Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Johann

5 cm lager en hij zit onder de bumper..  ;)

matRRR

maak je daar een aparte uitsparing in dan?
of zijn de originele openingen groot genoeg voor wat je voor ogen hebt? ;)
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Johann

Rond gat in de bumper, lijkt het net een M3 CSL..  :P

BenC70ES

Citaat van: Johann op 28-03-2007 21:47:01

Heb je die folie ook al klaarliggen voor op het dak?  ;D 8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

matRRR

op de SDI had je in die supermooie voorbumper in het midden ook een best mooie, ruime uitsparing middenin....

Waar had je die bumper eigenlijk vandaan?
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Johann

Citaat van: BenC70ES op 28-03-2007 21:57:54
Citaat van: Johann op 28-03-2007 21:47:01

Heb je die folie ook al klaarliggen voor op het dak?  ;D 8)

Dak moet eerst gespoten worden.. Zit roest in de voorruitrand.

Voorbumper is van VST uit Japan.

Johann

Op de Ring komen regelmatig twee M3 CSL's die beplakt zijn met nep carbon op de motorkap en kofferdeksel, dak is dus echt carbon bij de M3 CSL. Het ziet er niet echt fout uit ofzo dus het leek mij wel geinig, daar de kleur op afstand wel in de buurt van 214 komt, om dit er op te plakken. Maar helaas moet dat even wachten vanwege de roestrand in de ruitrand.

Vandaag ook bericht gekregen dat eindelijk de wideband onderweg is..

M a r c

Mooie AFR Johann.

Maar waarom deze niet genomen?

Is niet duur en je hebt voltage + lambdawaarde in één display tegelijkertijd in beeld.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 30-03-2007 23:41:10
Mooie AFR Johann.

Maar waarom deze niet genomen?

Is niet duur en je hebt voltage + lambdawaarde in één display tegelijkertijd in beeld.

Hij geeft twee keer 't zelfde weer, AFR of Lambda waarde en verder niets. Ik kijk liever AFR dan Lambda.
Hij is duurder.
Hij is lelijker..  ;D

De verder opties, heb een 5 volt analoog nodig voor de ECU, zijn 't zelfde.

Oele

Ik kijk ook nog wel eens naar de digitale waarden op de PLX van de AFR maar vind dit toch knap lastig...

De waarden fluctureren enorm vooral closed loop waar het narrow band signaal de ECU aanstuurt zie je de AFR heen en weer springen tussen de 15 en de 14

In Open loop is het veel stabieler en kun je wel rustig aflezen wat er gebeurt, maar dan heb je het probleem dat je meestal flink op het gas gaat en zie dan maar eens je metertje bij te houden...

Ik ben dus erg blij met de log functie ik kan een sessie loggen en digitaal uitlezen en deze vergelijken met de aanwezige throttle / boost  / MAF waarden / duty cycle inzoomen of uitzoomen geeft een veel beter beeld volgens mij...

Waarom heb je niet voor een soortgelijke toepassing gekozen? Of zit op deze meter ook een log / uitleesmogelijkheid?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Citaat van: Oele op 31-03-2007 09:19:27
Ik kijk ook nog wel eens naar de digitale waarden op de PLX van de AFR maar vind dit toch knap lastig...

Bij zo'n metertje zie je ongeveer in welke hoek hij staat maar met die dikke blauwe letters zie je gewoon wat ie doet.
Daar het een wideband is zal de waarde ook bij closed loop stabiel zijn i.p.v. zo springerig als bij goedkopere narrowband meters.
Citeer
De waarden fluctureren enorm vooral closed loop waar het narrow band signaal de ECU aanstuurt zie je de AFR heen en weer springen tussen de 15 en de 14

ECU krijgt een wideband signaal rechtstreeks binnen, niets met narrowband van doen dus.

Citeer
In Open loop is het veel stabieler en kun je wel rustig aflezen wat er gebeurt, maar dan heb je het probleem dat je meestal flink op het gas gaat en zie dan maar eens je metertje bij te houden...

Omdat bij jouw opzet de brandstof nogal een variatie laat zien ja. Daar je binnenkort nog gaat tunen kun je dit dus vlakker maken. Bij flink op 't gas zou je dan een stabiele waarde over de toeren moeten zien plus een kleine piek op het moment en kort nadat je op het gas gaat maar bij vasthouden zou het signaal mooi vlak of in een mooie curve moeten lopen.

Citeer
Ik ben dus erg blij met de log functie ik kan een sessie loggen en digitaal uitlezen en deze vergelijken met de aanwezige throttle / boost  / MAF waarden / duty cycle inzoomen of uitzoomen geeft een veel beter beeld volgens mij...
Waarom heb je niet voor een soortgelijke toepassing gekozen? Of zit op deze meter ook een log / uitleesmogelijkheid?

Logging inclusief het wideband signaal kan allemaal in de ECU gedaan worden.

M a r c

Citaat van: Johann op 31-03-2007 00:17:51
Hij is lelijker..  ;D

Da's altijd een goede reden (zeg ik die morgen met een lelijke wagen op de Elandrun verschijn  ;D )
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Was gisteren even in SDM-headquarters.

Zelfs op de brug komt ie bangelijk over...wat smoelt dat 1 en al muscle

Euh... ... ... Woest!

martijn.

Citaat van: Emiel op 31-03-2007 18:21:18

Euh... ... ... Woest!

Gisteren??

Moet je vandaag niet meesleutelen/peptalk geven zodat de sdm morgen klaar is :eusa_whistle:

Zippo

Citaat van: martijn. op 31-03-2007 18:41:07
Citaat van: Emiel op 31-03-2007 18:21:18

Euh... ... ... Woest!

Gisteren??

Moet je vandaag niet meesleutelen/peptalk geven zodat de sdm morgen klaar is :eusa_whistle:

SDM is toch klaar!