Montage en aansluiten MSD Blaster

Gestart door Tranquilo850, 02-12-2006 12:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marc lenssen

Dank je Ludo,...Ik wilde inderdaad niet allerlei boutjes losdraaien en dan de moertjes in de wielkast horen vallen...
Eens kijken hoe droog het morgen is....dan zal ik die blaster er eens opzetten.
Ik liep vanmiddag een auto materialen zaak binnen om een vocht verdrijver te kopen. Eens kijken of ik verschil zou merken nu het zo vochtig is. Nou,...dat spul verkochten ze niet meer. Maar ik ik zag wel de Wynns octaan booster dus die maar eens mee. Nu dacht ik slim te zijn en gewoon wd 40 als vochtverdrijver te gebruiken. Bobine ingespoten met wd 40 en die octaan booster in de tank. Later moest ik even boodschappen doen en zowaar.....ik kon makkelijker in de toeren omhoog trekken. Eigenlijk niet doorgehad dat de mijne dat misschien niet zo goed deed. Nu weet ik natuurlijk niet of het de octaan booster is of het vocht vrij maken van de oude bobine...:-)
Eerst die blaster maar eens proberen.

Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

marc lenssen

Nou blaster zit erin. Moest even een oude bobine van het plaatje halen en de blaster er op zetten. Alles gemonteerd. Ik merk niet zo'n verschil dus zo slecht zal mijn originele niet geweest zijn.
Wel stom.....in de haast het luchtfilter huis weer terug te bouwen vergeten om de klem slang van de LMM even aan te draaien. Dus bij de eerste de beste flinke boost lambda lampje aan....mooi mis...... maar goed,...de blaster doet het gewoon maar ik had me er iets meer van voorgesteld...mijn oude bobine deed het eigenlijk net zo goed....
Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

Ludo

Citaat van: marc lenssen op 06-10-2007 18:17:28
Ik merk niet zo'n verschil ...

het ploffen in de uitlaat is er dus nog steeds?.

marc lenssen

Hallo Ludo

Hij ploft nog lichtjes.....Ik weet niet of het iets kwalijks is of dat het gewoon het geluid is van een 180.000 klm oude 5 pitter :-)
Stationair is strak en stabiel op 900 dus erg veel kwalijks zal er niet aan de hand zijn. Ik moet wel nog steeds een brug op om de benzinedruk regeleaar te testen en het vacuum slangetje te vervangen. Ik heb toch nog het idee dat ie makkelijker en soepeler de toeren in moet kunnen draaien. Alle ontsekings delen en filters zijn nu vers, benzine filter ook, hij verbruikt geen olie en ik heb de meeste vacuum slangen vervangen. Als er iets mis is zou het wel eens aan de regelaar kunnen liggen. Misschien verwacht ik ook gewoon teveel van mijn 10 jaar oude brikje....
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

Ludo

Citaat van: marc lenssen op 07-10-2007 10:21:52
Hallo Ludo

Hij ploft nog lichtjes.....

Alle ontstekings delen en filters zijn nu vers,

heb je ook de voorontsteking vervangen dan?.

marc lenssen

Nope,.....maar ik heb er twee geprobeerd en ze deden het allebei hetzelfde. Mijn originele en eentje van een back up met een tonnetje erop. Ik denk dat ik het ploffen wat overdrijf. Maar ach,...de blaster zit er nu in. Ik rij hem eens een week en kijk dan of die het beter doet dan het origineel.....daarna zie ik wel wat ik er in zet/laat zitten.
Net even naar zandvoort geweest, daar kwamen wat mooie 850's bij elkaar,...even in de gele banaan meegereden...OUGH!!! Leuk!!! Nu weet ik echt dat ik snel moet verlagen..:-)
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

Enno

Voorontsteking........

waar zit het verschil in tussen de 1275174 & de 3507934.....

is de spoel hetzelfde....maar de voorontsteking anders?

Voor de 850 zit ik te overwegen in 2008 een bobine samen te stellen uit een MSD & een verse voorontsteking module......

Maar waar vindt je die? Ik kom after market alleen maar de 95-97 modellen tegen die ook op mijn V70 zit (1275174). ...

IK ga er vanuit dat het moduletje van de voorontsteking wordt aangestuurd door de ECU....en in de ECU zullen wel de diverse waarden staan waarmee de ontsteking moet worden aangestuurd om tot het gewenste effect te komen.

Mijn enige vraag die ik na dit alles gelezen te hebben blijf hebben, wat gaat er kapot aan de voor ontstekingsmodule????.......ik kan het zo gauw niet verzinnen....

maarten-rademakers

wat is et verschil tussen de voorontsteker en de Blaster(=toch bobine??)
hoe ziet de voorontsteker er uit dan?


V70geRwin

Citaat van: maarten-rademakers op 16-03-2010 14:13:05
wat is et verschil tussen de voorontsteker en de Blaster(=toch bobine??)
hoe ziet de voorontsteker er uit dan?



dat kleine zwarte blokje op de metalen houder tussen bobine en frame. Stekker vanuit de kabelboom gaat daar op en er komen draadjes uit die je op de bobine aansluit. Het is een klein blokje maar er zitten nog een paar onderdelen in.


maarten-rademakers

dus ip als mn bobine soms doorslaat, althans zo lijkt het op de bovenkant vd bobine, hoef ik alleen die blaster te kopen?

V70geRwin

Citaat van: maarten-rademakers op 16-03-2010 15:02:19
dus ip als mn bobine soms doorslaat, althans zo lijkt het op de bovenkant vd bobine, hoef ik alleen die blaster te kopen?

slaat je bobine al erg wit uit?
(bobine is rond en slaat meestal wit uit daar waar het metalen vierkante frame omheen zit)

maarten-rademakers

zie idd een klein spoortje lopen naar het ijzeren frame, echter nog geen klachten naar ik weet. merk het althans niet. ben alleen een beetje bezig met stage 0 tuning