Jeroen en V70

Gestart door Ricardo, 25-03-2007 20:03:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ricardo

Citaat van: thuur op 07-08-2007 18:53:11
Advertentieboard al geprobeerd?


Gr ;)

Ja net. Goed idee van je!  :eusa_pray:

Ludo

wat zijn schuifbouten, hoe zien die eruit?.

pwassink

Citaat van: Ludo op 07-08-2007 22:45:16
wat zijn schuifbouten, hoe zien die eruit?.

Wielbouten met een losse centreer-ring, waardoor je een iets afwijkende steek velg kan gebruiken,
bv Volan's op een slopel ..

Zien er ongeveer zo uit .. :

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ludo

Citaat van: pwassink op 07-08-2007 23:18:54
Zien er ongeveer zo uit .. :

http://img79.imageshack.us/img79/1792/camera1984bp.jpg

goh, zo heb ik 2 doosjes nieuwe liggen.
was een miskoopje op ebay.  ;D
maar volgens mij past dit niet op onze 'classic' Volvo's.
de draad is anders, M14 x 1,5 x 48,1.

pwassink

Citaat van: Ludo op 07-08-2007 23:25:35
Citaat van: pwassink op 07-08-2007 23:18:54
Zien er ongeveer zo uit .. :

http://img79.imageshack.us/img79/1792/camera1984bp.jpg

goh, zo heb ik 2 doosjes nieuwe liggen.
was een miskoopje op ebay.  ;D
maar volgens mij past dit niet op onze 'classic' Volvo's.
de draad is anders, M14 x 1,5 x 48,1.

K zei ook "ongeveer" hehe

t ging om de afbeelding, heb niet op de maat gezocht ..  :evil:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Midnight Blue

Citaat van: BenC70ES op 07-04-2007 22:04:47
Citaat van: Ricardo op 07-04-2007 01:13:15
Meten is weten. Vorig jaar was er ook iemand met ongeveer dezelfde setup die had 249pk.

Die had nog zijn orginele 13G!  :D

In het kader van beter laat dan nooit toch nog even een reactie van een tevreden, maar niet minder vlotte 2.5 LPT-rijder met een 13G turbo en idd - volgens de Dynorun 2006 in Goes - 249 pk aan de krukas. ;-) [Je wordt ongemerkt goed in de gaten gehouden door mederoffelaars btw...]

Ik ben erg benieuwd op welk vermogen jouw LPT met 16T uitkomt na finetuning door Marco en installatie van een 6e injector. Ik heb bij Mesman begin dit jaar op voorhand een 6e injector laten plaatsen omdat een grotere turbo op mijn 'to do list' staat. 280 tot 300 pk klinkt érg verleidelijk, maar zoals door anderen al is opgemerkt; meet het en je weet het! Ik hoor het graag en bij gelegenheid moeten we maar eens een sprintje trekken om het verschil tussen 13G en 16T te bepalen.. :eusa_dance:

Ricardo

Lol! Ik heb net even alles eruit gehaald en ik moet zeggen dat het nu toch echt wel lekker gaat hoor. Marco zei het zelfs toen hij de software had geschreven dat het vooruit gaat. Geloof me je voelt het verschil wel met de 16T tegen de 13g. Heb jij een handgeschakelde? Ik merk het vooral aan de cds die in het bakje boven de radio liggen, die liggen nu echt wel bij het minste in het rond. Beste upgrade tot nu toe die turbo. Ik heb mijn 6de injector overigens nog niet, planken doe ik op benzine. Ik wou dat het al meten is weten was.

Correctie 249 ponies aan de krukas dan nog wel? Ik had er vorig jaar 175. Ben je zeker dat het niet aan de wielen was?

Midnight Blue

Dat is een goed teken dat je cd's door je wagen 'vliegen'. Betekent het dat de trekkracht bij lage toerentallen met 16T en bijbehorende software beter is dan met 13G? Als dat zo is, dan is het voor mij een extra reden om op mijn wagen een grotere turbo te laten schroeven, want met name het vlot uit de startblokken komen vind ik erg plezant ;). De extra kracht bij hogere toerentallen is leuk meegenomen, maar op de volle Nederlandse wegen lukt het mij toch te weinig om - 'safe in meerdere opzichten :police:' - sneller te gaan dan 230 km/h op de teller. Niet doorvertellen hoor dat ik vrijwel dagelijks even een stukje 200+ meepak!

Ik doe dat overigens met een handbak én op LPI. Dat is nog eens op een leuke manier 'gassen'. Ik merk wel dat als de tankinhoud rond de 20% of iets lager ligt dat bij vollast, hoge toerentallen (5500 en hoger) en vanaf de 3e versnelling de motor af en toe wat inhoudt. Het lijkt dan wel alsof de pomp het niet kan bijbenen. Heb jij deze ervaring ook? Als iemand anders hier ervaring mee heeft en een oplossing weet, lees ik dat graag hier.

Over de Dynorun het volgende. Het vermogen dat aan de wielen wordt gemeten is altijd lager dan aan de krukas vanwege het verlies dat optreedt door wrijving van allerlei onderdelen. Het maximale vermogen dat tijdens de Dynorun bij mijn wagen is gemeten (aan de wielen) bedroeg 216,6 pk. Volgens één van de kenners (ik noem geen naam, maar hij rijdt in een T5R met motorkap van carbon en schijnt 'iets speciaals' te hebben met appeltaart.. :eusa_doh:) betekent dit dat het vermogen aan de krukas 249 pk bedraagt bij een maximaal koppel van ongeveer 370 Nm. Enfin, je komt mr H. vast wel tegen op 8 september in Goes.

Nog even een vraag. Heb je nog speciale dingen laten veranderen om de 16T passend te krijgen op de downpipe? Ik heb begrepen dat een 13G standaard aansluit op een schuine flens of dat het ding zelf een schuine flens heeft en dat daardoor een 15G wel direct past, maar een 16T niet. Klopt dat of past een 16T zonder meer op een 2,5" downpipe van Feritta waar voorheen een 13G op gemonteerd was? Ik ben benieuwd!

BenC70ES

Citaat van: Midnight Blue op 09-08-2007 22:04:36
Nog even een vraag. Heb je nog speciale dingen laten veranderen om de 16T passend te krijgen op de downpipe? Ik heb begrepen dat een 13G standaard aansluit op een schuine flens of dat het ding zelf een schuine flens heeft en dat daardoor een 15G wel direct past, maar een 16T niet. Klopt dat of past een 16T zonder meer op een 2,5" downpipe van Feritta waar voorheen een 13G op gemonteerd was? Ik ben benieuwd!

Een schuine of rechte flens hangt van het bouwjaar af, voor MY'99 is het met een rechte (13G,16T, 18T) en vanaf '99 is het met een schuine flens (13G,16T, 18T, 19T).


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Midnight Blue

Oke, helemaal helder. Bedankt voor je informatie. Dan wordt het in mijn geval een 16T met rechte flens.

Zijn er overigens nog meer clubleden en/of bezoekers van dit forum met een 2.5T die hun wagen wat 'vermogender' gemaakt hebben? Zo ja, laat dan even weten wie je bent en wat je aan je wagen gedaan hebt. Wellicht kunnen we elkaar wat tips & trucs geven om de optimalisatie zo efficiënt en safe mogelijk te laten verlopen. Schroom niet en brandt los... :P


Ricardo

2.5T is dus voorbij. Diagnose is kromme drijfstang. Komt waarschijnlijk ineens een nieuw blok in. Ik ga ineens voor een T5 blok. Al dan niet 2.0. Met mijn 16T erop zal dat ook niet misselijk zijn hoop ik. Hopen dat deze het dan langer uitzingt. Anders heb ik het wel gehad met deze auto hoor. Eerst koppakking nu dit. Als ik nu zelf wat handiger was, was het allemaal geen probleem geweest, maar als ik dit bij de dealer moet laten doen...

BenC70ES

Pak dan ineens ook de oorzaak aan, anders zit je zo terug met een kapotte drijfstang!

Succes  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

2.0 T5 met een 16T zal erg lekker gaan lopen vermoed ik zo. Gaat lekker vlot door de toeren 8)

Kromme drijfstang is erg balen natuurlijk :-\


If it's not blown, it sucks...

Ricardo

Citaat van: BenC70ES op 09-09-2007 23:06:22
Pak dan ineens ook de oorzaak aan, anders zit je zo terug met een kapotte drijfstang!

Succes  ;)
Ritje Eksel bedoel je. Ben er nog steeds niet zeker van of dat de oorzaak is maar ga ik inderdaad als eerste doen nu. Met die 6de injector erbij kan het toch niet meer arm gaan lopen? Of kan het dan ook nog spannend blijven?  Iemand een idee over het verschil in vermogen bij zelfde setup 2.5T en 2.0T5?

ps als ik die 2.0 erin heb kan ik dat dan niet best aangeven bij de BIV? Dat scheelt een hele hoop rijtaks.

Eugene

Vermogen wordt bepaald door de turbo, tenzij die op de 2.5T niet voluit ging. Je zal met de 2.0 T5 op LPi (met 6 injectors) toch wel tegen de 300pk aan de motor moeten halen. Alleen zal het bij een hoger toerental zijn, dan wanneer het een 2.3 betrof.

If it's not blown, it sucks...