Aerotwin aftermarket ruitenwissers

Gestart door Brambo67, 04-03-2007 16:30:31

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: Misha op 04-01-2010 00:06:30
Heb vorige week 38 euro betaald bij de onderdelenzaak voor Bosch Aerotwins.

Ben er niet heel erg over te spreken trouwens, ik vind ze spuuglelijk en het onderste deel drukt niet hard genoeg.

Misschien even de armen weer in fatsoen drukken ?

Misha

Citaat van: -D©©©L- op 04-01-2010 07:32:52
Citaat van: Misha op 04-01-2010 00:06:30
Heb vorige week 38 euro betaald bij de onderdelenzaak voor Bosch Aerotwins.

Ben er niet heel erg over te spreken trouwens, ik vind ze spuuglelijk en het onderste deel drukt niet hard genoeg.

Misschien even de armen weer in fatsoen drukken ?

Doe eens wat meer info ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mehn

De eerst bocht na de moer waar de ruitenwisserarm mee vastzit vervormt in de loop van de tijd. Hierdoor drukt de ruitenwisser niet goed meer tegen de ruit. Je merkt dit onder andere door het feit dat de bestuurderswisser de laatste paar cm bij de a-stijl niet meer goed wist.

Wat ik eens per 2 jaar doe is de ruitenwisserarm demonteren en in de bankschroef de knik iets eruit drukken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RRRRR_Ramon

Ik krijg wel de indruk dat het, na verloop van tijd,  vervormen van de wisserarm een 850 kwaaltje is. Bij mijn V70 blijven ze goed recht en heb geen klachten over de Bosch Aerotwins. Zit nu 3e setje op sinds ik de wagen heb (90K).
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Ronald21

Laatst voor ca 3 euro pst bij de action ruitenwissers gehaald

Van die platte flexibele jongens.

Werken perfect, icm het weer mooi bijbuigen van de arm,  op zowel onze volvo als de nissan micra

Arm zodanig afgesteld dat het rubber onderin EN bovenin visueel de volledige ruit raakt en deze ongeveer haaks op de ruit staat.

mvg,

Ronald

FGG

Afgelopen week de wissers vervangen door Aerotwins. Werken helemaal super!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

De 70 serie arm is vrij recht met een knikje aan de bovenzijde waar het deel zit waar het blad op komt.

Bedoelen jullie dat die knik wat 'gerecht' moet worden ?

volvlo

Citaat van: volvlo op 10-03-2009 19:14:10
Citaat van: elsossa op 28-11-2008 21:33:49
ik heb ook een paar flat blades bij   http://www.vancranenbroek.nl/  vandaan 3 euro stuk
 :eusa_think:zitten er nog niet op maar voor da geld kan je geen bult vallen gr.

Zullen wel dezelfde als die ik vandaag bij de Action heb gekocht.
Ook een paar euro voor een set  Flexwipers
Morgen maar eens kijken of het gaat passen......

Groeten
Alex

Nou passen doen ze wel ,maar wissen doen ze niet optimaal.
Het ziet er eigenlijk ook lomp uit.
Toch maar weer eenvoudige van Bosch erop gezet,staat netjes en werkt voor mij goed genoeg.

Groeten
Alex

Misha

Daarbij valt het me op dat het rubber het niet helemaal lijkt te trekken met deze temperaturen, eigenlijk net wat te hard.

Zijn er ook Winter-ruitenwissers ? :eusa_think:

En zijn er ook Aerotwins voor de koplampen  ???

RRRRR_Ramon

Citaat van: Misha op 04-01-2010 09:40:59
Daarbij valt het me op dat het rubber het niet helemaal lijkt te trekken met deze temperaturen, eigenlijk net wat te hard.

Zijn de wissers vrij van sneeuwresten of ander aangevroren ijs? De Aerotwins zijn juist net zo makkelijk van deze rommel te ontdoen.

Misha

Citaat van: RRRRR_Ramon op 04-01-2010 09:47:01

Zijn de wissers vrij van sneeuwresten of ander aangevroren ijs? De Aerotwins zijn juist net zo makkelijk van deze rommel te ontdoen.

Uiteraard. Ik heb gelukkig een carport, dus hoef ze ook niet los te trekken, gewoon even optillen en doekje er langs.

-D©©©L-

Citaat van: Misha op 04-01-2010 09:35:59
De 70 serie arm is vrij recht met een knikje aan de bovenzijde waar het deel zit waar het blad op komt.

Nee, de stukken aluminium die op de assen van het ruitenwissermechanisme zitten. Die hoeken torderen na verloop van tijd iets naar boven, en dan mis je aanlegdruk.
Sommige mensen doen een poging om dit te compenseren door het "rond" buigen van het stalen deel van de armen, maar dat werkt onvoldoende (en het ziet er merkwaardig uit).  
Het weer recht maken is simpel te doen in een bankschroef (wel even een doekje er omheen), bij deze lage temperaturen kan het handig zijn om ze eerst even ietsje"warm" te stoken met heet water o.i.d.

mehn

Citaat van: Misha op 04-01-2010 09:35:59

Ik bedoel de knik onderaan de arm, bij het bevestigingspunt.
Als je de arm zou demonteren en er van de kopse kant tegenaan kijkt (met de kant waat het gat van de bevestiging zit naar je toe en het wisserblad van je af) dan zul je zien dat de arm in de eerste bocht naar links gebogen staat. Als je die "bocht" iets kleiner maakt dan wist ie een stuk beter.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RRRRR_Ramon

Citaat van: Misha op 04-01-2010 09:48:51
Citaat van: RRRRR_Ramon op 04-01-2010 09:47:01

Uiteraard. Ik heb gelukkig een carport, dus hoef ze ook niet los te trekken, gewoon even optillen en doekje er langs.

De mijne zijn eigenlijk aan hun eind en juist gisteren viel het me op dat ze nog vrij soepel zijn. Gisteravond even gereden bij -7. Ik wacht deze vorstperiode even af en dan doe ik het nieuwe setje uit de schuur erop.

De omstandigheden zijn nu mss wel wat extreem om te bepalen wat nu goede wissers zijn....  :eusa_think:

Misha

Ok, gaan we eens bekijken, bedankt alvast ! :D