609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fbm

Nu snap ik eindelijk waarom ze je al die vrije tijd gaf om te sleutelen!  ;)

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 25-11-2008 22:56:56
Na ruim twee jaar (14 november 2006 - 25 november 2008) en 75.000 km is het sinds vanavond de beurt aan de volgende berijdster.  :eusa_clap:

'T is even wennen aan het idee, ik realiseerde me dat ik in die twee jaar nog nooit achter de 609R gereden had, ik reed er immers altijd zelf in.  ;D
Na een plas verse olie, een vers olie filter en 4 nieuwe winterbanden, mag Monique hem richting de 500.000 gaan sturen. Het zal even wennen zijn, twee keer zoveel vermogen onder de kap. de grijns op haar gezicht deed me denken dat het wel goed gaat komen.
Zaterdag mag ie nog even onder het mes, ze vind de Apex/Ohlins/IPD combinatie toch wel wat aan de stugge kant. Daarom gaan de originele voorveren er met een setje monroe reflex dempers onder, aan de achterkant gaan een paar C70 (verlaagde) nivomats het werk overnemen. De dikke stabi's blijven zitten. 

'T is en blijft een fijne wagen. Veel lol mee gehad (dagelijks lekker doorstampen op de snelweg), maar ook zeker een paar minder leuke verrassingen (AT bak stuk, benzine pomp gesneuveld). De rest was allemaal "gewoon" onderhoud met af en toe een garantie gevalletje (dynamo, multiriem, stuurpomp etc). Ik zal hem stiekum nog wel een beetje missen, maar misschien mag ik hem nog wel eens lenen.  ;) 


Leuk!
Ach echt missen zal je je roffel ook niet. Van tijd tot tijd wisselen en genieten van het verschil in karakter.

De een wat stugger de ander juist wat soepeler.
Gedrag van de motor, de kleur.

Je hebt eigenlijk dubbel plezier.
Aannemende dat Monique je vrouw is.

Of zit ik er nu naast?

-D©©©L-

Citaat van: razorx op 26-11-2008 00:24:15
Citaat van: -D©©©L- op 25-11-2008 22:56:56
Na ruim twee jaar (14 november 2006 - 25 november 2008) en 75.000 km is het sinds vanavond de beurt aan de volgende berijdster.  :eusa_clap:

'T is even wennen aan het idee, ik realiseerde me dat ik in die twee jaar nog nooit achter de 609R gereden had, ik reed er immers altijd zelf in.  ;D
Na een plas verse olie, een vers olie filter en 4 nieuwe winterbanden, mag Monique hem richting de 500.000 gaan sturen. Het zal even wennen zijn, twee keer zoveel vermogen onder de kap. de grijns op haar gezicht deed me denken dat het wel goed gaat komen.
Zaterdag mag ie nog even onder het mes, ze vind de Apex/Ohlins/IPD combinatie toch wel wat aan de stugge kant. Daarom gaan de originele voorveren er met een setje monroe reflex dempers onder, aan de achterkant gaan een paar C70 (verlaagde) nivomats het werk overnemen. De dikke stabi's blijven zitten. 

'T is en blijft een fijne wagen. Veel lol mee gehad (dagelijks lekker doorstampen op de snelweg), maar ook zeker een paar minder leuke verrassingen (AT bak stuk, benzine pomp gesneuveld). De rest was allemaal "gewoon" onderhoud met af en toe een garantie gevalletje (dynamo, multiriem, stuurpomp etc). Ik zal hem stiekum nog wel een beetje missen, maar misschien mag ik hem nog wel eens lenen.  ;) 


Leuk!
Ach echt missen zal je je roffel ook niet. Van tijd tot tijd wisselen en genieten van het verschil in karakter.

De een wat stugger de ander juist wat soepeler.
Gedrag van de motor, de kleur.

Je hebt eigenlijk dubbel plezier.
Aannemende dat Monique je vrouw is.

Of zit ik er nu naast?

Ja, ik zit er nu naast.  ;D

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 26-11-2008 00:30:32
Citaat van: razorx op 26-11-2008 00:24:15
Citaat van: -D©©©L- op 25-11-2008 22:56:56
Na ruim twee jaar (14 november 2006 - 25 november 2008) en 75.000 km is het sinds vanavond de beurt aan de volgende berijdster.  :eusa_clap:

'T is even wennen aan het idee, ik realiseerde me dat ik in die twee jaar nog nooit achter de 609R gereden had, ik reed er immers altijd zelf in.  ;D
Na een plas verse olie, een vers olie filter en 4 nieuwe winterbanden, mag Monique hem richting de 500.000 gaan sturen. Het zal even wennen zijn, twee keer zoveel vermogen onder de kap. de grijns op haar gezicht deed me denken dat het wel goed gaat komen.
Zaterdag mag ie nog even onder het mes, ze vind de Apex/Ohlins/IPD combinatie toch wel wat aan de stugge kant. Daarom gaan de originele voorveren er met een setje monroe reflex dempers onder, aan de achterkant gaan een paar C70 (verlaagde) nivomats het werk overnemen. De dikke stabi's blijven zitten. 

