609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Had een poos geleden het zelfde probleem, garage meet spanningsverlies en dacht in eerste instantie aan de dynamo.
Bleek later gewoon een slechte accuklem te zijn, nieuwe er op en voila volledig spanning!

MarcoV ;)

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 04-07-2008 07:57:59
Als je naar het midden van de koper kern in de klem kijkt, dan zie je een wat groenige/donkerder verkleuring ipv mooi blank koper.
Overigens is de spanningsval over het zelfde traject teruggegaan van 0,85 naar 0.07 volt en is de klem/pool niet warm meer.
De eerste twee cellen van de accu wilden er nog wel een beetje water bij.

Ah, da's idd duidelijke taal. Helaas niet te zien op mijn scherm door mijn ogen.


Gr

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 04-07-2008 11:15:41
Citaat van: -D©©©L- op 04-07-2008 07:57:59
Als je naar het midden van de koper kern in de klem kijkt, dan zie je een wat groenige/donkerder verkleuring ipv mooi blank koper.
Overigens is de spanningsval over het zelfde traject teruggegaan van 0,85 naar 0.07 volt en is de klem/pool niet warm meer.
De eerste twee cellen van de accu wilden er nog wel een beetje water bij.

Ah, da's idd duidelijke taal. Helaas niet te zien op mijn scherm door mijn ogen.


Gr http://www.mos.org/web_media/Blind_or_Low_Vision.gif

Speciaal voor thuur:



Kijk goed wat de koper kleur is waar het zaagblad geraakt heeft en vergelijk dit met de kleur van aders in het midden.

thuur

Wow, dat ziet er inderdaad niet zo heel fris uit :o
Niet verwacht bij een "gesloten" klem, aangezien persingen meestal luchtdicht zijn en er dus geen corrossie kan optreden.

Bedankt voor de duidelijke foto!


Gr :D

-D©©©L-

Ik maak gewoon mijn dagelijkse kilometers met de 609R (ook de zakelijke) en dus gaat er wel eens wat stuk.
Vanmiddag ineens onaangekondigd; De gordel oprol automaat van de bestuurdersplaats defect. Gewoon vast, geen beweging meer in te krijgen.
Eerst zat ik nog te kijken of te schuin stond (dan wil ie ook niet) maar dat was niet het geval. Nou weet ik dat deze dingen er meestal ineens mee kappen, dus had ik al een net reserve exemplaar uit 1996 op de plank liggen. Morgen dus weer wat te doen.  ::)

razorx

Kijk!

Ik zie er weer naar uit.
Één van de betere magazines, jouw topic.

Chris

Citaat van: -D©©©L- op 25-07-2008 21:48:04
Ik maak gewoon mijn dagelijkse kilometers met de 609R (ook de zakelijke) en dus gaat er wel eens wat stuk.
Vanmiddag ineens onaangekondigd; De gordel oprol automaat van de bestuurdersplaats defect. Gewoon vast, geen beweging meer in te krijgen.
Eerst zat ik nog te kijken of te schuin stond (dan wil ie ook niet) maar dat was niet het geval. Nou weet ik dat deze dingen er meestal ineens mee kappen, dus had ik al een net reserve exemplaar uit 1996 op de plank liggen. Morgen dus weer wat te doen.  ::)

Had ik kort geleden ook. Was duur grapje bij de garage :eusa_wall:

Toch handig als je dat weer zelf kan ;)

-D©©©L-

Dus ik rij na een rondje werken en een bakkie leuk in squaremountain weer richting huis.
WTF... volgens mij zijn er tijdens de koffie een paar pk's gejat en een half bar turbo druk.  ;D

Thuisgekomen eerst maar eens eten gekookt (mijn beurt) en het ook nog zonder bijverschijnselen naar binnen gewerkt.
Toen eens gekeken wat er aan scheelde. Dat was al snel duidelijk, een gescheurde slang van intercooler naar gasklep.:





Nou ben ik gedeeltelijk in africa opgegroeid (die blonde apekop ben ik):





En heb ik later in nederland goed onderwijs gehad:




En ben ik dus altijd goed voorbereid:

Citaat van: -D©©©L- op 14-07-2008 00:20:43
Standaard in elke wagen:

0,7 liter olie (een niet volle bus smeert niet zo)
1 liter koelvloeistof concentraat
1 liter water
1 sleepkabel

