Top maar 190 km/u

Gestart door sjors, 16-03-2007 23:25:51

Vorige topic - Volgende topic

sjors

K zou wel willen, 2 uurtjes 170 op autobaan, maar voor ik op 170 ben, zit er wel weer een auto voor me...;) Optrekken gaat allemaal niet zo snel.

Rij ongeveer evenveel lange als korte stukjes.

Zou een lek uitlaatspruitstuk oorzaak kunnen zijn? Katalysator moet er eerst onderweg waarschijnlijl, voor dat die te checken valt denk ik?

sjors

Ok, net bij Volvogarage geweest.

lambdalampje gaf 2-1-2 aan. is gereset, op gas was ie direct weer aan, op benzine blijft ie nu al 50 km uit.

Op gas hoort het de boel zo geinstalleerd te zijn, dat het lampje niet gaat branden. Wanneer nu op benzine de boel uitblijft, is er in ieder geval niet iets stuk ofzo (hij geeft iig geen storing)

Verder lijkt het alsof ie wel harder door wil trekken,  maar dat ie gesmoord wordt. Misschien luchtfilter?

En anders, ach, als het goed is is het goed, dan gaat ie maar niet zo hard....toch?

Groeten

Misha

Je kunt het altijd even zonder luchtfilter proberen, daar blijft hij echt niet direkt van dood.
Gewoon filter eruit en even proberen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

sjors

Kan gewoon filter eruit halen en dan top nog eens proberen? Of raden anderen dat sterk af?

Als het lampje uitblijft, gaan ze bij de dealer zorgen dat de computer juist wel gefopt wordt, waardoor ie niet gaat branden.

Is dit een lastige ingreep, of is dat zo gebeurd?

En gaat auto altijd in een noodloop als lambdalampje aangaat?

Mvg

Misha

Kijk, echt geweldig is het natuurlijk niet om zonder filter te rijden, maar we zitten hier niet in de Sahel, en een keertje kan dat best.
er zit nog aardig wat buis- en gaaswerk voor, dus echt grove keien krijg je er niet in...

Wel het huis dichtmaken he !

Of hij altijd in noodloop gaat... Ik weet het niet, ik denk het niet.

Gr,
Misha

Ludo

Citaat van: sjors op 19-03-2007 17:50:19
En anders, ach, als het goed is is het goed, dan gaat ie maar niet zo hard....toch?

laat het nou net niet goed zijn.
je zegt het immers zelf al:

Citaat van: sjors op 19-03-2007 17:50:19
Ok, net bij Volvogarage geweest.

lambdalampje gaf 2-1-2 aan. is gereset, op gas was ie direct weer aan, op benzine blijft ie nu al 50 km uit.

wat was het advies van de dealer, of hebben ze geen advies gegeven?.
zijn er metingen gedaan?.

onnaj

Bij mijn GLT brandde het lampje ook altijd. Er was iets tussen het lpg systeem uitgehaald waardoor de computer als ik op lpg reed dacht dat ik op benzine reed waardoor het lampje dus direct aan ging. Reed ik op benzine bleef het lampje netjes uit. Mijn GLT reed op LPG ook ma net 195-200....op benzine 210 km/h (volgens gps). Ik had trouwens een LPG G2 systeem.

Basbb

Lambda lampje hoort niet te branden wanneer je op gas rijdt. Vermogen op gas is bij mij identiek, op gas met grootste gemak 180km/h. Rijdt dan pas eigenlijk lekker  ;D

Ik had hetzelfde probleem na inbouw met brandend lambda lampje, elke keer melding mengel te arm, installateur heeft redelijk wat moeite gehad probleem op te lossen. Na paar keer nieuwe versie van de software in de lpi computer is het probleem opgelost. Denk dat misschien daar toch de oplossing gezocht zal moeten worden, aangezien de rest van de auto compleet nagekeken is en op benzine er geen lampjes gaan branden.

s70 2.5 20v aut

sjors

Net nog even op rustige snelweg getest. Op benzine rij ik nog steeds (duur werk trouwens) en hij komt nu wel over de 200, alleen dan wel in zn 4. In zn 5 er naar toe trekken kost wel wat moeite, maar dat geeft niet.

Morgen maar bellen dat het lampje uitblijft op benzine en dus niet op gas. De garage wil dan kijken hoe het gas geinstalleerd is, om vervolgens het zo aan te sluiten dat de computer gefopt wordt.

Ik heb ook een g2 systeem, het gat me niet puur om zo hard te rijden,maar voor het gevoel moet het goed zijn en dat zit het toch wel redelijk volgens mij.

Hoop dat het foppen van die computer niet zo'n grote ingreep is. Iemand enig idee hoeveel werk dat is?

bedankt voor de reacties tot nu toe...

Groeten

sjors

iemand enig idee wat voor ingreep dat is, het zo aansluiten dat het lampje NIET gaat branden?

Ludo

Citaat van: Ludo op 19-03-2007 21:15:47

Misha

Citaat van: Ludo op 20-03-2007 17:42:35
Citaat van: Ludo op 19-03-2007 21:15:47

In Nederland noemen ze dat : "Roepende in de woestijn..."
;D

sjors

De dealer zegt dus, dat het zo aangesloten moet worden, dat het lampje niet meer brandt. Ze kunnen alleen niet aangeven hoe lang dat duurt.

Dus mijn vraag: weten iemand hier misschien hoeveel werk dat is, om het op de juiste manier aan te sluiten, zodat het lampje dus WEL gefopt wordt.

Nu lijkt het me wel duidelijk toch? Zo niet, hoor ikhet graag....

Groet

Ludo

zou hier iemand een glazen bol hebben denk je, die daarin kan zien wat de dealer zijn plannen zijn. ???
ik heb er wel een vermoeden over, dat is nl dat er weer gepruld gaat worden waar dat niet nodig is.

je hebt een G2 installatie, dat betekent dat je installatie lambda geregeld is.
laat de foutmelding nu net daarvandaan komen.
dan ga je dat toch niet overbruggen, maar oplossen.

Taranis

Citaat van: Misha op 18-03-2007 17:55:19
Citaat van: sjors op 18-03-2007 16:59:40
....weet alleen dat ie amper olie verbruikt, liter op 10000 ongeveer.

Dat zal wel loslopen: ga maar eens een uurtje of 2 170 rijden op de autobaan, en daarna wat klim- en afdalinkjes doen en bekijk je oliepeil dan nog maar eens....

En dan? De GLT gebruikt ongeveer 0,8 liter op 15.000 km. Laatste ritje Zweden in Duitsland overal waar het mocht en kon geplankt, de laatste 300 kilometer voor Borlänge in Zweden ook flink gejakkerd door de bergen/heuvels, en terug door Nederland ook continu 160-170... was amper 0,2 liter uit op 3200 kilometer, dus hij verbruikt dan echt niet plots veel meer ofzo...

Overigens liep mijn GLT in het begin ook maar 195 maar haalt ie tegenwoordig 226 (na lang aanhouden) op GPS. Bougiekabels vervangen bleek de remedie (ondanks dat ze nog niet zo oud waren).