Wel of niet flushen

Gestart door hanszelf, 01-03-2007 01:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ludo

dat is inderdaad al een heel ander zicht ja.
maar veel rood zie ik daar ook niet in.

Turbo-Geek

Ok, dat is een duidelijke foto ... Idd blijft het erg donker.
Donkerder dan ik verwacht had.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Enno

de nieuwe methode van flushen ;).....wat eigenlijk geen flushen meer is....

Lampje

Bump.

Ik heb de methode van Hans gebruikt, met de infuusslang via de peilstaafingang. Verschil was duidelijk merkbaar

Ik heb het 5.000 km geleden op deze manier 'vermengd' met 2 liter nieuwe olie en ik ga het van het weekend nog eens doen, samen met de motorolie.

Ik ga de motorolie voor het eerst zelf doen. Zit er een koper ringetje om de plug die vervangen moet worden?

-D©©©L-

#49
om de olie aftap plug zit een zacht aluminium ringetje.


-edit- typo

mevita

Heb ik nou ook geflushed na lekkage 2l bij moeten vullen  :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: mevita op 07-03-2009 00:44:15
Heb ik nou ook geflushed na lekkage 2l bij moeten vullen  :eusa_think:

Heb je bij het flushen de slangen aan de koeler losgenomen ?

mevita

Citaat van: -D©©©L- op 07-03-2009 00:45:00
Citaat van: mevita op 07-03-2009 00:44:15
Heb ik nou ook geflushed na lekkage 2l bij moeten vullen  :eusa_think:

Heb je bij het flushen de slangen aan de koeler losgenomen ?
nee,bij de bovenste slang was het lek , uit de koppeling gesprongen heb em er weer ingeklikt en toen bijgevuld

pwassink

Citaat van: mevita op 07-03-2009 00:52:57
Citaat van: -D©©©L- op 07-03-2009 00:45:00
Citaat van: mevita op 07-03-2009 00:44:15
Heb ik nou ook geflushed na lekkage 2l bij moeten vullen  :eusa_think:

Heb je bij het flushen de slangen aan de koeler losgenomen ?
nee,bij de bovenste slang was het lek , uit de koppeling gesprongen heb em er weer ingeklikt en toen bijgevuld

klem niet vervangen? , dan even een dikke tie-rap of slangklem eromheen als borging kan herhaling voorkomen ..   :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

pimsam

Vandaag rijdt mijn vrouw (alleen) van Utrecht naar Maastricht. Is ze net vertrokken, gaat er een rood lampje branden. Koelvloeistof niveau te laag.
In de kofferbak altijd een flesje koelvloeistof liggen dus zij langs de snelweg bijvullen  :eusa_clap: . In Den Bosch bij een tankstation 10 liter reserve gekocht en onderweg nog een paar keer moeten bijvullen. Er was niet veel meer over van die 10 liter  :eusa_shifty:
Nu moest ik elke maand ongeveer een halve liter bijvullen maar kon geen lek ontdekken. Nu dus wel.
Een voordeel: ik hoef me geen zorgen te maken over vuil in de oliekoeler. Er komt asap een nieuwe radiator in.

mevita

Citaat van: pwassink op 07-03-2009 00:57:02
Citaat van: mevita op 07-03-2009 00:52:57
Citaat van: -D©©©L- op 07-03-2009 00:45:00
Citaat van: mevita op 07-03-2009 00:44:15
Heb ik nou ook geflushed na lekkage 2l bij moeten vullen  :eusa_think:

Heb je bij het flushen de slangen aan de koeler losgenomen ?
nee,bij de bovenste slang was het lek , uit de koppeling gesprongen heb em er weer ingeklikt en toen bijgevuld

klem niet vervangen? , dan even een dikke tie-rap of slangklem eromheen als borging kan herhaling voorkomen ..   :eusa_shhh:
Ik heb er voor de zekerheid inderdaad nog een tie-rap om de klem gedaan
gr mevita

Jans Duiven

Citaat van: Lampje op 07-03-2009 00:13:12
Bump.

Ik heb de methode van Hans gebruikt, met de infuusslang siliconen maagsonde via de peilstaafingang. Verschil was duidelijk merkbaar

Ik heb het 5.000 km geleden op deze manier 'vermengd' met 2 liter nieuwe olie en ik ga het van het weekend nog eens doen, samen met de motorolie.

Ik ga de motorolie voor het eerst zelf doen. Zit er een koper ringetje om de plug die vervangen moet worden?

Joris82

Hallo,
ik heb een GLT 850 ui 95 automaat 20v. Ik krijg bij optrekken met flink wat gas erbij inderdaad soms een tik in de rug. Kan me niet herinneren dat de automaat ooit geflushed is. heb hem bij 255.000 gekocht (was altijd dealer onderhouden en van een pietje precies geweest) en heb er bij 289.000 G3 ingezet. staat nu op 302.000. Hoelang het tikje in de rug er al is kan ik me niet herinneren. Flushen zou dus een goede optie zijn als ik zo de berichten bekijk. Echter er zit gewoon helder rode olie aan de peilstok. Heeft dit dan wel zin?
Groeten
Joris

-D©©©L-

Aan de peilstok is het bijna niet te zien, laat eens enkele druppels op een wit papiertje vallen.
De tik kan ook ontstaan in de aandrijfassen en motor/bak rubbers en reactiearmen.

Joris82

de bovenste motorsteun is idd rot. en de olie is op papier niet zo rood meer. K zal beide problemen eens gaan oplossen.
bedankt alvast!