T-5R geconfisceerd uit DLD

Gestart door V70geRwin, 08-02-2007 15:30:49

Vorige topic - Volgende topic

ief

Serious business! Erg gaaf allemaal! :laugh:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

V70geRwin

Probeer de auto aan de buitenkant origineel te houden en aan de binnenkant waar nodig te upgraden  :D

gr,
Gerwin

Frans 50

Citaat van: spekkie99 op 08-02-2007 15:43:00
Yo, jullie zijn er snel bij!
Leuk die reacties...

Bij 93000 al de riem vervangen, krijg je met zo weinig km. Dan haal je eerder de leeftijdsgrens van 8 jaar van de riem. Boekjes erbij en netjes afgestempeld door diverse Volvo dealers. Laatste jaren om de 10K een beurt gehad  :eusa_clap:

Kortom niet alleen visueel een schoonheid  ;D

Xenon hier ergens op het forum gevonden, www.lee-electronics.nl, inderdaad 6K gewoon wit, het is geen CRX namelijk  8)

Ben wel blij dat hij geen dakspoiler heeft, ik vind dit mooier.

het is geen CRX namelijk  8) mee eens  ;D

Eugene

Mooi lijstje. Vooral zo'n BBK is mooi spul

If it's not blown, it sucks...

V70geRwin

Citaat van: Eugene op 31-03-2007 10:48:23

Je moet nu echt rekening houden met de huidige remmen.
Ben zeer benieuwd wat zo'n BBK doet....

De downpipe is niet zo zeer voor de extra pk's maar meer om de turbolag weg te nemen.
Kun je ook iets vloeiender rijden denk ik.
Wat mij betreft is het nu zo snel zat met de chip van MTE

gr,
Gerwin

Racingbrick

Citaat van: spekkie99 op 31-03-2007 15:47:54
Citaat van: Eugene op 31-03-2007 10:48:23

Je moet nu echt rekening houden met de huidige remmen.
Ben zeer benieuwd wat zo'n BBK doet....

De downpipe is niet zo zeer voor de extra pk's maar meer om de turbolag weg te nemen.
Kun je ook iets vloeiender rijden denk ik.
Wat mij betreft is het nu zo snel zat met de chip van MTE

gr,
Gerwin

Spekkie,
ik heb 2 vragen,

a. hoe kan het dat je nog maar 40 gram R134a overhad en geen lek had?
    de mijne was op 31-1-2006 ook afgeperst, geen lek en ik kreeg een diploma.
    midden juli 2006, zeg 6mnd later leeg..... pomp aan uit en zo.
    nu ga ik hem maar weer laten vulllen.
b. hoe gaat de MTE flash met de LPI? ik zit er ook aan te denken, maar ben bang dat er niet
    genoeg LPG ingespoten word..... vertel je ervaringen eens...
    ( Ik ken het verhaal met de 6e injector, maar dat wil ik als het ff kan niet doen.)

V70geRwin

Ha Brikkie,

De 40 gram was een schatting van de monteur van aircomobiel vanwege de lage druk in het syteem. Het schijnt dat dit "gewoon" vergaat zonder dat je een lek hebt. Mijn auto is de laatste 4 jaren echt weinig bereden, jaarbeurt om de 8k ongeveer. Wellicht dat daar ook de oorzaak in zit. Het schijnt goed te zijn om de airco iedere week minstens 1 keer aan te zetten omdat het gas ook smeert. De airco doet het tot nu toe perfect, op de lange termijn moet ik nog even afwachten dus.

Vialle met MTE flash gaat uitstekend, maar helaas maar 50 pk per gas injector heb ik begrepen dus max 250 met 5 injectoren. Maar ik zou niet weten waarom je die 6e niet zou doen.. Kun je aangeven wat je niet zit zitten aan de 6e injector? Meerprijs is 200 euro en die vindt je bijna niet terug op de totaalprijs  8)

gr,
Gerwin

Racingbrick

Tja, ik vroeg me alleen af of die MTE flash niet een brandstof te kort gaf,(hikken) bij hoog vermogen, denk dan aan hard optrekken en zo.
Dat wil ik namelijk graag weten, als dat met LPG niet zo erg het geval is, ga ik ook voor een flash.

Voor die 200 gooi ik er liever Brakemaxen onder.

Normaal rij ik niet als een bezetene, maar het vermogen van een T5 went erg snel.
Dus een beetje meer is welkom...
Ik hoor graag jouw ervaringen...

Ludo

Citaat van: Racingbrick op 21-04-2007 09:45:25
Tja, ik vroeg me alleen af of die MTE flash niet een brandstof te kort gaf,(hikken) bij hoog vermogen,

meten = weten.  ;)
bij volgas had ik met 5 injectors idd gas tekort.

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 21-04-2007 12:55:22
Citaat van: Racingbrick op 21-04-2007 09:45:25
Tja, ik vroeg me alleen af of die MTE flash niet een brandstof te kort gaf,(hikken) bij hoog vermogen,

meten = weten.  ;)
bij volgas had ik met 5 injectors idd gas tekort.

Ik ook, heb er nu nog maar 5. Moet nog even terug voor de 6e. Bij Mesman werken dus ook gewone mensen  ;). Merk toch duidelijk verschil tussen benzine en LPG bij vollast.

Maar wil eigenlijk eerst de reversed IC kit monteren voordat de 6e erin gaat.

En dat vermogen went inderdaad veel te snel  ;D Wat me vooral opvalt is dat je het vooral merkt aan het verkeer om je heen en niet zozeer aan de auto zelf. Het gaat allemaal behoorlijk beheersd en gecontroleerd. Totdat je gaat remmen maar daar is genoeg over geschreven.

Ben nu aan het kijken of de porsche set iets is. De titans ruilen voor pegasussen en dan moet de porsche set passen.

Eugene

Citaat van: spekkie99 op 21-04-2007 17:00:21
Ben nu aan het kijken of de porsche set iets is. De titans ruilen voor pegasussen en dan moet de porsche set passen.

Je bent goed op de hoogte 8)

Reversed IC zou ik niet zo gauw doen persoonlijk...

V70geRwin

Citaat van: Eugene op 22-04-2007 10:15:28
Citaat van: spekkie99 op 21-04-2007 17:00:21

Je bent goed op de hoogte 8)

Reversed IC zou ik niet zo gauw doen persoonlijk...

Subonderdeel remmen al goed uitgeplozen....
Kwestie van goed lezen hier  :eusa_dance:

Kun je aangeven wat je bedenkingen zijn t.a.v. de reversed IC? Zelf vind ik het een logisch verhaal van de bochten. Ik hou van rechte lijnen en technisch mooie oplossingen, vandaar  ;)

Eugene

Het staat mooier en zal ook wel iets betere gasresponse geven maar je wint er geen pk mee...

Ik vind het gewoon die centen niet waard.

en vwb dat lezen, dat doen er erg weinig hier  :eusa_wall:

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 22-04-2007 19:53:08
Het staat mooier en zal ook wel iets betere gasresponse geven maar je wint er geen pk mee...

Ik vind het gewoon die centen niet waard.

Met als toevoeging dat het pas echt zinnig wordt bij hogere vermogens. Maar niets houdt je tegen het nu al te doen, werkt inderdaad zoals Eugene al aangeeft.
De Tussenpaus

Emiel