Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

DopdeDouwer

Ben benieuwd; 200PK, geen turbo gat en gewichtsbesparing, en boven alles: oude type....  :evil:

helemaal top
Vierkant Rules

Peth©oni

Johann

Citaat van: DopdeDouwer op 18-12-2006 09:54:29
Ben benieuwd; 200PK, geen turbo gat en gewichtsbesparing, en boven alles: oude type....  :evil:

helemaal top

Over gewichtsbesparing..

:eusa_dance:

GeertG

Citaat van: Johann op 18-12-2006 09:56:32
Citaat van: DopdeDouwer op 18-12-2006 09:54:29

helemaal top

Over gewichtsbesparing..

:eusa_dance:

Dat deurpaneelopbergvakje (hoeveel keer woordwaarde?) kan er best nog wel uit....
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

DopdeDouwer

HAhaha, kortom; jij heb een hoop zooi in je garage. ;D
Vierkant Rules

S. Brouwer

pff, je moet waar weten waar alles gezeten heeft als je het terug gaat plaatsen.  :eusa_clap:

Johann

Ik ga het dashboard minus alle binnendelen wel terug plaatsen. De verwarming gaat er helemaal uit op de voorruit ontwazemingkanalen na.
Er zal dan aan beide kanten iets materiaal moeten verdwijnen plus moeten er nieuwe onderste bevestigingen voor het dash gemaakt worden.
Eigenlijk een kaal karkas dus. Als dat zit kan de bovenkap er weer op.

Hoofdbeugel van de kooi is ingemeten en zal waarschijnlijk deze week klaar zijn.
Zit deze er in dan kunnen de langsbeugels naar voren gemeten en gebogen worden. Beide delen worden ø45 buizen plus de achterste buitenbuizen. De rest gaat ø40 mm buis worden.

jan piet

Hoi Johann,

Ook bij ons speelt het plan een ringracer te bouwen, in dat geval een 855, met voorkeur voor T5. Inmiddels al veel uitgezocht, maar tijd is een gigantisch probleem op dit moment. Of beter: het hronisch tekort hieraan!

Als je serieus gaat rijden op de ring is het toch wel erg verstandig er een rolkooi in te zetten, als t mis gaat, en eens gebeurd dat, duurt hulp soms (te) lang.
Voor het bouwen van een goede rolkooi kun je bij Biesheuvel Autosport terecht. Die kunnen op maat bouwen, en de prijs valt mee.
Laat hem in ieder geval volgens FIA eisen bouwen, ook als je 't elders laat doen, heb je enige garantie mbt veiligheid.
Denk ook aan een serieuze brandblus installatie. Voor € 800-1000 heb je iets goeds.

Ik weet: veel geld, maar je hebt maar 1 leven! ( En de grote pest hierin is: je denkt dit gaat langzamer, maar dat gaat maar beperkt op, zeker met een speciaal gebouwde wagen is de ervaring!)

( Maar wel een beetje jaloers dat je voorsprong hebt ;))
Gr,JP

Johann

Een lokaal bedrijf met veel ervaring met Autocross en Parijs Dakar auto's gaat de kooi maken.
FIA Annex J hebben we er bij..  ;D

martijn.

En de "kleur" wordt Dijkstra Racing Wit :eusa_whistle:

Eigenlijk kan een andere "kleur" niet ;D ;D

Hmm Cosmic White van de C30 :eusa_drool:

Johann

214 rulez..

"De" kleur voor 2007..  ;D

ief

Ben toch blij dat ik er zaterdagavond nog even over begonnen ben..... ;D
Zal het dan ook met ruime belangstelling volgen. ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Gmid

214.. en dat is? Ik ben nog niet nerd genoeg om alle kleurcodes uit m'n hoofd te kennen.  ;D
Volvo C30 '12

The Saint

Citaat van: Johann op 18-12-2006 01:26:23... Vervolgens ga je dan ook nog verder denken van ben ik als rijder dan wel goed genoeg om die PK's over de baan te jagen etc. etc...

Dat zou niet iedereen durven toe te geven schat ik... zeer verstandig dat je het WEL doet!

The Saint, die je veel succes wenst met je nieuwe project (mooi dat het toch een Volvo is geworden!).
No shirt no shoes, no pinball

DopdeDouwer

volgens mij het kleurtje van Emiel, heel donker grijs/ grafiet
Vierkant Rules