609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 21-10-2008 19:16:50
Citaat van: -D©©©L- op 21-10-2008 18:34:03
LPi pompen gaan meestal stuk als de tank vol geduwd word, ook deze zat nog 70% vol. Ontgassen (arbo !) duurt dan erg lang.
een goeie gasboer pompt dat gewoon effe over in een andere tank.  :D

Citaat van: -D©©©L- op 21-10-2008 18:34:03
Ondertussen mag ik me verbazen over het gebrek aan vermogen op benzine. Het scheelt echt.   
en op gas niks aan de hand.  ???

De Ecu lijkt zich op 1 of andere manier een beetje te moeten aanpassen aan het rijden op benzine. ???  De laatste rit vanavond ging wel lekker.

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 21-10-2008 23:07:07
Citaat van: Ludo op 21-10-2008 19:16:50
Citaat van: -D©©©L- op 21-10-2008 18:34:03
LPi pompen gaan meestal stuk als de tank vol geduwd word, ook deze zat nog 70% vol. Ontgassen (arbo !) duurt dan erg lang.
een goeie gasboer pompt dat gewoon effe over in een andere tank.  :D

Citaat van: -D©©©L- op 21-10-2008 18:34:03
Ondertussen mag ik me verbazen over het gebrek aan vermogen op benzine. Het scheelt echt.  
en op gas niks aan de hand.  ???

De Ecu lijkt zich op 1 of andere manier een beetje te moeten aanpassen aan het rijden op benzine. ???  De laatste rit vanavond ging wel lekker.

Uiteraard. De laatste 50 kilometer waren (gok ik) voornamelijk koude starts, en dat is de historie voor het finetunen van het rijgedrag. Na 50-100km is de historie weer actueel (rare zin overigens) en rijdt de auto stukken lekkerderder.


Gr ;)

-D©©©L-

Werk aan de winkel. Mijn vader belde dat er een heel klein beetje olie lag op plek waar mijn auto gestaan had.  :police: :eusa_naughty:
Het ging om ATF, en dus heeft dit vanavond prioriteit boven het verder bouwen aan de 422R.
Ben beniewd wat het is; Bak of stuurbekrachtiging.   :eusa_shifty:

razorx

Dat is balen Marco, hoop dat het meevalt.

-D©©©L-

Even zoeken leerde dat het toch stiekum wel motor olie was.  ::)
Oorzaak ? 1 nokkenas keerring die naar buiten gewerkt bleek te zijn:



Ik had nog een verse liggen, dus niet veel later was ie weer klaar.  :)

Thys

Mooi dat het weer gelukt is, en allemaal redelijk mee blijkt te vallen

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 21-10-2008 18:34:03
Omwille van de snelheid en het beschikbaar houden van de wagen hebben we ter plaatse besloten om de tank even uit te bouwen.
LPi pompen gaan meestal stuk als de tank vol geduwd word, ook deze zat nog 70% vol. Ontgassen (arbo !) duurt dan erg lang.
Komende donderdag wordt ie weer ingebouwd, voorzien van nieuwe pomp.  :)
Ondertussen mag ik me verbazen over het gebrek aan vermogen op benzine. Het scheelt echt. 

Donderdag inbouwen werd vrijdag inbouwen (gewijzigde planning enzo.) maar hij doet het weer.  :eusa_clap:
Nog nooit zo'n stille pomp gehad trouwens !  :eusa_dance:
Het uiteindelijke schadebedrag viel alleszins mee;  503,11 euro da's in elk geval een heel pak minder dan de vaak genoemde 700 euro.
 

Ludo

na 6x tanken alweer terug verdiend...  :evil:

KMvrtr

Citaat van: -D©©©L- op 24-10-2008 16:43:11

Het uiteindelijke schadebedrag viel alleszins mee;  503,11 euro da's in elk geval een heel pak minder dan de vaak genoemde 700 euro.
 

Inderdaad. Zeker als je in aanmerking neemt dat je nu een sterkere pomp hebt!

-D©©©L-

#834
Ik reed dus wel op de zaak en hoorde even heel kort een vreemd gejoel. Kon het niet thuisbrengen.
Nog even onder de kap gespiekt met een zaklampje, maar kon niets vreemds ontdekken. Gewoon naar zwolle dus.
Onder weg nog even wat doorgetrapt op de A37 (daar komen ze je nog voorbij als je in de spits 170@120 doet ;D) en eigenlijk was er niets aan de hand.
Nog even een tussenstop gemaakt, ik rij weer weg en hoor een hoog gegier, een schrapend geluid. Ikke weer kijken, niets te zien maar het leek wel uit het multiriem traject te komen. 

