Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Zijn de klauwen niet meer te reviseren? Heb ik afgelopen zaterdag ook bij mijn eigen Volvo gedaan, en die remt weer als een nieuwe.

www.vm-parts.nl

FGG

Citaat van: elianmars op 17-01-2011 14:19:08
Heb je al gekeken wat het spul bij www.nordicar.nl kost?

Ik heb daar de klauwen voor Roetmobiel gekocht. Toen waren ze de goedkoopste. En ATE klauwen.

Bedankt voor de tip, de prijs is zo goed als gelijk alleen Nordicar bezorgd gratis. Dan hoef ik de deur niet uit. :eusa_whistle:

Citaat van: Spin! op 17-01-2011 14:31:36
Zijn de klauwen niet meer te reviseren? Heb ik afgelopen zaterdag ook bij mijn eigen Volvo gedaan, en die remt weer als een nieuwe.

Bij Scandcar zijn alleen nog nieuwe te krijgen. De laatste keer dat ik klauwen heb vervangen, op de 850, heb ik gereviseerde exemplaren genomen van Scandcar en kon je de oude inleveren. Dat is niet meer zo.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Spin!

Dat reviseren is echt een eitje...je kan jezelf zo echt een hoop ellende besparen. Als je wil zal ik vanavond een verslagje proberen te maken hoe je te werk gaat?

www.vm-parts.nl

FGG

Citaat van: FGG op 17-01-2011 15:12:35
Citaat van: elianmars op 17-01-2011 14:19:08
Heb je al gekeken wat het spul bij www.nordicar.nl kost?

Ik heb daar de klauwen voor Roetmobiel gekocht. Toen waren ze de goedkoopste. En ATE klauwen.

Bedankt voor de tip, de prijs is zo goed als gelijk alleen Nordicar bezorgd gratis. Dan hoef ik de deur niet uit. :eusa_whistle:

Besteld! Voor beide zijden, dan is 't maar meteen helemaal goed (aan de voorkant). :eusa_shifty:

FGG

Citaat van: Spin! op 17-01-2011 15:36:22
Dat reviseren is echt een eitje...je kan jezelf zo echt een hoop ellende besparen. Als je wil zal ik vanavond een verslagje proberen te maken hoe je te werk gaat?

Gisteravond m'n monteur gesproken en ff de verkrijgbare revisiesetjes opgegooid, maar dit werd (in nette bewoording) niet aangeraden.

Citaat van: FGG op 17-01-2011 15:12:35
Bij Scandcar zijn alleen nog nieuwe te krijgen. De laatste keer dat ik klauwen heb vervangen, op de 850, heb ik gereviseerde exemplaren genomen van Scandcar en kon je de oude inleveren. Dat is niet meer zo.

Citaat van: Nordicar
Helaas zijn gereviseerde sets duurder dan nieuwe sets. Vandaar dat we de nieuwe aanbieden.
De oude remklauwen mag je bij ons inleveren, ze vertegenwoordigen echter geen waarde in Euro.

Nou, als ik er niets voor krijg flikker ik ze wel in de ton. :eusa_eh:

FGG

Citaat van: FGG op 17-01-2011 16:11:42
Besteld! Voor beide zijden, dan is 't maar meteen helemaal goed (aan de voorkant). :eusa_shifty:

Gistermiddag rond een uur of 3 besteld, vanmorgen bij ons binnen op Transport! :o

Taranis

Citaat van: FGG op 18-01-2011 08:13:44
Citaat van: Spin! op 17-01-2011 15:36:22

Gisteravond m'n monteur gesproken en ff de verkrijgbare revisiesetjes opgegooid, maar dit werd (in nette bewoording) niet aangeraden.

Het is ook niet aan te raden, bij m'n R waren ze na een half jaar weer lek :eusa_doh: , kun je alsnog om een nieuwe klauw.

FGG

Ik zat net even de factuur van Nordicar te verwerken, zie ik ineens dat ik de V een jaar geleden al nieuwe schijven heb gegeven. Staat me niets meer van bij. :eusa_think:
Ik word ouder. :eusa_doh:

FGG

Vanavond wordt de remmerij aan de voorzijde vervangen. De winterbandjes op de S wordt een week opgeschoven.

FGG

Zo, de klus is geklaard. Aan beide zijden nieuwe klauwen, nieuwe schijven en nieuwe blokken. Verse remolie erin en gaan maar weer. Omdat ie toch op de brug stond: de onderkant van het blok is volledig droog dus de lekkage van de oliepomp is ook verholpen bij operatie Krukas, en de dynamo was helemaal droog wat erop duidt dat het aanhalen van de koppelingen bij de stuurbekrachtigingspomp z'n werk ook heeft gedaan. Nivo is gelijk gebleven.

Voor de 850-on-a-budget-mensen, te koop:

- Remschijf voorzijde voor een 850/V70 (5-gaats), gebruikt, 40.000km
- Remblokken voorzijde voor een 850/V70, gebruikt, nog goed voor een 30.000km tot 40.000km

elianmars

Mooi dat het weer in orde is. Geeft je toch een wat veiliger gevoel, lijkt me.

En super dat de lekkage's over zijn! Dus je hebt ook geen "nieuwe" stuurpomp of erger, een nieuw stuurhuis nodig  :D

FGG

Citaat van: elianmars op 19-01-2011 19:48:17
Mooi dat het weer in orde is. Geeft je toch een wat veiliger gevoel, lijkt me.

En super dat de lekkage's over zijn! Dus je hebt ook geen "nieuwe" stuurpomp of erger, een nieuw stuurhuis nodig  :D

Klopt, daar lijkt 't wel op. Nog even afwachten maar het ziet er goed uit.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

FGG

Ik zat de laatste weken wat zorgelijk naar het verbruik van de V te kijken. Het verbruik was al maanden zo tussen de 1 op 14,5 en 1 op 15, alleen de laatste weken zag ik steeds vaker waarden tussen 13,5 en 14 opduiken. Je gaat je dan afvragen wat het zou kunnen zijn, de rijstijl is niet veranderd, de afgelegde routes ook niet. Misschien de buitentemperatuur? Of het feit dat ie 's morgens wat langer voor de deur stationair staat te lopen. Maar vanavond op de terugweg van de ALV schoot me ineens te binnen dat 't de winterbanden wel eens zouden kunnen zijn. :)

Correct me if I'm wrong: maar door de afwijkende bandenmaat, 205/55 ipv 205/50, geeft de snelheidsmeter een lagere snelheid aan. Als ik nu 129 op 't klokje heb staan rijd ik ook daadwerkelijk 120. Met de zomerbanden stond de klok op ca. 125km/u of zo. Dus met dezelfde snelheid registreert de kilometerteller dus minder kilometers. Dus bij elke tankbeurt lijkt 't alsof ik minder kilometers heb gereden, maar feitelijk meet ik de afwijking van de winterbanden t.o.v. de zomerbanden: 120 i.p.v. 125 is een afwijking van -4%. Dus een gebruik van 1:14,5 wordt ineens 1:13,9. Klinkt mij wel logisch in de oren, toch? :eusa_eh: