Jeroen en V70

Gestart door Ricardo, 25-03-2007 20:03:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ricardo

Druk was 1.05bar, een LPT kan niet veel meer aan vertelde Marco me. Een 2.0 zou toch meer moeten aankunnen?

Ludo

Citaat van: Ricardo op 09-09-2007 23:11:29
Citaat van: BenC70ES op 09-09-2007 23:06:22
Pak dan ineens ook de oorzaak aan, anders zit je zo terug met een kapotte drijfstang!

Succes  ;)
Ritje Eksel bedoel je. Ben er nog steeds niet zeker van of dat de oorzaak is maar ga ik inderdaad als eerste doen nu. Met die 6de injector erbij kan het toch niet meer arm gaan lopen? Of kan het dan ook nog spannend blijven?

ik ben er vrijwel 100% zeker van dat dat de oorzaak is.
je reed bij volgas telkens op een arm mengsel.
het advies van een 6é injector was je toch bekend.

Eugene

Citaat van: Ricardo op 09-09-2007 23:17:24
Druk was 1.05bar, een LPT kan niet veel meer aan vertelde Marco me. Een 2.0 zou toch meer moeten aankunnen?


Zeker, want ik draaide met de 16T in het middengebied tegen de 1.3 bar. Dus dat is wel wat meer ;)

2.5T blok is dan toch iets minder sterk.

If it's not blown, it sucks...

Ludo

Citaat van: Ricardo op 09-09-2007 23:11:29
ps als ik die 2.0 erin heb kan ik dat dan niet best aangeven bij de BIV? Dat scheelt een hele hoop rijtaks.

zéker niet aangeven als je een ander type motor plaatst.
het mag gewoon niet, jouw auto is gehomolgeerd (of hoe schrijf je dat?) als 2.5T.
krijg je nooit een goedkeuring voor.

Ricardo

Citaat van: Ludo op 09-09-2007 23:18:35
Citaat van: Ricardo op 09-09-2007 23:11:29
Citaat van: BenC70ES op 09-09-2007 23:06:22
Pak dan ineens ook de oorzaak aan, anders zit je zo terug met een kapotte drijfstang!

Succes  ;)
Ritje Eksel bedoel je. Ben er nog steeds niet zeker van of dat de oorzaak is maar ga ik inderdaad als eerste doen nu. Met die 6de injector erbij kan het toch niet meer arm gaan lopen? Of kan het dan ook nog spannend blijven?

ik ben er vrijwel 100% zeker van dat dat de oorzaak is.
je reed bij volgas telkens op een arm mengsel.
het advies van een 6é injector was je toch bekend.


Was me bekend. Maar er was me ook verteld dat als ik bij volgas op benzine overschakelde er geen probleem was. Heb vaak de afspraak willen maken bij LPG-techniek maar was er nog niet van gekomen. Ga er nu sneller werk van maken.

Ricardo

Citaat van: Ludo op 09-09-2007 23:22:08
Citaat van: Ricardo op 09-09-2007 23:11:29
ps als ik die 2.0 erin heb kan ik dat dan niet best aangeven bij de BIV? Dat scheelt een hele hoop rijtaks.

zéker niet aangeven als je een ander type motor plaatst.
het mag gewoon niet, jouw auto is gehomolgeerd (of hoe schrijf je dat?) als 2.5T.
krijg je nooit een goedkeuring voor.


Ok verkeerd gedacht dus. Alhoewel ik dacht dat dit wel vaker gedaan werd. Ik heb in de RX-7 bijvoorbeeld ook een andere motor geplaatst en toen is me toch echt verteld dat ik dit misschien beter kon aangeven.

Ludo

Citaat van: Ricardo op 09-09-2007 23:25:55
Was me bekend. Maar er was me ook verteld dat als ik bij volgas op benzine overschakelde er geen probleem was.

dat klopt ook.
maar is dat ook daadwerkelijk gebeurd?.
en op welk moment schakelde je dan over naar benzine?.


als je een andere motor plaatst dan de originele, krijg je die nooit door de keuring.
je hebt een gelijkvormigheidsattest voor een 2.5T.
plaats je een ander type motor, betekent dat, dat je een nieuw gelijkvormigheids attest zal moeten aanvragen bij Volvocars.
als jouw dat lukt, ben je de eerste in Belgie volgens mij.  ;)  :evil:


thuur

En als je gewoon de oude distributiedeksel terug zet, wie komt daar achter?


Gr ???

Ricardo

Citaat van: Ludo op 09-09-2007 23:53:09

maar is dat ook daadwerkelijk gebeurd?.
en op welk moment schakelde je dan over naar benzine?.

Voor het begon te haperen. Maar zou ook zo maar kunnen dat het daarvoor ook al arm liep natuurlijk.

Citaat van: Ludo op 09-09-2007 23:53:09


als je een andere motor plaatst dan de originele, krijg je die nooit door de keuring.
je hebt een gelijkvormigheidsattest voor een 2.5T.
plaats je een ander type motor, betekent dat, dat je een nieuw gelijkvormigheids attest zal moeten aanvragen bij Volvocars.
als jouw dat lukt, ben je de eerste in Belgie volgens mij.  ;)  :evil:



Citaat van: thuur op 09-09-2007 23:56:09
En als je gewoon de oude distributiedeksel terug zet, wie komt daar achter?


Gr ???

Dacht ik ook.


Ludo

Citaat van: thuur op 09-09-2007 23:56:09
En als je gewoon de oude distributiedeksel terug zet, wie komt daar achter?


Gr ???

dat klopt, ziet niemand.
maar hij had het over aangeven dat er een andere motor in zit.
dan zegt hij het hun zelf.  ;)

Ricardo

Wat betreft het 2.0 blok. Wat zeggen jullie, verder zoeken voor een 2.3 of gewoon doen? Ik denk dat deze wel een redelijke prijs is en heeft weinig kilometers. Ik moet wel zeggen dat ik geen enkel ander blok weet liggen op het moment.

Ludo


Ludo

Citaat van: Ricardo op 09-09-2007 23:59:43
Citaat van: Ludo op 09-09-2007 23:53:09

maar is dat ook daadwerkelijk gebeurd?.
en op welk moment schakelde je dan over naar benzine?.

Voor het begon te haperen. Maar zou ook zo maar kunnen dat het daarvoor ook al arm liep natuurlijk.

Jeroen, je bedoeld hiermee voordat ie gisteren begon te haperen?.
dan heeft ie tevoren inderdaad te arm gelopen.
met overschakelen naar benzine bedoeld men iedere keer als je volgas wil gaan!.

Ricardo

Ik bedoel ook iedere keer hoor. Maar als het al arm loopt voor het begint te haperen, kan ik dat ook niet weten. Natuurlijk heeft het wel ooit arm gelopen, hoe kan ik anders weten dat het hapert maar ik heb altijd heel voorzichtig geweest als ik op gas reed.

RRRRR_Ramon

Beginnen nu alle 2.5T's met LPG op een hoop te lopen, das al het 2e geval in korte tijd hier......  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