Dus toch maar vertrokken, zie wel hoe ver ik kom. het was tenslotte nog maar 2 kilometer naar de bestemming.
1 verkeerslicht verder hoorde ik "plonk" en was de klokkenwinkel voorzien van een kerstboom uitdossing aan lampjes. Hij liep nog wel, maar stuurde wel wat zwaar. ergo: multiriem geknapt o.i.d. Dat bleek ook wel bij inspectie. Dus met iets meer spierballen doorgereden naar de bestemming en aldaar was dit het aangezicht (na het hanteren van een ringsleutel 12):

(klik voor hi-res)


De riem zelf is ook niet zo fris meer door het gesmolten plastic:
(klik voor hi-res)


Affijn, de rol en de riem uit de 422R geplunderd, de kapot gelopen delen kunnen voor garantie terug naar de leverancier. Maar de 609R is gelukkig wel weer klaar voor inzet.  :)

-D©©©L-

#835
De migratie naar het www.dcccl.nl domein is compleet.
De server redirect voor de meeste afbeeldingen is in werking gegaan, nagenoeg alle afbeeldingen in deze blog en andere topics doen het dus weer:eusa_clap: Dat scheelt mij het aanpassen van honderden berichten. Ik ben van een 400 MB en 3 GB dataverkeer pakket (dat veel te krap bleek te zijn) naar een 25GB en onbeperkt verkeer hosting pakket gegaan. Dat moet wel even voldoende zijn voor de komende maanden  ;D Mocht je nog wat vinden dat niet werkt, dan hoor ik het graag.

Het content werk op de website krijgt meer inhoud als de 422R klaar is. Ik moet nu even prioriteiten stellen om te voorkomen dat de 422R een eeuwig durend project wordt, wil er nl. zo snel mogelijk in rijden.

R o b


FGG

Citaat van: R o b op 18-11-2008 13:42:02
Het opperhoofd moet me nog toelaten! :)

Ik ben al ruim een uur toegelaten door Hiawatha himself. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

-D©©©L-

Omdat mijn ega vanaf komende woensdag op pad gaat met de 609R :D, moest ik natuurlijk zorgen dat ze ook een plek had om te zitten.
ik bedoel eigenlijk dat ze niet past in mijn maatwerkstoel. De enkele keer dat ze er in moest rijden, waren er kussentjes nodig...  ;D

Dus deze stoel:
(klik voor hi-res)


Heeft plaats gemaakt voor deze:


De beige kap is te wijten aan mijn eigen vergeetachtigheid; de zwarte ligt nog hoog en droog in een andere opslag.  :eusa_wall:

-D©©©L-

Na ruim twee jaar (14 november 2006 - 25 november 2008) en 75.000 km is het sinds vanavond de beurt aan de volgende berijdster.  :eusa_clap:

'T is even wennen aan het idee, ik realiseerde me dat ik in die twee jaar nog nooit achter de 609R gereden had, ik reed er immers altijd zelf in.  ;D
Na een plas verse olie, een vers olie filter en 4 nieuwe winterbanden, mag Monique hem richting de 500.000 gaan sturen. Het zal even wennen zijn, twee keer zoveel vermogen onder de kap. de grijns op haar gezicht deed me denken dat het wel goed gaat komen.
Zaterdag mag ie nog even onder het mes, ze vind de Apex/Ohlins/IPD combinatie toch wel wat aan de stugge kant. Daarom gaan de originele voorveren er met een setje monroe reflex dempers onder, aan de achterkant gaan een paar C70 (verlaagde) nivomats het werk overnemen. De dikke stabi's blijven zitten. 

'T is en blijft een fijne wagen. Veel lol mee gehad (dagelijks lekker doorstampen op de snelweg), maar ook zeker een paar minder leuke verrassingen (AT bak stuk, benzine pomp gesneuveld). De rest was allemaal "gewoon" onderhoud met af en toe een garantie gevalletje (dynamo, multiriem, stuurpomp etc). Ik zal hem stiekum nog wel een beetje missen, maar misschien mag ik hem nog wel eens lenen.  ;)