-2007 07:40:24
Intussen een koolstof/multi filter geplaatst en de kachel ventilator los gehad.

De motor liep zo zwaar dat er een foutcode in de ECC regeling stond,
na de boel losgemaakt te hebben bleek deze "nieuwe" motor/ fan unit  (volgend bedrijf dat hem ergens in 2006 geplaatst heeft) van produktie datum begin 1995  :eusa_think:
Erg veel rotzooi zat er niet in.
Koolborstels waren pas op 60% versleten dus de lagertjes van het motortje een kuurtje WD40 en naaimachine olie gegeven.
Hij loopt weer lekker soepel en de foutcode is weg.  :eusa_dance:
...

Zat me van de week te bedenken hoe de kachelventilator motor al weer probleemloos loopt na de bovengenoemde smeerbeurt. Zal al vlot zo'n 45.000 km zijn.
Vanmiddag vlak voor ik thuis was; Brug open. Niks mis mee, behalve die meurende oude mercedes voor me. Dus "recirc" knop omgezet en dak een klein stukje open (dan raak ik het 't snelste kwijt). Allemaal niet bijzonders tit het moment dat de boel gaat rijden en ik na ca 1 km de knop "recirc" weer terug zette. Ineens een bak herrie uit het vooronder, alsof er een heli kwam landen. (zwaar dreunend geluid).

Ships  :eusa_doh:... Dacht ik. Fan kapot gelopen, dus toch...  :eusa_wall:

Na het avond eten de reserve fan van zolder gehaald (die was ik al gaan zoeken kort na de smeerbeurt), die moest er dan maar even in. (een werkende airco is toch wel fijn als het warm is en geen fan = geen airco.) Eerst maar eens kijken of er veel speling op zit, hij wil immers wel heel mooi langzaam lopen en regelen. Iets dat eigenlijk niet kan als ie uit de lagers ligt. Parafaan omhoog,  interieur filter eruit en ik voelen.... ritsel, knisper...  huh ?!  ???

Ik moest vanmiddag een keer echt hard remmen (= luid zingende ABS) voor een mijnheer die blind de voorrangsweg op draaide met een (hoe kan het ook anders) renault 'kzieniks. Daarbij ging mijn prullebakje van net voor de bijrijders stoel richting voorzijde auto. En daar zat in... een stukje verpakkings folie van een sultana achtig reepje.
Dat is bij het op recirculatie zetten van de ECC door de fan aangezogen en bij het terug zetten van de recirculatie klep in de fan geraakt.  ;D

Je zal hem er maar voor naar een bedrijf gebracht hebben met de mededeling "fan is stuk".  :o

thuur

De fan doet het dus boven verwachting ;D


Gr :o

Vertigo

Citaat van: -D©©©L- op 25-06-2008 20:48:35

Ik moest vanmiddag een keer echt hard remmen (= luid zingende ABS) voor een mijnheer die blind de voorrangsweg op draaide met een (hoe kan het ook anders) renault 'kzieniks.

Dat kan idd bijna niet anders. Noem die dingen ook al tijden Zieniks. ;D

Maar wel een grappig verhaal met dat Sultana-papiertje

-D©©©L-

Je blijft lachen met die hokken;

Vanmorgen onderweg naar een klant bleef het dynamo lampje van de 609R  vaag branden. Vermoedelijk een diode in de spanningsregelaar defect. Nou is het een splinternieuwe dynamo die er in april 2008 op gekomen is, en dus wel gewoon garantie. Helaas moet de troep er wel weer af, en dat terwijl het vandaag en morgen van dat verkwikkend koele weer  is. (not; 27-30 graden en dreigend onweer).

zucht  :-\

Thys

Fijn! >:(

Was ie daarom niet zo duur? ;) Succes met sleutelen maar weer

-D©©©L-

#776
De zoektocht naar de oorzaak van het soms vraag brandende dynamo lampje bracht boven tafel dat de (+) pool op de accu toch wel erg warm werd.
Even meten leerde dat er een spanningsval van 0,85 volt was tussen de dynamo en accupool. Dat is een beetje (erg) veel en verklaard de warmte.
Omdat opschuren van de poolklem en de pool geen verbetering gaf, kon het nog maar in 1 ding zitten; de aanhechting van de kabel aan de klem.