'T is en blijft een fijne wagen. Veel lol mee gehad (dagelijks lekker doorstampen op de snelweg), maar ook zeker een paar minder leuke verrassingen (AT bak stuk, benzine pomp gesneuveld). De rest was allemaal "gewoon" onderhoud met af en toe een garantie gevalletje (dynamo, multiriem, stuurpomp etc). Ik zal hem stiekum nog wel een beetje missen, maar misschien mag ik hem nog wel eens lenen.  ;) 


Leuk!
Ach echt missen zal je je roffel ook niet. Van tijd tot tijd wisselen en genieten van het verschil in karakter.

De een wat stugger de ander juist wat soepeler.
Gedrag van de motor, de kleur.

Je hebt eigenlijk dubbel plezier.
Aannemende dat Monique je vrouw is.

Of zit ik er nu naast?

Ja, ik zit er nu naast.  ;D
Doe je goed,
wij wisselen om de paar dagen.

Bijkomend voordeel: Je kan de wagen in de gaten houden qua noodzakelijk onderhoud.

-D©©©L-

#844
Vandaag was de 609R aan de beurt voor het "inleveren" van het lekkere Ohlins/Apex onderstel en het herplaatsen van een set monroe reflex dempers icm "standaard" R veren.
Het idee is dat dit het extra comfort brengt dat mijn ega zo graag wil.

Ik heb hiervoor de "oude" (pre Ohlins) veerpoten gebruikt, waar nieuwe dempers en aanslag veren in geplaatst zijn. Veerschotel rubbers, harmonica hoezen en stuurlagers waren nog in prima staat. Die konden dus weer in bedrijf:
(klik voor hi-res)


Werk in uitvoering, met jas van rood mannetje  ;D:
(klik voor hi-res)



Een iets hogere veer dan de Apex smaak die er onder zat icm de Ohlins:
(klik voor hi-res)







-D©©©L-

Afgelopen week ook de Apex/Ohlins combinatie aan de achterzijde van de 609R verwijderd. Er zitten nu weer C70 nivomats onder (-15mm).
Redenen hiervoor:
1) Ik wil de Ohlins onder mijn eigen wagen.  8)
2) Monique heeft de auto vaak leeg, maar ook regelmatig vol met vriendinnen. Dan zijn nivomats echt ideaal. (goed argument he ?!  ;D )

Zo was het:

(klik voor hi-res)



En zo is het geworden, eigenlijk weer de situatie van voor het plaatsen van de Apex/Ohlins combi.
(klik voor hi-res)



innocenti


ambunicht

Dus ik heb een rot rubber van mn achteras en ga zitten zoeken op het forum.Lees het hele draadje door, kwijl kwijl wat super!Weet ik nog niet hoe dit rubber te vervangen. ;D ;D ;D.
Heb je enig idee hoe ik dit het beste kan doen?

-D©©©L-


-D©©©L-

#849
Na het wassen de 609R maar eens even een kleine inspectie gegeven om het onderhoud dat er aan zit te komen in kaart te brengen.

Tot dusver is dit 't todo lijstje:

- Motorolie + filter wisselen - Done
- Bakolie verversen - Done
- Bougies wisselen - Done
- Luchtfilter vervangen - Done
- Interieur filter vervangen - Done
- scharnieren smeren - Done
- Bodyschutz laag nazien/bijspuiten - Done
- Airco vullen (denk ik, eerst eens ziet wat ie doet zonder filter) - Done
- Stabilisator stang linkje vervangen - Done
- Stelinrichting stuurkolom repareren
- Clakson ring vervangen
- Kachelventilator smeren - Done
- Achterlicht lampjes vervangen - Done
- Rammeltje zoeken in de rechter B stijl
- Batterijtjes van beide AB kastjes vervangen

-D©©©L-

Zo, in ieder geval weer APK tot 12 juni 2010.  :)

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2009 18:14:36
Zo, in ieder geval weer APK tot 12 juni 2010.  :)

Hoe kan het ook anders  ;D

Jeff

Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2009 18:14:36
Zo, in ieder geval weer APK tot 12 juni 2010.  :)
Hoezo 12 juni 2010 :-\ we zitten pas in mei :P
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Vertigo

Citaat van: Jeff op 25-05-2009 22:13:52
Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2009 18:14:36
Zo, in ieder geval weer APK tot 12 juni 2010.  :)
Hoezo 12 juni 2010 :-\ we zitten pas in mei :P

Je kan vanaf 2 maanden van te voren je auto al laten keuren Jeff... Dan duurt de APK maximaal 14 maanden. Je moet je auto immers ook voor de vervaldatum hebben laten keuren.

Jeff

Citaat van: Vertigo op 25-05-2009 22:15:38
Citaat van: Jeff op 25-05-2009 22:13:52
Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2009 18:14:36
Zo, in ieder geval weer APK tot 12 juni 2010.  :)
Hoezo 12 juni 2010 :-\ we zitten pas in mei :P

Je kan vanaf 2 maanden van te voren je auto al laten keuren Jeff... Dan duurt de APK maximaal 14 maanden. Je moet je auto immers ook voor de vervaldatum hebben laten keuren.
Oke wist ik niet, weer wat geleerd. Oh ja joh, moest dat haha ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)