1 half rolletje zelf vulcaniserende rubber tape (IC slangen !)
1 klein rolletje textiel plakband

1 halve zak tie-wraps van 40 cm
1 meter ijzerdraad

1 stukje kauwgom-kit
1 set echte startkabels
1 verleng pijp voor de wielmoer sleutel
1 complete doppendoos
1 combinatie tang
3 schoevendraaiers
1 setje handschoenen
2 vuilnis zakken XXL (1 kan vuile wiel in, de andere kan ik op zitten in de berm)
1 gevaren driehoek
1 oranje LED flitsertje  (zo'n goedkope/foute fiets "koplamp")
2 fel gekleurde vestjes
1 blusdeken
1 ehbo trommel
1 co2 blusser

en, het mooiste van alles... past samen bijna allemaal binnenin het reservewiel.
In de 422R lag het nog niet, 3 keer raden met welke auto ik kwam te staan op de eerste lange rit...


Affijn, in afwachting van een nieuwe slang...





...moet het zo maar even  ;D




Eerst een stukje latoen koper over het gat, gewikkeld met textiel tape, dicht gemaakt met zelf vulcaniserende rubbertape en de aansluiting gestabiliseerd met ijzerdraad.

Emiel


b0nkolok

Mag ik gedachten lezen? Zo ja, dan zie ik in mijn glazen bol een 'reversepijp' opdoemen. Immers nu je dat gat toch eens keer normaal moet dichten met nieuwe slangen en pijpen en het bovendien zomer is, hunker je naar meer -vooral MEER- kort ingeblazen koele turbolucht, toch? Zeg maar een omgekeerde airco voor je R. Nou wat let je? Tja, de knip weer open, maar je hebt toch vakantiegeld gekregen?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

-D©©©L-

Citaat van: b0nkolok op 29-07-2008 22:47:21
Mag ik gedachten lezen? Zo ja, dan zie ik in mijn glazen bol een 'reversepijp' opdoemen. Immers nu je dat gat toch eens keer normaal moet dichten met nieuwe slangen en pijpen en het bovendien zomer is, hunker je naar meer -vooral MEER- kort ingeblazen koele turbolucht, toch? Zeg maar een omgekeerde airco voor je R. Nou wat let je? Tja, de knip weer open, maar je hebt toch vakantiegeld gekregen?

Hehehe, kan ik de 6e injector plaatsing weer laten verbouwen en dan krijg ik er een probleem boven het blok gratis bij. Bij de 422R moet ik al creatief worden om een "reversed" (maar eigenlijk gewoon...) buizen systeem kwijt te kunnen. En dat is nog zonder 6e injector.

b0nkolok

Citaat van: -D©©©L- op 29-07-2008 22:51:11
Citaat van: b0nkolok op 29-07-2008 22:47:21
Mag ik gedachten lezen? Zo ja, dan zie ik in mijn glazen bol een 'reversepijp' opdoemen. Immers nu je dat gat toch eens keer normaal moet dichten met nieuwe slangen en pijpen en het bovendien zomer is, hunker je naar meer -vooral MEER- kort ingeblazen koele turbolucht, toch? Zeg maar een omgekeerde airco voor je R. Nou wat let je? Tja, de knip weer open, maar je hebt toch vakantiegeld gekregen?

Hehehe, kan ik de 6e injector plaatsing weer laten verbouwen en dan krijg ik er een probleem boven het blok gratis bij. Bij de 422R moet ik al creatief worden om een "reversed" (maar eigenlijk gewoon...) buizen systeem kwijt te kunnen. En dat is nog zonder 6e injector.

Gedver, even niet aan gedacht, maar ja, ik hang nu ff niet onder je motorkap te neuzen.
Maar verder in de glazen bol loerend zie ik toch een lichtpuntje opgloeien dat je aan het puzzelen bent (nietwaar?) over een aangename modulatie van zo'n reverse.....
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Jans Duiven

Wat let je om es te speuren naar een ' platte' brede buis om die passend over het blok te maken? Rond is mooi maar soms is plat ook best handig  ;D

Just think outside the box.

H@ns

-D©©©L-

Citaat van: Hans Duiven op 29-07-2008 23:08:02
Wat let je om es te speuren naar een ' platte' brede buis om die passend over het blok te maken? Rond is mooi maar soms is plat ook best handig  ;D

Just think outside the box.

H@ns

I'm working on it.  ;)

Wel voor de 422R dan.