Dat is als je goed kijkt ook wel te zien (het blauwe is verf van het verse zaagblad):




Een nieuwe poolklem dan maar, maar niet zonder de "ruwe" kantjes eraf te halen. Het oog wil ook wat.  :)


 

Beetje vijlen om de giet randjes in het messing weg te halen, boutjes andersom voor het aansluiten van kabel ogen:




Zo was het dus:



En zo is het nu:



Natuurlijk brak het oog welke aan de 7 dunne kabels zit af bij het rechtbuigen, daar mocht dus ook een nieuwe aan. een 25mm2 versie (6/6,8)paste net.
Waarom zit ie scheef ? Heel simpel; omdat de pas gehaalde persogen voor 35mm2 en een gat van 6 mm (6/8,2) niet te vinden waren.  :eusa_wall:
Er moest dus een 10/8,2 aan en die is te groot om 45 graden verdraaid op het andere boutje te zetten. etc etc. Ik zet er wel een keer een goed passende aan.
Een beetje amber tectyl maakte e.e.a. af en houd het corrosie vrij.  

Goed, het dynamo lampje... Geen verbetering of verandering. Gewoon dynamo stuk.
Eerst de vervanger maar eens opgehaald bij de Bosch dienst annex revisie bedrijf. En hem er daarna onder gesleuteld.


De "oude"  ::) :




De nieuwe gemonteerd :




Zoek de verschillen...  :eusa_whistle:




lampje is uit en het gieren net na het starten is over. Loopt weer zijde zacht nu.  :eusa_dance:
De oude dynamo word door het revisie bedrijf nog losgemaakt en nagezien. Volgende week maar eens langs om te horen wat er nou precies stuk is gegaan.

razorx

Mooi werk Marco!

Ik kan genieten van je werk met die accupool, ziet er inderdaad mooi uit.
Maar pas op dat je niet verzinkt in perfectie.

Of ben ik nu te persoonlijk?
Hartelijke groet van Yits en dit is wel een topic dat ik met plezier volg.

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 04-07-2008 00:55:46
Dat is als je goed kijkt ook wel te zien (het blauwe is verf van het verse zaagblad):

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/dynamo%20wissel/15_oude_accuklem_los_gezaagd.jpg

Ik zie het niet, dus dit:

Citeer
Goed, het dynamo lampje... Geen verbetering of verandering. Gewoon dynamo stuk.

had ik wel verwacht. Maar dat kan ook iets zeggen over mijn zicht, of wellicht komt het niet goed uit de (blauwe) verf op de foto. Kun je iets specifieker zijn?


Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 04-07-2008 03:50:40
Citaat van: -D©©©L- op 04-07-2008 00:55:46
Dat is als je goed kijkt ook wel te zien (het blauwe is verf van het verse zaagblad):

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/dynamo%20wissel/15_oude_accuklem_los_gezaagd.jpg

Ik zie het niet, dus dit:

Citeer
Goed, het dynamo lampje... Geen verbetering of verandering. Gewoon dynamo stuk.

had ik wel verwacht. Maar dat kan ook iets zeggen over mijn zicht, of wellicht komt het niet goed uit de (blauwe) verf op de foto. Kun je iets specifieker zijn?


Gr ;)
Als je naar het midden van de koper kern in de klem kijkt, dan zie je een wat groenige/donkerder verkleuring ipv mooi blank koper.
Overigens is de spanningsval over het zelfde traject teruggegaan van 0,85 naar 0.07 volt en is de klem/pool niet warm meer.
De eerste twee cellen van de accu wilden er nog wel een beetje water bij.

Citaat van: razorx op 04-07-2008 01:47:20
Mooi werk Marco!

Ik kan genieten van je werk met die accupool, ziet er inderdaad mooi uit.
Maar pas op dat je niet verzinkt in perfectie.

Of ben ik nu te persoonlijk?
Hartelijke groet van Yits en dit is wel een topic dat ik met plezier volg.


Ik wilde  in eerste instantie een wat "luxere" klem plaatsen, maar vond 10 euro voor een klem te bizar voor woorden.
Op deze manier wil ik graag laten zien dat een standaard dikke messing klem van 1,25 ook best "mooi" kan zijn als je er 2 minuten met een vijl op losgaat.
En ja.. het is idd freubel werk. ;D  Ter compensatie van het afborstelen van de achter/onderkant van de 422R met tuinslang een industrie reiniger, gore klus.  :-X