Aerotwin aftermarket ruitenwissers

Gestart door Brambo67, 04-03-2007 16:30:31

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: JW op 14-11-2008 21:20:03
op www.ebay.de vind je Bosch Aerotwin voor goede prijsjes...

22 euro voor een set origineel Bosch voor de 850. wat een geld kosten die dingen in NL zeg...! (heb zelf in NL een wazig merk gekocht voor 30 euro (voor de 240), doen het redelijk maar volgen de ruit slecht...)

Zoeken op Wischer Bosch AeroTwin Volvo

dan alleen de verzendkosten nog  :eusa_wall:
kun je ze bijna net zo goed in nl halen...

@®-

Citaat van: @®- op 14-11-2008 20:40:11
Citaat van: T-5 Jack op 05-11-2008 11:13:40
Ik heb 8 weken geleden op de site wisserbladen.nl een setje Flat Blades van OEMParts gekocht, en waren in de aanbieding voor €8,91 p/st. Het ziet er goed uit en voor zo,n prijsje hoefde ik het niet te laten ;), maar ze wissen ook nog eens prima en pakken alles mee op de ruit. De maten zijn 600mm (links) en 530mm (rechts). Ik moest zoals bekend nog wel even de linker wisserarm een tandje verbuigen.  Suc6
Wat een bedrijf.

Ik heb anderhalve week geleden een setje besteld en nog steeds niet gekregen, terwijl ze beloven binnen 2-3 werkdagen te leveren. Al 2 mailtjes gestuurd om te vragen wanneer ik ze mag verwachten, maar helemaal geen reactie.

>:(
Vorige week een reactie van hem gekregen dat hij ze die ochtend verzonden zou hebben, ik denk echter dat de postduif die de postkoets begeleide de weg totaal kwijt geraakt is, want ik heb nog helemaal niet ontvangen.

Ik heb hem vandaag nogmaals een mailtje verzonden om te vragen wat nu de bedoeling is. Ik ben blij dat ik de verzending onder rembours betaald zou hebben.
Krijg ik hierop nog geen reactie, dan krijgt ie nog een mailtje waarin ik hem veel geluk zal toewensen en dat hij die wissers op een plekje mag stoppen waar hij het het lekkerst vindt.

En dan ga ik van de week gewoon lekker echte originele Bosch halen, blijken gewoon maar een 10tje duurder te zijn  :eusa_shifty:

>:(

D-J

Bij Conrad heb je ze binnen 2 dagen in huis!!
En ze bevallen nog steeds prima!
V70 T-5D

JW

Citaat van: spekkie99 op 21-11-2008 20:30:07
Citaat van: JW op 14-11-2008 21:20:03
op www.ebay.de vind je Bosch Aerotwin voor goede prijsjes...

22 euro voor een set origineel Bosch voor de 850. wat een geld kosten die dingen in NL zeg...! (heb zelf in NL een wazig merk gekocht voor 30 euro (voor de 240), doen het redelijk maar volgen de ruit slecht...)

Zoeken op Wischer Bosch AeroTwin Volvo

dan alleen de verzendkosten nog  :eusa_wall:
kun je ze bijna net zo goed in nl halen...

kan het nog steeds goedkoper zijn, maar klopt, meer gedoe, duurt langer. zelf laat ik mn ebay stuff naar vrienden in DE sturen.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

@®-

Vandaag een set van Negrin binnen.

Ze zijn wel heel smal, maar ik ben er verder wel happy mee.

elsossa

ik heb ook een paar flat blades bij   http://www.vancranenbroek.nl/  vandaan 3 euro stuk
  :eusa_think:zitten er nog niet op maar voor da geld kan je geen bult vallen gr.

MarcoV

Vandaag de Bosch Aerotwin A530S gemonteerd en de test was bevredigend, nu nog even afwachten hoe ze zich houden tijdens het rijden in een bui!
Ze zien er in ieder geval goed uit op de voorruit ;D

MarcoV ;)

coyote1980

Heb nu ongeveer een jaar die Bosch Aerotwin A530S eropzitten en zal blij zijn als ik weer normale Bosch ruitenwissers erop heb zitten... Vind dat ze te weinig 'buigdruk' hebben om bij stilstand goed over de ruit te vegen, laatst zelfs al een keer de ruitenwissers aangezet, uitgestapt, arm extra aangeduwt op de ruit om zo de ruit weer vrij van sproeivloeistof te krijgen.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Jans Duiven

Citaat van: coyote1980 op 26-01-2009 14:39:13
Heb nu ongeveer een jaar die Bosch Aerotwin A530S eropzitten en zal blij zijn als ik weer normale Bosch ruitenwissers erop heb zitten... Vind dat ze te weinig 'buigdruk' hebben om bij stilstand goed over de ruit te vegen, laatst zelfs al een keer de ruitenwissers aangezet, uitgestapt, arm extra aangeduwt op de ruit om zo de ruit weer vrij van sproeivloeistof te krijgen.

Wellicht wordt het dan tijd om de ruitenwisserarmen even in de bankschroef te klemmen, zodat ze weer wat terug gebogen kunnen worden.

coyote1980

Misschien ook geen slecht idee, maar zal dat niet gewoon een veer zijn die wat soepeler gemaakt moet worden? Of is het echt een kwestie van in de bankschroef en met beleid wat bijbuigen?

Bas850

Probeer deze eens.

http://www.aceparts.com/wiper-blades/aero-vu-flat-wipers.htm

Kunnen er gewoon standaard op geklikt worden.
"to finish first, you first have to finish"

V70geRwin

Volgens mij ligt dit niet aan de wisser maar aan de veer die de arm tegen het raam drukt....

Zelf namelijk geen enkel probleem bij stilstand, boven 150 km gaat hij alleen wat langzamer naar beneden, voor de rest prima wissers!

coyote1980

Citaat van: spekkie99 op 26-01-2009 15:16:47

Volgens mij ligt dit niet aan de wisser maar aan de veer die de arm tegen het raam drukt....

Zelf namelijk geen enkel probleem bij stilstand, boven 150 km gaat hij alleen wat langzamer naar beneden, voor de rest prima wissers!

Binnenkort dan maar eens met de WD40 de veren inspuiten, dat heeft wel eens geholpen bij de achterwisserarm op mn eerste 480 :)

Ties

Heb ook pas die Nigrin wissers maar bij mij hakken ze echt over de ruit. Het lijkt of ze veel te stroef gaat. Daarbij bewegen ze ook heel langzaam over de ruit...

@®-

Citaat van: Ties op 09-02-2009 20:13:44
Heb ook pas die Nigrin wissers maar bij mij hakken ze echt over de ruit. Het lijkt of ze veel te stroef gaat. Daarbij bewegen ze ook heel langzaam over de ruit...
Als ze over je ruit heen "hakken" dan moet je de arm een beetje buigen.
Als je de ruitenwisser er af haalt moet het vlakke deel volledig de ruit raken als je tegen de arm aan kijkt.