Ook lid van de keerringclub ?

Gestart door Jak, 27-06-2005 17:17:22

Vorige topic - Volgende topic

choqie1

Bij deze weer de afmelding voor de keerringclub. Het was nl. niet de keerring maar het stuurhuis! (van de lek in de drup  :'( )

Lampje

Ik mag me helaas aansluiten bij 'de clup' :evil:

Garage, waar hij in onderhoud was, vanochtend aan de lijn gehad.Volgens de reparatiebonnen is elke 15.000 km de carterventilatie schoongemaakt en het 'doosje' doorgespoeld.

Verder brandt het servicelampje, zal de code eens laten uitlezen.

pwassink

Citaat van: Lampje op 30-09-2008 11:12:51
Ik mag me helaas aansluiten bij 'de clup' :evil:

Garage, waar hij in onderhoud was, vanochtend aan de lijn gehad.Volgens de reparatiebonnen is elke 15.000 km de carterventilatie schoongemaakt en het 'doosje' doorgespoeld.

Verder brandt het servicelampje, zal de code eens laten uitlezen.

Dat neemt verder wel zowat elke geloofwaardigheid van die reparatiebonnen weg lijkt me ..
Het lijkt mij namelijk zeer sterk dat die garage dus elke 15k het complete inlaatspruitstuk uitbouwde om
uberhaupt bij de olieafscheider te kunnen komen. (ze zullen het zeefje wel bedoelen;)

Servicelampje is gewoon een reminder die elke x1000 Km of om de zoveel maand vanzelf oplicht.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Lampje

Citaat van: pwassink op 30-09-2008 11:25:30

Dat neemt verder wel zowat elke geloofwaardigheid van die reparatiebonnen weg lijkt me ..
Het lijkt mij namelijk zeer sterk dat die garage dus elke 15k het complete inlaatspruitstuk uitbouwde om
uberhaupt bij de olieafscheider te kunnen komen. (ze zullen het zeefje wel bedoelen;)

Servicelampje is gewoon een reminder die elke x1000 Km of om de zoveel maand vanzelf oplicht.

Ik heb de monteur zelf gesproken en hem gemeld dat ik het een ongeloofwaardig verhaal vond. Toen hij vertelde hoe ze het deden waren ineens al mijn twijfels weg: zie onderstaand plaatje. Weten jullie nu hoe ze het doen?

En het servicelampje is gereset. Voor de veiligheid ook even de computer uitgelezen en gelukkig 1 - 1 - 1.

Olielekkage kwam van/via de vuldop. Zou er te veel olie ingezeten hebben? Voor de zekerheid zo'n nieuw carterontluchtingsdoosje besteld en volgende week het inlaatspruitstuk maar eens losgooien!

pwassink

Bestel eerst even een nieuwe rubberring voor onder die vuldop, alle kans dat je voor om en nabij een euro klaar bent dan ..

(als de losgedraaide dop bij stationair draaiende motor gewoon op t blok "vastgezogen" wordt is alles nog ok,
komt hij omhoog dan mag je met die ontluchting ah werk)

-D©©©L-

De nokkenas keerring aan de achterzijde van het blok (bij de verdelerkap) wil ook nog wel eens wat rommel veroorzaken.

Lampje

Dankjullie voor de bruikbare tips :)

De MP-methode: olievuldop en peilstok laten ze gemonteerd zitten tijdens het aftappen van de olie.

Ze zien aan de kracht van de straal, dus hoeveel centimeter hij pist, hoe het gesteld is met de carterventilatie ;D

pwassink

Citaat van: Lampje op 01-10-2008 06:56:58
Dankjullie voor de bruikbare tips :)

De MP-methode: olievuldop en peilstok laten ze gemonteerd zitten tijdens het aftappen van de olie.

Ze zien aan de kracht van de straal, dus hoeveel centimeter hij pist, hoe het gesteld is met de carterventilatie ;D

Typisch geval van :   ;D

UserID6342

Domme vraag misschien; wat is de MP methode en bedoelt PWassink soms "ze lullen uit der nek" met dat plaatje ? ;D

pwassink

Citaat van: Dirk342 op 01-10-2008 14:58:01
Domme vraag misschien; wat is de MP methode en bedoelt PWassink soms "ze lullen uit der nek" met dat plaatje ? ;D

Nee, dat is een behoorlijke afbeelding van een LAMA, oftewel "te groot schaap al dan niet met krulletjes"  ;D

UserID6342

arjan_de_jong

Het is alweer even geleden maar wij hebben een tijdje geleden dus zelf de keerring vervangen aan de bak zijde.

Ik heb toen wat foto's gemaakt en misschien wel handig om deze hier neer te zetten.

Op de brug maar gelijk even een nieuwe uitlaat ophanging erop gelast.

Bah! goor!!! Zit e nu weer netjes schoon uit ;D samen met de carter ontluchting.

De hele ondekant zat ondetussen onde de olie dus het werd wel tijd...

Eerst maar zo veel mogelijk weg gehaald. Opgeruimd staat netjes Nu alleen nog er voor zorgen dat er genoeg ruimte is om de bak er weg te halen.

Daarbij is een motortakel eg handig om erbij te hebben zodat je de motor vast kan zetten en zorgen dat hij nergens meer heen kan.

Hierna heb ik aan de onderkant het subframe ondersteund met balkjes die ik weer kon laten zakken met een krik zodat ik heel rustig het subframe kon laten zakken.

Ik heb aan de rechterkant het subframe alleen een stukje los gedraaid en aan de linker kant hellemaal zodat hij een stuk kon kantelen. dit gaf precies genoeg ruimte om de bak er tussen uit te krijgen ;D

En daar is de oude boosdoener!

En toen kon alles weer terug!

Als je dit voor het eest doet dan is het een behoorlijke klus!

Hoop dat iemand nog eens wat aan deze foto's heeft

Ik hoop dat hij bij mij voorlopig lekker dicht blijft!

Lampje

--BUMP--

Ik geloof dat ik nu ook aan de beurt ben. Het gekke is, dat twee weken geleden zowat alle onderdelen van  de carterventilatie vervangen zijn, en dat ik sinds deze week last heb van lekkage. Toeval?

thuur

Citaat van: --BUMP-- op 27-11-2008 20:09:19
Ik geloof dat ik nu ook aan de beurt ben. Het gekke is, dat twee weken geleden zowat alle onderdelen van  de carterventilatie vervangen zijn, en dat ik sinds deze week last heb van lekkage. Toeval?

Zou wel sterk zijn als je voorheen geen lekkage had inderdaad. Heb je toen ook olie ververst en toevallig een iets dunnere soort gekozen?

Gr :eusa_think: