Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Ja, zelfde als op de SDII

Jeroentjuh

Citaat van: Johann op 18-12-2006 22:11:03
Ja, zelfde als op de SDII

Wat kost zo'n setje 993 klauwen en adapters?

Johann

Nieuwe klauwen zijn iets over 400 Euro incl. per stuk. Adapters kosten bij iPD 189 dollar. Ik maak de adapters zelf.

Johann

Citaat van: BenC70ES op 18-12-2006 23:06:40
Wat gebeurd er eigenlijk met de SDII ? Ga je daar onderdelen afhalen? :-[

Nee, alleen in aanvang de Sparco stoelen.  Ga bij SDII denk wel de achterbank terug zetten en de vloermatten achterin.

ed

Ik zie op je site dat je uiteindelijke doel 240 pk met 280Nm koppel is. Je moet daarvoor gaan opboren (of maak je er een stroker van?), en ik gok zo naar de 90 mm. Is dat mogelijk? Ik kan me voorstellen dat de cilinderwand daar veel te dun voor is. Hoe wil je dit realiseren?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Citaat van: ed op 19-12-2006 11:30:33
Ik zie op je site dat je uiteindelijke doel 240 pk met 280Nm koppel is. Je moet daarvoor gaan opboren (of maak je er een stroker van?), en ik gok zo naar de 90 mm. Is dat mogelijk? Ik kan me voorstellen dat de cilinderwand daar veel te dun voor is. Hoe wil je dit realiseren?

Opboren kan maar tot 83.4 mm officieel. Een tiende meer zal niet echt het verschil maken maar dan heb je het wel gehad.

De oude motor is op deze maat gezet,

Ik zie niet hoe jij aan die 90 mm komt. Uitgegaan van een 4 cylinder?

Koppel is bij een dergelijke opzet, uitgaande dat de rest niet zoveel aangepast is, grotendeels afhankelijk van de lengte van het inlaattraject en brandstof doet ook iets maar dit zou je proefondervindelijk moeten opzoeken. Ik ga voorlopig uit van 50 mm velocity stacks waardoor het koppel waarschijnlijk iets lager uit komt. Dit o.a. vanwege de ruimte tussen blok en radiator fan. Denk dat er eerst 5 K&N filters op de stacks komen maar uiteindelijk zal dit een Carbon airbox moeten worden en binnenin zal er dan minimaal 3cm ruimte tussen airbox en de stack moeten zitten voor een goede aanzuiging.
Mocht blijken dat de nokkenassen bovenin niets meer doen met de de lucht dan kunnen de stacks eventueel langer om het koppel onderin te verhogen zonder al te veel te verliezen bovenin. Is moeilijk om hier zo getallen aan te hangen.
Het variabele standaard spruitstuk is de factor koppel op het standaard blok. Wat en hoeveel dit wezenlijk doet weet ik niet. Misschien verlies je laag koppel zonder dit spruitstuk maar misschien blijft het koppel bij de piek ongeveer gelijk. Mocht dit zo zijn dan verwacht ik wel winst in dit gebied en met een dergelijk piek vermogen, de cylinder inhoud etc. lijkt 280 Nm mij niet onrealistisch. Maar voorlopig blijft het toch gissen..

volvos60t5

Citaat van: Johann op 19-12-2006 08:53:44

Nee, alleen in aanvang de Sparco stoelen.  Ga bij SDII denk wel de achterbank terug zetten en de vloermatten achterin.

Wat is de nieuwe "status" van de SDII? Niet langer een ringtool? Maar wat dan wel?
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

FelixB

Citaat van: volvos60t5 op 19-12-2006 12:07:57

Wat is de nieuwe "status" van de SDII? Niet langer een ringtool? Maar wat dan wel?

Johann gaat de achterbank terugplaatsen en de vloermatten: ringtaxi dus!  :eusa_dance:
855R & C70 T5 cabrio automaat

Johann

Ja weet ik eigenlijk niet.. ??  ???  ;D

Ik ga er wel vanuit dat de SDM iets meer een trailer queen gaat worden. Ik heb wat plannen met de wielophanging waardoor het mij niet meer echt een geschikte auto lijkt voor lange afstanden over de snelweg naar de Ring.. SDM moet wel een kenteken hebben en straatwaardig zijn anders mag ie de Ring niet op.

