Aerotwin aftermarket ruitenwissers

Gestart door Brambo67, 04-03-2007 16:30:31

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ik vond ze op de 850 al vrij snel strepen trekken.
Op de V70 zitten nu nog "gewone" (zou niet weten wat eigenlijk  ;D), na de winter zet ik er wel weer eens Aerotwins op.

RRRRR_Ramon

Mijn Aerotwins zijn ook aan hun einde. Ben al tijdje op zoek naar een nieuw setje (vorige kwamen van een groupbuy via Florian) maar de meeste automaterialen zaken snappen niet wat ik bedoel. Krijg steeds maar te horen die dingen kunnen niet op een V70 en ze snappen al helemaal niet hoe ik ze er nu wel op kan hebben.  :-\ Ook niet als ik het over retrofit heb.  :eusa_snooty:

Ik heb nu een set Bosch A530, maar kan eens vragen naar de SWF voor de Saab 9-5 van 2x530. Terug naar de normale standaard wisserbladen gaat vast niet meer bevallen. Vooral de geluidsloosheid van de flatblades bevielen me wel.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Ludo

er zijn meer merken die de A530 gebruiken.
Audi, BMW, Peugeot, VW... zelfs een Renault kangoo.  ;D

D-J

Ze zijn besteld. Ook de 530 uitvoering.
Als ik ze binnen en getest heb horen jullie zsm!
V70 T-5D

MM

De Aerotwins hebben trouwens aan weerszijden een soort dopje. Nadere inspectie leert dat de rubbers waarschijnlijk dezelfde zijn als van een setje 'normale' ruitenwissers, waarvoor ook wel eens losse rubbers worden verkocht.

Ik denk dat het mogelijk is om losse rubbers (dus voor een redelijke prijs) in de aerotwins te zetten als deze versleten zijn. Als dit lukt, laat ik het weten, misschien zijn er al meer mensen die dit hebben geprobeerd?

RRRRR_Ramon

Citaat van: MM op 04-11-2008 21:58:44
De Aerotwins hebben trouwens aan weerszijden een soort dopje. Nadere inspectie leert dat de rubbers waarschijnlijk dezelfde zijn als van een setje 'normale' ruitenwissers, waarvoor ook wel eens losse rubbers worden verkocht.

Ik denk dat het mogelijk is om losse rubbers (dus voor een redelijke prijs) in de aerotwins te zetten als deze versleten zijn. Als dit lukt, laat ik het weten, misschien zijn er al meer mensen die dit hebben geprobeerd?

De wisserbladen an sich zijn zeker niet hetzelfde als van een normale ruitenwisser. Er staan op Ebay wel losse wisserbladen voor Aerotwins te koop. Kosten niet zo veel maar met verzendkosten vanuit o.a. Duitsland komen ze al aardig in de buurt van een nieuwe set Bosch. Van de kwaliteit van die bladen kan ik niets zeggen.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

innocenti

Voor goedkope adressen kan je zoeken op VW tuningsbedrijven. Audi A4 en VW Passat hebben ook A530S wissers. Heb voor de mijne €26 betaald bij Audiparts in Veghel. Inmiddels zijn de mijne versleten bij 45.000km.

T-5 Jack

Ik heb 8 weken geleden op de site wisserbladen.nl een setje Flat Blades van OEMParts gekocht, en waren in de aanbieding voor €8,91 p/st. Het ziet er goed uit en voor zo,n prijsje hoefde ik het niet te laten ;), maar ze wissen ook nog eens prima en pakken alles mee op de ruit. De maten zijn 600mm (links) en 530mm (rechts). Ik moest zoals bekend nog wel even de linker wisserarm een tandje verbuigen.  Suc6

MM

De vraag is alleen: hoe lang wissen deze goedkope bladen goed? (bijna) Alle bladen wissen in het begin goed, maar wanneer ontstaan de eerste strepen?

Citaat van: T-5 Jack op 05-11-2008 11:13:40
Ik heb 8 weken geleden op de site wisserbladen.nl een setje Flat Blades van OEMParts gekocht, en waren in de aanbieding voor €8,91 p/st. Het ziet er goed uit en voor zo,n prijsje hoefde ik het niet te laten ;), maar ze wissen ook nog eens prima en pakken alles mee op de ruit. De maten zijn 600mm (links) en 530mm (rechts). Ik moest zoals bekend nog wel even de linker wisserarm een tandje verbuigen.  Suc6

MM

Citaat van: RRRRR_Ramon op 04-11-2008 22:03:45
Citaat van: MM op 04-11-2008 21:58:44

De wisserbladen an sich zijn zeker niet hetzelfde als van een normale ruitenwisser. Er staan op Ebay wel losse wisserbladen voor Aerotwins te koop. Kosten niet zo veel maar met verzendkosten vanuit o.a. Duitsland komen ze al aardig in de buurt van een nieuwe set Bosch. Van de kwaliteit van die bladen kan ik niets zeggen.

Dus gezamenlijk zijn de verzendkosten wel te doen? Wellicht iets om samen een stapeltje te kopen?

MJH

Ben vanmiddag even naar de Halfords geweest, maar in de hele rij Aerotwins hing uiteraard geen A530s. Wel de gewone 530s.
Zal er wel weer voor noar Stad tou moeten.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

D-J

De laatse dagen (en zeker vandaag) genoeg testmateriaal gehad voor de nieuwe wissers...en ik kan niet anders zeggen als TOP!!!
Wist prima, geen strepen en tot hogere snelheid ook prima.
Dus aanrader, die Nigrin Evolution platte ruitenwisser 530 van conrad.nl
V70 T-5D

@®-

Citaat van: T-5 Jack op 05-11-2008 11:13:40
Wat een bedrijf.

Ik heb anderhalve week geleden een setje besteld en nog steeds niet gekregen, terwijl ze beloven binnen 2-3 werkdagen te leveren. Al 2 mailtjes gestuurd om te vragen wanneer ik ze mag verwachten, maar helemaal geen reactie.

>:(

JW

op www.ebay.de vind je Bosch Aerotwin voor goede prijsjes...

22 euro voor een set origineel Bosch voor de 850. wat een geld kosten die dingen in NL zeg...! (heb zelf in NL een wazig merk gekocht voor 30 euro (voor de 240), doen het redelijk maar volgen de ruit slecht...)

Zoeken op Wischer Bosch AeroTwin Volvo
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Claudia

Wow!!!!

Vind ze super, die flatblades!
Je moet er wat voor over hebben om ze te bemachtigen....en goedkoop zijn ze ook niet (44,- incl. btw).....maar ze zien er een stuk fraaier uit dan die truttige normale wissers.....en ze doen waar ze voor bestemd zijn ook beter dan de normale versies.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"