Dashboardkastje gaat niet meer open...

Gestart door denkweb, 07-12-2002 21:54:54

Vorige topic - Volgende topic

MichielMaas

Citaat van: Eugene op 26-10-2008 17:42:47
Klein gaatje? :o

1,5mm boortje is dik zat, die Gamma boor is 6mm ofzo? ;D
Ik wist zeker dat ik er niet naast zou zitten.... ;)

razorx

Ook maar lid geworden van de hanschoenkastjes club  :eusa_wall: .
Lijstje?  ;D

ovlov 058

Gaatje kun je dichtkitten met tech7.

Heb zelf wit en zwart gemengd om de juiste kleur te bekomen ;)

A3GLT

Heb het ook bij de hand gehad en weten te fixen door 'm onderlangs open te maken.  Alleen was bij mij het asje afgebroken in plaats van het palletje. Was ook op te lossen door er een gaatje in te boren en een schroef in te draaien die nu als asje fungeert.

A3

D-J

Beetje in dit verlengde: Ik kan in mn V70 het dashboardkastje niet op slot doen?? Kan mn sleutel er domweg niet in krijgen....wat doe ik verkeerd??
V70 T-5D

elianmars

Citaat van: D-J op 23-12-2008 17:43:28
Beetje in dit verlengde: Ik kan in mn V70 het dashboardkastje niet op slot doen?? Kan mn sleutel er domweg niet in krijgen....wat doe ik verkeerd??

Dat is bij mij ook het geval. Ik heb het één keer willen doen, lukte niet. Daarna nooit meer aan gedacht, totdat ik jouw post las........  :eusa_think:

reneetje

Waarschijnlijk gebruiken jullie  de  verkeerde sleutel.

Volvo levert er  een sleutel bij die niet op het dashboard kastje past , maar wel op de deuren en het contactslot.
Dit is voor als men de auto uitleent aan derden die niets in het kastje te zoeken hebben.... :-\

De andere sleutels passen op alles.  :D

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

D-J

V70 T-5D

PBT5

Het zal wel in lucht hangen maar hetzelfde probleem dinsdag gekregen.
Na raadplegen van deze topic heb ik het volgens de methode van elianmars gedaan.
Super beschrijving  :eusa_clap: en met een paar uurtjes sleutelen zit alles weer netjes in elkaar zonder gaatje in de klep!
Bedankt forum leden!
Waar een weg is rijdt mijn volvo
www.btc-volvo.nl

choqie1

Ook ik ben aan de beurt... Kastje gaat niet meer open, en is nooit (zover ik weet) nooit op slot geweest... K*t) Morgen maar eens bezig gaan. Heb geen zin om te boren in mijn interieur dus ga met de andere suggesties aan de gang.

peter-zod

Dank voor alle info: ben al klaar met reparatie in plm 1uurtje.
Geen gaatje boren maar volgens de link: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16410.15.html
Mn de bijdrage van Hjal dd 29-6-2006 (doorzagen U-beugel) en van Lekkerrrr dd 5-12-2004 (reparatie afgebroken palletje) waren zinvol.
Alleen een nieuw beugeltje halen en klaar is kees.
Tip om het klep goed ruim te openen: de linker en rechter 1/4cirkelvormige plastic-steunen eenvoudig los te krijgen met een spijker/priem door aan de binnenzijde vh klepje aan de rechter kant van de plek waar beide steunen in de klep zitten dmv een priem indrukken: ze schieten zo los en de klep valt nog verder open.
Succes, Peter

riemer

nou ook ik was aan de beurt deze week, breekijzer deed zijn werk weer goed, nu alleen een nieuw haakje halen.  :eusa_wall:

Ging al zo geweldig met de volvo deze week, dus was wel aardig geïrriteerd.  >:(

Wally850

Yep... ook lid van gesloten dashboardkastje-club!
Vond zelf open buigen van kastje met stuk plastic en doorzagen clip de mooiste oplossing.
Kost paar euro meer aan nieuw clipje maar geen gaatje in je klep!

Heb oude mechaniek thuis liggen... incl alle stangetjes en handgreep, dus voor de liefhebber....

grtz.

Rainbird

Heb de klep na via de elianmars methode http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16410.msg325663.html#msg325663 eindeljk open  :eusa_dance:. Had hem al zover open dat de inhoud er uit kon krijgen maar het prject heeft een half jaar stil gelegen maar heb hem nu open,
Komende dagen het binnen werk herstellen en dan kan hij weer dicht.

Echter heeft laatst een slimme ANWB man mijn slot van dat kastje er uit gebroken?
Weet iemand toevallig of die dingen te koop zijn en moet ik die op sleutel nummer bestellen of kan ik het slot binnen werk over zetten?

Peertje

Yep, ik ben ook de sjaak. 'K zal binnenkort de elianmars-methode proberen denk ik.
Niet dat nog een gaatje zal opvallen... Een vorige eigenaar moest en zou een carkit op het dashboard schroeven.  Maar ja als het niet hoeft....
Hé? Geen banner meer?