609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Citaat van: Vertigo op 25-05-2009 22:15:38
Citaat van: Jeff op 25-05-2009 22:13:52
Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2009 18:14:36
Zo, in ieder geval weer APK tot 12 juni 2010.  :)
Hoezo 12 juni 2010 :-\ we zitten pas in mei :P

Je kan vanaf 2 maanden van te voren je auto al laten keuren Jeff... Dan duurt de APK maximaal 14 maanden. Je moet je auto immers ook voor de vervaldatum hebben laten keuren.

Alleen is de apk vanaf keuringsdatum weer 12 maanden geldig en geen 14!

MarcoV ;)

haasje

Citaat van: MarcoV op 26-05-2009 08:09:01
Citaat van: Vertigo op 25-05-2009 22:15:38

Je kan vanaf 2 maanden van te voren je auto al laten keuren Jeff... Dan duurt de APK maximaal 14 maanden. Je moet je auto immers ook voor de vervaldatum hebben laten keuren.

Alleen is de apk vanaf keuringsdatum weer 12 maanden geldig en geen 14!

MarcoV ;)

Citaat van: website rdwKeuren tot twee maanden vooraf
U kunt uw voertuig tot twee maanden vóór de eerstvolgende APK-vervaldatum laten keuren. De oude vervaldatum wordt dan, afhankelijk van de geldende keuringsfrequentie, met 1 of 2 jaar verlengd. Laat u uw voertuig meer dan twee maanden vóór de APK-vervaldatum keuren, dan krijgt uw voertuig een nieuwe APK-vervaldatum.

bron: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/apk/apk_uitgelegd/de_apk_keuring/wanneer_apk_keuring.htm

-D©©©L-

Twee maanden min 1 dag om precies te zijn.

Het hoe en waarom staat in de brief die je jaarlijks van de RDW toegestuurd krijgt.

-D©©©L-

Mevrouw DCCCL (Monique) heeft mogelijk binnen paar maanden (kan iets langer duren) een andere baan. Ze komt dan veel dichter bij te werken (hier in de stad).
Ik ben dus even aan het dubben wat ik ga doen met de 609R.

- Houden en minder km's maken (ca 8000 per jaar) ; met een ander wagen heb ik net zoveel onderhoud
- Wegdoen; iets kleiners en lichters kopen
- Houden, en herbouwen/conserveren voor de toekomst.  (kost veel tijd, die ik voorlopig niet heb).

big ben

Citaat van: -D©©©L- op 15-07-2009 09:47:06
Mevrouw DCCCL (Monique) heeft mogelijk binnen paar maanden (kan iets langer duren) een andere baan. Ze komt dan veel dichter bij te werken (hier in de stad).
Ik ben dus even aan het dubben wat ik ga doen met de 609R.

- Houden en minder km's maken (ca 8000 per jaar) ; met een ander wagen heb ik net zoveel onderhoud
- Wegdoen; iets kleiners en lichters kopen
- Houden, en herbouwen/conserveren voor de toekomst.  (kost veel tijd, die ik voorlopig niet heb).

Nee....... weg doen is geen optie vind ik :eusa_snooty:, ook bij deze 850 ligt je ziel en zaligheid erin, en wie betaalt voor een "oude auto met zoooveeel kilometers" nog een redelijk bedrag ::)

Nee Marco zo lang je kunt genieten van deze pracht 850 :D

zyra

Marco,

Op pagina 34 van dit topic horen foto's te staan van het vervangen van de distributieriem en de waterpomp.. Deze kan ik helaas niet meer zien.. Heb je deze foto's toevallig nog? mijn waterpomp moet ook vervangen worden namelijk en er wordt in verschillende andere topics gereageerd in positieve zin over dat bericht.. misschien geeft dat me iets meer hoop? :)

Groetjes Desire

Tim N

Waarom zou je de R niet houden als je 8K per jaar rijd?
Ik heb juist de R gekocht aangezien ik minder km rijd per jaar.
Behoud de R van teveel KM's maken en te snel een hoge KM stand hebben.
(daarbij heb je meer lol als je maar af en toen in de R rijd dan dagelijks)

-D©©©L-

Citaat van: zyra op 16-09-2009 03:35:01
Marco,

Op pagina 34 van dit topic horen foto's te staan van het vervangen van de distributieriem en de waterpomp.. Deze kan ik helaas niet meer zien.. Heb je deze foto's toevallig nog? mijn waterpomp moet ook vervangen worden namelijk en er wordt in verschillende andere topics gereageerd in positieve zin over dat bericht.. misschien geeft dat me iets meer hoop? :)

Groetjes Desire

De foto's doen het weer. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15880.msg458896.html#msg458896

Mocht iemand er nog meer missen, laat het even weten. Er is in principe niets weg, er is is op 1 van de oude hosting domeinen een probleem met de MOD_rewrite functie waardoor de plaatjes niet van de nieuwe webservert geplukt wordt. Van die foto's moet ik de URL dan even handmatig aanpassen.

Taranis

Citaat van: big ben op 15-07-2009 09:52:16
en wie betaalt voor een "oude auto met zoooveeel kilometers" nog een redelijk bedrag ::)

Spijker op de kop ;)

-D©©©L-

Zo dan. Vanavond even een sloot verse olie + filter erin gedaan, een paar remblokken, banden opgepompt, luchtfilter erin, setje bougies en een inspectie van de onderzijde.
Weinig bijzonders, alleen een ietswat lullige olielekkage aan de distributie kant van het blok. Smeerbende dus. Binnenkort eens losmaken.

beunmaat

Ik wist helemaal niet dat je ook een rooie rrrr had. Echt een mooie kar :D

beunmaat

mocht je hem trouwens wegdoen, dan hou ik me aanbevolen :)

Jeff

Zag de wagen van de week nog rijden, ziet er nog steeds schitterend uit ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

fearless

Je hebt een lampje van je 3e remlicht stuk.  :eusa_eh:

dutchalex