Hm.. Misschien moet SDII dan wel een trekhaak hebben..  ;D

volvos60t5

Citaat van: Johann op 19-12-2006 12:11:11

Ja weet ik eigenlijk niet.. ??  ???  ;D

Ik ga er wel vanuit dat de SDM iets meer een trailer queen gaat worden. Ik heb wat plannen met de wielophanging waardoor het mij niet meer echt een geschikte auto lijkt voor lange afstanden over de snelweg naar de Ring.. SDM moet wel een kenteken hebben en straatwaardig zijn anders mag ie de Ring niet op.

Hm.. Misschien moet SDII dan wel een trekhaak hebben..  ;D

Mogelijke verkoop of is dat geen optie?

SDII Met trekhaak. Het moet niet gekker worden ;D
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Eugene

560pk gecombineerd, en dan niet harder dan 80 mogen :P

If it's not blown, it sucks...

ed

Citaat van: Johann op 19-12-2006 11:48:02
Citaat van: ed op 19-12-2006 11:30:33

Opboren kan maar tot 83.4 mm officieel. Een tiende meer zal niet echt het verschil maken maar dan heb je het wel gehad.

Ik zie niet hoe jij aan die 90 mm komt. Uitgegaan van een 4 cylinder?

Koppel is bij een dergelijke opzet, uitgaande dat de rest niet zoveel aangepast is, grotendeels afhankelijk van de lengte van het inlaattraject en brandstof doet ook iets maar dit zou je proefondervindelijk moeten opzoeken. Ik ga voorlopig uit van 50 mm velocity stacks waardoor het koppel waarschijnlijk iets lager uit komt. Dit o.a. vanwege de ruimte tussen blok en radiator fan. Denk dat er eerst 5 K&N filters op de stacks komen maar uiteindelijk zal dit een Carbon airbox moeten worden en binnenin zal er dan minimaal 3cm ruimte tussen airbox en de stack moeten zitten voor een goede aanzuiging.
Mocht blijken dat de nokkenassen bovenin niets meer doen met de de lucht dan kunnen de stacks eventueel langer om het koppel onderin te verhogen zonder al te veel te verliezen bovenin. Is moeilijk om hier zo getallen aan te hangen.
Het variabele standaard spruitstuk is de factor koppel op het standaard blok. Wat en hoeveel dit wezenlijk doet weet ik niet. Misschien verlies je laag koppel zonder dit spruitstuk maar misschien blijft het koppel bij de piek ongeveer gelijk. Mocht dit zo zijn dan verwacht ik wel winst in dit gebied en met een dergelijk piek vermogen, de cylinder inhoud etc. lijkt 280 Nm mij niet onrealistisch. Maar voorlopig blijft het toch gissen..

Ik denk dat 280 Nm uit 2400 cc onmogelijk is zonder turbo/lachgas enz en toch een rijdbare karakteristiek. Een heel gezond blok doet 240 Nm, en een heel goed getunede hoogtoerige (race) motor 250-260 Nm. Afgaand op 280 Nm dacht ik dat je de cilinder inhoud wilde vergroten tot 2800 cc, en daarvoor heb je 90 mm boring nodig. Het was dus een aanname. Koppelpiek is natuurlijk niet zo erg belangrijk, veel belangrijker is dat hij het koppel kan aanhouden, en dus een daarbij behorend hoog topvermogen.
Ben heel erg benieuwd naar de uiteindelijke resultaten. Is gewoon een erg gaaf project.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

HaRdCoRe-WeZ

N/A ruled.

De foto van de "Flying Mercedes" klopt niet. De foto is de CLK-GTR, de CLR is 3x geflipped op Le Mans. 3x? Ja, 3x.

Leuk project, maar hier komt geen KW set onder neem ik aan? Proflex? Onderstel helemaal vullen met PU?

M a r c

Koppel is van ondergeschikt belang bij zo'n wagen en op de Ring. Het gaat erom dat je hard gaat en die snelheid vast kunt houden. Dus pk's mot je hebbuh  ;D Maar ik denk wel dat ie behoorlijk toeren zal moeten gaan draaien voor serieus vermogen. Dus klepveren e.d. zullen toch wel minimaal gewisseld moeten worden. Ook vraag ik me af of de standaard ontsteking zal voldoen bij +8000 tpm. Maar dit hoeven we Johann allemaal eigenlijk niet vertellen, die zal zelf zijn huiswerk al wel lang gedaan hebben  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Citaat van: ed op 19-12-2006 17:20:00
Ik denk dat 280 Nm uit 2400 cc onmogelijk is zonder turbo/lachgas enz en toch een rijdbare karakteristiek.

Dat denk ik ook... De BTCC motor met dik 300pk had ook maar iets van 220nm dacht ik...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!